Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så är det väl och framför allt är jag sjukt skeptisk till att ha män på daghem alls (ja jag vet vad jag just skrev om en kvinna men förhållandet är säkert 1/100).

Åtminstone borde de behöva ha egna barn eller annat någorlunda alibi, hur många gånger har man hört nu om någon incel 25-35 åring som begått övergrepp på barn 0-5 år, alldeles för många i alla fall.
Kvinnor är precis lika bra som män på att begå övergrepp på barn.
Gissar att kvinnor är listigare och inte åker fast.
Läs Alice Miller's böcker. Polsk, Judisk, Schweizisk psykolog.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har ju också varit socialt acceptabelt att en 30årig kvinna har sex med 14årig pojke. Omvänt har inte varit kosher på länge nu.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Även om man har spalt? Kanske blir ineffektivt.
Återkommer i en lämpligare tråd när/om det blir aktuellt. Har fått liiite bättre värden däruppe så ett första steg blir nog några dm kutter till.
Då får du ju ventilera den spalten med friskluft och då gör inte cellplasten någon nytta som isolering, :7peta
cellplasten blir bara som skydd mot vatten på kutterspånen från läckande tak.

Det är ytterst lätt förvandla ett friskt fint hus till ett mögelhus som bara har rivningen kvar.
Gör inte det. Var med mamma för att titta på ett hus på landet ca 1990. Extraisolerat var bland fördelarna. Jag tog min kniv och tryckte in den till skaftet i en av takbjälkarna i källaren.
Sedan lämnade vi visningen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Då får du ju ventilera den spalten med friskluft och då gör inte cellplasten någon nytta som isolering, :7peta
cellplasten blir bara som skydd mot vatten på kutterspånen från läckande tak.

Det är ytterst lätt förvandla ett friskt fint hus till ett mögelhus som bara har rivningen kvar.
Gör inte det. Var med mamma för att titta på ett hus på landet ca 1990. Extraisolerat var bland fördelarna. Jag tog min kniv och tryckte in den till skaftet i en av takbjälkarna i källaren.
Sedan lämnade vi visningen.
Det var det jag menade med ineffektivt. Ruhe, jag ska inte göra något överilat.

Min källare har numera perfekt klimat och agerar i viss mån värmebatteri till resten av huset. Som sagt, återkommer när det är dags och då i rätt tråd. Värderar sakkunniga råd, tackar!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror inte alls att kvinnor är lika ofta förövare mot barn, dels av biologiska skäl men också sociala. Kvinnor har modersinstinkt det har inte män osv.
Jag tror på biologi, den är stark.
Vad män gör med små barn är dock oklart eftersom det inte har med reproduktion att göra, kanske som med homosexuella, har någon forskare kollat på vad det beror på?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Även om man har spalt? Kanske blir ineffektivt.
Återkommer i en lämpligare tråd när/om det blir aktuellt. Har fått liiite bättre värden däruppe så ett första steg blir nog några dm kutter till.

Borde vara bättre med "vanlig" isolering typ gullfiber/rockwoll eller lösull istället för frigolit skivor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag bor dörren bredvid en som är med i den där listan :oops:

Kameradörröga känns väl självklart, gärna med inspelningsfunktion

Att skydda sig från en felskjutning (nytt svenskt ord) eller en trapphussprängning kräver nog rätt rejäla plåtar.

Du får göra julbonader i flerlagers Kevlar på båda sidor dörren, om inte annat så fattar dom kanske att det är fel dörr då

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl jordgubbens familj som behöver köpa nya grönsaker nu.
Either or, men "tack för att ni valde Sverige".

Hörde en mycket bra reflektion från Hanif Bali, att det här är ju de som kom till Sverige för länge sedan (inget nytt i det) och att SD hade således rätt redan på 90-talet, vilka många framför att de inte alls hade.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Either or, men "tack för att ni valde Sverige".

Hörde en mycket bra reflektion från Hanif Bali, att det här är ju de som kom till Sverige för länge sedan (inget nytt i det) och att SD hade således rätt redan på 90-talet, vilka många framför att de inte alls hade.
Det hade väl gått att hantera om polisväsendet inte blivit bakbundet, och media implementerade en tystnadskultur om all kritik mot invandrare.
Ju längre man väntar med att hantera ett problem, desto värre blir det och desto jobbigare blir det att hantera.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det hade väl gått att hantera om polisväsendet inte blivit bakbundet, och media implementerade en tystnadskultur om all kritik mot invandrare.
Ju längre man väntar med att hantera ett problem, desto värre blir det och desto jobbigare blir det att hantera.

Hela polisens underättlseorganisation med Säpo/Noa(f.d Rikskriminalen) var i praktiken designad bara för att övervaka vanlig medborgare utan nått vidare djup penetration i gäng utan handlade mer om ett fåtal grova kriminella grupperingar aom gjorde värderån,konstkupper o div .

I Göteborg skulle folket styras med designade artiklar i GP och GT :rofl

Dom kan la ta sina utskratande tomtar från Världensgångsidan i GP som Kviberg,Johan Nilsson o andra flanar o dra upp o kåsera o förnedra rävarna i stället för er vanligt folk :1pajas

Sen kan dom la ha Säpos fula kärringar som fågelskrämmor

Noachefen kan vara narr med sitt dåsiga samhalls utseende.
Han kommer ju från mänskliga soptippen INTERN_PE_net.jpg Säpo

:rofl

Skulle han packa sugrör med Anders Thornberg på samhall skulle det sett annorlunda ut

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin