Sverige idag..

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Samhällskontraktet är brutet, och då faller tilliten fort.
Exakt så, tragiskt.
Vi har raserat allt som omvärlden beundrade: Vår högteknologi, vårt elsystem, "alla hjälps åt för att bidra till samhället så vi kan hjälpa de svaga ", demokrati, det fria ordet.
Nu är det mest Woke, PK och stoppa huvudet i sanden som gäller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad menar du det är som inte stämmer?
Är det valet av grupper i statistiken du menar är konstigt?
Är det att det är siffror från förra året som lyfts fram nu?
Ja men det är uppenbar aktivism att låtsas som att muslimkvinnor är de bäst utbildade i Sverige, som grupp är de sannolikt allra lägst, möjligen strax före romer/EU migranter.

Nästa inslag kan då bli hur synd det är att de inte får jobb på Carnegie eller EQT eller BCG.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sådant här skit hade gått att komma tillrätta med, och ja jag fattar hur töntigt det låter men politiskt valda "sheriffer" som punktmarkerar och trakasserar slöddret och deras familjer hade löst det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sådant här skit hade gått att komma tillrätta med, och ja jag fattar hur töntigt det låter men politiskt valda "sheriffer" som punktmarkerar och trakasserar slöddret och deras familjer hade löst det.

En till som inte ville betala?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Det behövs absolut utökade möjligheter för rättsväsendet att hantera dylika problem, men kanske behöver förklaras närmare vad politiskt valda i såna fall innebär?

Vi har väl haft nog med ideologiskt drivna aktivister på våra myndigheter och det mest sannolika utfallet i ett svenskt val är att det är Morgan Johanssons kompisar i maskopi med MP/V/C som styr.

Men om tanken är någon slags lokal polischef som väljs direkt av medborgarna i den aktuella kommunen som avses är det kanske ett embryo till tanke värd att utforska vidare, även om det finns en del uppenbara nackdelar såsom risken för korruption, möjlighet för klaner att ta över den lokala polisen osv.

Men utveckla gärna

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Vi behöver importera Koreaner!
1721676818206.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det behövs absolut utökade möjligheter för rättsväsendet att hantera dylika problem, men kanske behöver förklaras närmare vad politiskt valda i såna fall innebär?

Vi har väl haft nog med ideologiskt drivna aktivister på våra myndigheter och det mest sannolika utfallet i ett svenskt val är att det är Morgan Johanssons kompisar i maskopi med MP/V/C som styr.

Men om tanken är någon slags lokal polischef som väljs direkt av medborgarna i den aktuella kommunen som avses är det kanske ett embryo till tanke värd att utforska vidare, även om det finns en del uppenbara nackdelar såsom risken för korruption, möjlighet för klaner att ta över den lokala polisen osv.

Men utveckla gärna
Ja men exakt, sheriffer.
Kolla hur amerikansk polis närmar sig kriminella och jämför med Sverige.
Polisen kunde i det här fallet köra in chockgranater in i lägenheten där de misstänkta finns, gripa dem, klä av dem nakna av säkerhetsskäl och lägga dem på trottoaren i avvaktan på beslut från åklagaren om det räcker för häktning. Åklagaren är säkert på Sandhamn så det kan dröja.
Det är den tonaliteten jag är ute efter.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Polisen behöver inga fler verktyg. De behöver göra sitt jobb. Beskydda fredliga medborgare och bura in buset.
Verkställ.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Polisen behöver inga fler verktyg. De behöver göra sitt jobb. Beskydda fredliga medborgare och bura in buset.
Verkställ.
Rättsväsendet efter polisen behöver också se till att buset hålls borta. Hela catch 'n' release måste upphöra, och brottsbonusen för lägre brott måste också bort, så att folk som ska in för väpnat rån inte kan glida runt och begå mer brott utan att få någon påföljd alls.
Potentiellt också någon sorts upptrappning för upprepad brottslighet, med slutförvar för de riktigt jävliga fallen.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...