Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hörde motsvarande citat 1 för första gången idag.

Tidigare har jag mer hört/läst motsvarande citat 2.
Lite som "andra områden" Sverige har helt unika förutsättningar i alltså.

En annan fråga, någon som vet hur lång Morgan är? 1,47?

7892f0a74f670f8165f9d80713cdf41c.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är nog svårt att se hur smittan spridits i de flesta fall. Den som smittade tysken kanske hade symptom utan att själv tänka på det. Det är i de flesta fall som en vanlig influensa så vissa reagerar troligen inte omedelbart.
Statistik är ännu så länge svår att göra på så liten mängd sjuka.

Enligt de siffror jag sett är det lika många som har tillfrisknat helt som de som dött. Då är man ganska petig med att inte friskförklara för tidigt.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan man lita på den sidan? :va

Den som är smittad finns inte i Roslagen utan i Jönköping. :7peta

Men högst troligt har den som skapat sidan inte en susning om varken Sverige eller Finland utan satte dit den röda pricken på måfå...

Ja jag anser nog det. Den bygger på officiell statistik så mörkertalet bör man beakta.
Källorna visas nere till höger.

John Hopkins är ju välkänt, sen säger det kanske inte så mycket mer för mig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är nog svårt att se hur smittan spridits i de flesta fall. Den som smittade tysken kanske hade symptom utan att själv tänka på det. Det är i de flesta fall som en vanlig influensa så vissa reagerar troligen inte omedelbart.
Statistik är ännu så länge svår att göra på så liten mängd sjuka.

Enligt de siffror jag sett är det lika många som har tillfrisknat helt som de som dött. Då är man ganska petig med att inte friskförklara för tidigt.

Tyskland verkar ju ha gjort ett exemplariskt jobb efter att den smittande kvinnan upptäcktes.

Den kinesiska kvinnan hade alltså besök av sina föräldrar från Wuhan några dagar innan resan till Tyskland

Bara några dagar senare smittar hon inom ett par dagar sedan i tyskland 5 personer i det företag hon besökt, dessa har i sin tur spridit smittan till ytterligare 2.

Tyskarna har alltså direkt undersökt de personer kvinnan träffat, samt personer i nästa led.

Jämför Sverige där svenska återvändare från Wuhan fått besked att de kan leva som vanligt så länge de inte börjar hosta. Ingen karantän eller undersökning, bara ut i Sverige och sprid smittan.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ja jag anser nog det. Den bygger på officiell statistik så mörkertalet bör man beakta.
Källorna visas nere till höger.

John Hopkins är ju välkänt, sen säger det kanske inte så mycket mer för mig.

Det finns åsikter att minsta fel tar bort trovärdigheten, och här finns inte kvinnan i Roslagen utan i Jönköping. Då borde den röda pricken vara söder om Vättern och inte vid Roslagskusten. Ett lite försök att visa att det inte måste vara lögn bara för att allt inte stämmer...:rodnar

John Hopkins känner jag till! :tummenupp

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Hopkins_(motorcyclist)

Sedan finns det alltid åsikter att allt är fel.

Myndigheterna gör för lite! :fakta
Myndigheterna överreagerar! :fakta

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det finns åsikter att minsta fel tar bort trovärdigheten, och här finns inte kvinnan i Roslagen utan i Jönköping. Då borde den röda pricken vara söder om Vättern och inte vid Roslagskusten. Ett lite försök att visa att det inte måste vara lögn bara för att allt inte stämmer...:rodnar

John Hopkins känner jag till! :tummenupp

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Hopkins_(motorcyclist)

Sedan finns det alltid åsikter att allt är fel.

Myndigheterna gör för lite! :fakta
Myndigheterna överreagerar! :fakta

Det är bara en scematisk placering, ort står inte specifikt.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Är det någon som har läst Jens Ganmans bokslut över Januari?

https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10157126587083251

Sverige har nog aldrig varit tryggare, julgranen brann ju inte ens upp

Visst finns det sanning i det han skriver. Men om vi har lika många brottslingar per invånare som när vi var 8 miljoner i Kungadömet Sverige så borde det vara 25% fler med 10 miljoner invånare? :va

Och att granska makthavarnas lögner utan pardon.
Så.
F.d kollegor på framför allt SVT och SR...
...ni VET att ni inte gör ett tillräckligt bra jobb här, ni vet att ni låter Johansson, Löfven, Ygeman m.fl. komma undan alldeles för lätt. Ni ställer inte tillräckligt tuffa frågor och inte tillräckligt ofta.

Ni som kollade Countdown to Brexit igår märkte att media i Sverige översätter UK med Storbritannien. Det krävs inte mycket för att ta reda på att UK är förkortning för the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Vad mer är fel som är svårare att kolla? :va

Using the Right Term
It is inappropriate to refer to the United Kingdom as Great Britain or England; one should be specific about toponyms (place names) and utilize the correct nomenclature.

https://www.thoughtco.com/united-kingdom-great-britain-and-england-1435711

Den här videon har ett fel, UK är inte en del av EU. :fakta
https://www.youtube.com/watch?v=rNu8XDBSn10&feature=emb_logo

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Men om vi har lika många brottslingar per invånare som när vi var 8 miljoner i Kungadömet Sverige så borde det vara 25% fler med 10 miljoner invånare? :va

Ja? Vill du utveckla eller vad tänker du på?

Det är ju intressant ffa att just att titta på specifik brottslighet - alltså per invånare - om man vill jämföra siffror avseende samhällsutveckling.

Hur översätter man "the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland" till svenska? https://sv.wikipedia.org/wiki/Förenade_kungariket_Storbritannien_och_Irland dvs "Förenade kungariket Storbritannien och Irland" är fel?

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ja? Vill du utveckla eller vad tänker du på?

Det är ju intressant ffa att just att titta på specifik brottslighet - alltså per invånare - om man vill jämföra siffror avseende samhällsutveckling.

Hur översätter man "the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland" till svenska? https://sv.wikipedia.org/wiki/Förenade_kungariket_Storbritannien_och_Irland dvs "Förenade kungariket Storbritannien och Irland" är fel?

Om andelen brottslingar är lika stor och befolkningen ökar med 25% borde antalet brottslingar, statistiskt sett, också öka med 25%... :va

Om vi är 100 000 motorcyklister som ökas till 300 000 motorcyklister men risken är lika stor borde antalet olyckor, statistiskt sett, bli 3 gånger så många med 300 000 motorcyklister... :va

Vad gäller England, Storbritannien, Förenade Kungadömet, Samväldet och Kronkolonier så kan det vara besvärligt om intresse saknas. Logiken att UK och Britain är samma medans Great Britain bara är tre av fyra delar av Britain är inte helt lätt att förstå. Great Britain används dessutom mer sällan på ön utan det heter numera oftast UK Mainland när man inte vill räkna i Nordirland.

På finsk TV kan man höra intervjuer på svenska för att sedan höra samma personer prata finska på SVT. :fakta
Miksi? :va
Vill man förminska den svenskspråkiga minoriteten i Finland genom att få oss att tro att Finland är enspråkigt finskt? Vill man skapa klyftor mellan oss när vi istället har mycket gemensamt? :va
Vilka andra klyftor vill man skapa? Vilka fler vill skapa klyftor?

Varför är fler för :smasha:smasha än :krama:krama? :va :hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Länder som vägrar ta emot personer som utvisas ur Sverige ska inte ha något bistånd. Det tycker Moderaterna som på det sättet vill öka pressen på hemländerna att vara mer behjälpliga.
Jättebra men problemet med moderaterna är att de alltid är för sent på bollen, benämns även "förlorare".

Varför föreslog inte M detta för tjugo år sedan?

Det finns två alternativ i svensk politik, SD och M. De ena har varit före sin tid i samtliga deras profilfrågor, de andra är alltid efter.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...