10% låter förstås horribelt, men det kommer säkert bli ännu värre och på fler ställen.
Vad beror det på tror ni?
https://www.expressen.se/nyheter/nya-larmet-fran-filipstad-panikhojning-av-skatten/
(Förlåt på förhand fall någon från vegan-Umeå ogillar högerextrem media)
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
10% låter förstås horribelt, men det kommer säkert bli ännu värre och på fler ställen.
Vad beror det på tror ni?
https://www.expressen.se/nyheter/nya-larmet-fran-filipstad-panikhojning-av-skatten/
(Förlåt på förhand fall någon från vegan-Umeå ogillar högerextrem media)
Länder som vägrar ta emot personer som utvisas ur Sverige ska inte ha något bistånd. Det tycker Moderaterna som på det sättet vill öka pressen på hemländerna att vara mer behjälpliga.
Ja det som idag verkar avlägset kan förstås ändras.Vad jag ibland avskyr att ha rätt. Blivit skrattad åt när jag sagt att precis det här kommer inom mandatperioden.
Sen kommer konfiskering av tillgångar, pension etc. Lagen är på plats om nu någon inbillar sig att den som dragit ihop kapitalet har första tjing på det. När detta är gjort sitter man med ev skuld på fastighet, (inkl skulduppskrivning även om den är betald), som någon förment bättre behövande bor i.
Tror de gör rätt som flyttar ut sitt kapital och skuldsätter sig till max för att sen dra härifrån.
Det äckliga med den där typen av filmer är alla som sitter och skrattar, snacka om Brooklynsk psykos.https://www.youtube.com/watch?v=3mx4Qvp6WEI
Jag hör inte riktigt. Vad säger Betner om Filipstad efter cirka 30 sekunder?
Han är ju skön, undrar vem det är, som inte bor där men "råkar" bli intervjuad.
Apropå vår regimtrogna media och coronavirus så tycker jag det är makalöst hur klimat-galningen på SvD känner för att göra kopplingen klimat-/epidemi just nu.
Kan tänka mig ett annat område som påverkar smittspridning också, undrar om det kommer att stå att läsa om.
Helt rimlig inputJag läser inte vänstertidningar som SvD!
Jag stödjer heller inte kommunister genom att handla från Kina!
Helt rimlig input
För att försvara mig och förklara mig:
SvD läser jag inte heller men den är bäst av de dåliga, till och från har jag en (billig) prenumeration och de har legat i framkant på ledarsidan men journalistiken är tidvis riktigt vidrig, tex Negra Efendic eller Teresa Kuchler. Det är oftast någon av dem som får mig att i förtid avsluta prenumerationen.
Telefon, jag använder bara android och det finns några koreanska telefoner som tillverkas i Korea, i övrigt är det Kina som gäller. Jag hatar dock inte Kina och jag känner också hopp när jag ser hur de beter sig illa, det finns med Kina minst fyra ställen på jorden som kommer vara sharia-fria under nästa och nästnästa generation, halva USA, Ryssland med andra öststater, Israel och Kina. Säkert några fler. Så Kinas styrka nu, som de missbrukar, kan bli våra barns hopp.
En parentes är att Kina inte är kommunistiskt, det är en konstig myt.
I övrigt är det en prisvärd telefon, väldigt kompetent.
Kina är en bisarr kapitalistisk våt dröm med förmodligen jordens största inkomstklyftor. Har man sett den vulgära lyxen och extrema fattigdomen sida vid sida så blir det konstigt att kalla det kommunistiskt, det är en korrupt enpartistat som kallar sig kommunistisk, men de har även stort mått av ekonomisk frihet.Kan du utveckla vad du menar med att Kina inte är kommunistiskt samt vad det är som du ser som hoppfullt med Kina?
Kina är en bisarr kapitalistisk våt dröm med förmodligen jordens största inkomstklyftor. Har man sett den vulgära lyxen och extrema fattigdomen sida vid sida så blir det konstigt att kalla det kommunistiskt, det är en korrupt enpartistat som kallar sig kommunistisk, men de har även stort mått av ekonomisk frihet.
Kommunister är de inte.
Vad som är hoppfullt? Avsaknaden av idioti och känslostyrd politik. Det blir inga genusdagis eller daltande med islamister.
Ok, tack för förtydligandet. Jag är inte säker på att alla skulle hålla med om detta. Beror kanske på vad man menar med kommunism i såna fall. Men jag antar att du håller med om att Kina varken är en demokrati eller fullt ut en marknadsekonomi?
Skall det tolkas som att du ser en hotande utbredning av islamistisk extremism som den viktigaste globala frågan, att Kina är en motkraft mot detta och att frågan är så pass viktig att den är överordnad alla andra eventuellt negativa aspekter kring Kinas utveckling? Att du ser en Kinesisk samhällsmodell som mer eftersträvansvärd än den vi har i Sverige just nu? Eller är det mer specifika delar (men inte andra) av Kinas modell som du ser som positiva? Vilka, mer precis, är dessa i såna fall och hur skulle de kunna tillämpas i en svensk kontext?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|