Ingen som har reagerat över bensinpriset ännu...?
På nyårsnatten skedde en jättesänkning av bensinpriset. Sverige har nu fått EU:s näst billigaste bensin. Det blev ett gott nytt år för alla som kör på bensin. Vid tolvslaget skedde en stor sänkning av bensinpriset. Sverige har efter ändringen fått EU:s näst lägsta bensinpris. Enbart Litauen har...
carup.se
Jag fyllde upp bilen tidigt i morse, med sedvanlig BF98, naturligtvis. Plus ett antal jeepdunkar med samma BF98. Plus ett antal dunkar med oljeblandad BF98.
Det var länge sedan jag lämnade macken så pass nöjd över ett så pass stort inköp. Jag vet inte exakt, men det kändes som att literpriset helt plötsligt var runt en krona lägre...? Så jag får väl repetera vad en annan forummedlem säger stup i kvarten - tack för det, Tidö.
Och oavsett att det ännu är långt till Ebbas "tio kronor vid pump" och oavsett om det blir Tidö eller inte i framtiden, låt oss hålla detta förbannade jävla Miljöparti långt från makten. Låt inte väljarna inledas i villfarelsen att lilla Sverige ska rädda stora världen genom att dräpa sin gles- och landsbygd medelst straffskattade drivmedel.