Sverige idag..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sverige fortsätter leverera och överraska...

Man tänker hela tiden "nä men det här måste ju vara botten" men så behöver det bara gå någon månad så lyckas vår berikning gräva ner landet ännu djupare.

De skottskadade är en flicka på 5 år och en pojke på 6 år.

Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Går det inte att sluta med berikning eller göra så att de som vill ha berikning får ha den där de själva bor, ungefär som när jag vill ha en ny soffa, jag får ställa den i mitt vardagsrum men inte i ditt om du inte vill. I övrigt vore det klädsamt att de som beslutar om berikning tar ansvar för konsekvenserna av sina beslut.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Grattis i efterskott.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Går det inte att sluta med berikning eller göra så att de som vill ha berikning får ha den där de själva bor, ungefär som när jag vill ha en ny soffa, jag får ställa den i mitt vardagsrum men inte i ditt om du inte vill. I övrigt vore det klädsamt att de som beslutar om berikning tar ansvar för konsekvenserna av sina beslut.
Kolla bara hur det går för dem som inte vill ha berikning, Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien och några till.
Blir ett himla ståhej.
Undrar om invånarna i Gdansk är ledsna för att det inte är som i Rinkeby, vad tror Brooklyn?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kolla bara hur det går för dem som inte vill ha berikning, Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien och några till.
Blir ett himla ståhej.
Undrar om invånarna i Gdansk är ledsna för att det inte är som i Rinkeby, vad tror Brooklyn?

2000000 polska personer har emigrerat Från Polen till andra EU länder. Så kan knappast Polen säga att dom inte vill ha invandrare.

Duccatista

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2018
Hoj
Ducati 959 corse, Ducati 748, Sherco 300sef
Vi måste börja värna om det som är viktigt. Tex mina två svarta katter....

Bifogat

• IMG_20210719_212720_7.jpg
    IMG_20210719_212720_7.jpg
    3 MB · Visningar: 26

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Blir ett himla ståhej.

Huvet i sanden här?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ingen koll men är inte de styrande i tex Polen, Ungern, Tjeckien och Slovakien valda genom demokratiska val?
Att de sen vill ha en annan nivå på invandring än Sverige är väl helt upp till dem att bestämma? Eller har vi facit på den frågan eller vad?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det säger dom inte heller, de vill däremot ha koll på vilken sorts invandring de får.
Ungefär som Orbán i Ungern, fast där har man gått steget längre och avlyssnar bl.a. journalister och människorättsaktivister. Något som varken du eller jag kan göra något åt - annat än att gräva fram en gammal 3310 (inte den nya varianten).
Står väl inte på förrän Svetsarn tycker att det är för mycket mummel bak i kön och låter IB dvs KSI få lite fler uppgifter.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är så underhållande att läsa om andra länders åsikter/nyheter om Ungern, som bosatt i Ungern. Det måste vara lika spännande att vara jänkare och läsa svenska nyheter om USA.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

Statsministern: ”Trösta era barn – ni kommer inte mördas snart”​

I samband med att en polisman sköts ihjäl 30 juni i Biskopsgården fick statsministern frågan från en utländsk journalist om vad man ska säga till sina barn om händelsen.

Statsministerns svar fick många att reagera då han föreslog att man ska trösta barnen med att de inte kommer mördas snart.???

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tja, när polisen för att undvika bråk inte bötfäller klanmedlemmar så kanske det kan lösa sig Morgan

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tja, när polisen för att undvika bråk inte bötfäller klanmedlemmar så kanske det kan lösa sig Morgan
I Sverige är det så att ju fler brott de begått, desto friare går de. De har carte blanche, är laglösa. Något de väl vet, och utnyttjar. Och de flyttar fram sina positioner. Medan vi inte får göra det.
Härligt väg vi vandrar på.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ja. Det ser inte bra ut. Det som hände häromdagen "skottskadade är en flicka på 5 år och en pojke på 6 år" var en bit bort här, i Visättra, där en kompis mamma bor. Dessa pistol-glin vet inte ens hur man siktar, verkar att dom bara skjuter. Liksom för nåt år sedan ännu närmare mig vid mcDonalds och Shell-macken, då en 12 årig flicka fick en studsande kula i sig och dog.

Detta, med att man också sköt en polis i göteborg, gör att jag ser min omgivning som krigszon numera. Jag bor i ett krigsdrabbat land.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det här blir bra, så att vi kan beskatta de som sparar istf att låna. Vi vill såklart driva dem emot skuldfälleträsket istället. Sparar du till din pension så blir detta således en pensionärsskatt.
– Jag ser framför mig att vi kommer att gå till val på att de som har de högsta inkomsterna, inte minst de högsta kapitalinkomsterna, ska bidra mer till välfärden, sa Magdalena Andersson (S) i Rapport den 8 mars.
Varför mer? Vad ska du med pengarna till?
De bidrar redan med mer än de som har mindre kapitalinkomster fö ditt smartskaft.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS