För mig och många andra skåningar (på den tiden det begav sig 1980-talet) så står Nimis kort och gott för nedskräpning på annans mark. Markägaren på tiden, tror det var en Kullabergstiftelse, försökte tvinga Vik städa bort skräpet på stranden men han kollrade bort markägare och "myndigheter" hur lätt som helst.
Bland annat genom att sälja Nimis till en tysk.
Och då så skulle tysken stämmas för nedskräpning osv .
För mig står Lars Vilks på samma nivå som Roger Akelius
.
Citat:
Med sitt engagemang för att betala så lite skatt som möjligt blev Roger Akelius känd som ”Den störste skattesmitaren i Sverige”. Ett epitet som han inte vill kännas vid. Akelius har sagt att han i stället borde ha fått Stora Journalistpriset för sina pedagogiska insatser. Allt var lagligt, inte ens i en gråzon, har han berättat i olika sammanhang
slut citat
www.aktiespararna.se
Eller Malmös bilmålvakter.
Ursprungligen kommer listan från Sydsvenskan men den tidningen har valt ta bort den gamla hemsidan....
Bilmålvakter har varit ett känt problem i många år, men ingenting har gjorts åt det. Problemet har i stället eskalerat och nu visar det sig att över tio procent av alla bilar i Malmö ägs av en bilmålvakt.
teknikensvarld.se
<p>Idel utlänningar på listan.</p> <p>Adnan, 41, i topp med 38 miljoner i skulder.</p>
www.friatider.se
eller
Michael Skråmo
Människor som utnyttjar nivån på lagstiftningen för sin egen del.
Eller i varje fall hoppas jag det.