Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Är det även Ryssland som installerat Emmanuel Macron?

Nu tror jag inte du kommer besvara detta men for the record behöver man upprepa och upprepa hur din del av åsiktslägret beter sig.

Vad tänkte du med detta inlägg?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad tänkte du med detta inlägg?
Att du är snabb på att köpa narrativet att Ryssland ligger bakom all konservativ samhällskritik.
Nu visar det sig att Macron driver en prokinesisk, antivästlig agenda, vad beror det på? Står Kreml bakom både Macron och Le Pen och SD eller finns det någon 80-sidig pdf du kan länka till nu?

?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Låter bra !
"När ett sår blir infekterat får det ett förhöjt pH-värde och blir mer basiskt, långt innan det finns synliga tecken på infektion. Det har forskarna utnyttjat genom att tillsätta ett färgämne i förbandet kallat bromtymolblått, som skiftar färg från gult till blått över ett visst pH-värde."

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Att du är snabb på att köpa narrativet att Ryssland ligger bakom all konservativ samhällskritik.
Nu visar det sig att Macron driver en prokinesisk, antivästlig agenda, vad beror det på? Står Kreml bakom både Macron och Le Pen och SD eller finns det någon 80-sidig pdf du kan länka till nu?

Du känner inte att det var en lite väl långt dragen slutsats du drog nu?

Ryssland stödjer och underblåser det som splittrar Europa helt enkelt. Är 80 sidor för mycket som lästips?

Driver Macron en antivästlig agenda enligt din mening? Tror att du behöver nyansera din uppfattning i så fall.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du känner inte att det var en lite väl långt dragen slutsats du drog nu?

Ryssland stödjer och underblåser det som splittrar Europa helt enkelt. Är 80 sidor för mycket som lästips?

Driver Macron en antivästlig agenda enligt din mening? Tror att du behöver nyansera din uppfattning i så fall.
Är bara att konstatera att du tyvärr med hull och hår köpt konceptet, all relevant högerpolitik härstammar från Kreml.
Konstigt.

Du kanske inte känner till frågan?

Le Pen däremot, det är en rysk skurk! Att Macron gosar med Kina, det är bara bra!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vi föder alltså barn som hamnar utanför samhället, inte kan svenska när de börjar skolan !
Och är förvånade över växande kriminalitet !
1681991902220.png

Jag kunde läsa artikeln men nu bakom betalvägg. Ubah ensamstående med 3 barn.
Vad jag förstår är mödrarna ofta ensamstående av det skälet att "man" får mer bidrag ifall "man" skiljer sig, två bostäder osv.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Och här kommer ett SVT "problem"
1681999421246.png
Jag kan bygga på med att en annan orättvis sak är att majoriteten av kvinnor änsålänge söker en man att bilda familj med.
Detta, att kvinnor söker en man mycket oftare än en annan kvinna är ju också diskriminerande mot kvinnor !

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi föder alltså barn som hamnar utanför samhället, inte kan svenska när de börjar skolan !
Och är förvånade över växande kriminalitet !
View attachment 483177

Jag kunde läsa artikeln men nu bakom betalvägg. Ubah ensamstående med 3 barn.
Vad jag förstår är mödrarna ofta ensamstående av det skälet att "man" får mer bidrag ifall "man" skiljer sig, två bostäder osv.
Det är helt vedertaget att hela Järvafältet har skilt sig.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ett par godbitar ur veckan som varit.

Väl valda ord av Ribbenvik.
Inte "kan"?
Så här gör man ju inte, hur många hade gått med på detta om man fick välja själv. Självskadebeteende eller vad fan pågår.

Nu ska vi samla in pengar till välfärd åt terroristsnubben Johan. Ni lägger valfri summa i burken där borta så ordnar jag med resten.
Räck upp en hand om ni hade tagit mer än en krona ur plånkan och lagt i burken.
Det här hade aldrig bli av om det hade skötts lokalt och nära dom som berörs, ur hand till min sas.

Och så detta då. En migrationspakt författad av EU. Varför det behövs? Ingen aning.
”Vi kommer inte att acceptera att man skänker bort svenska väljares makt över migrationspolitiken”
Tack Jimmie.
Vad hände med subsidiaritetsprincipen? Ett fint ord som betyder nada.

Samma sak igen. Varför ska det sitta någon långtbortistan och bestämma hur en liten kommun i dalarna ska hantera migranter? Varför varför varför ska de inte ha rätten att bestämma de själva?

Det lilla till sist bara sådär, en lite notis i sammanhanget.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ett par godbitar ur veckan som varit.

Väl valda ord av Ribbenvik.
Inte "kan"?
Så här gör man ju inte, hur många hade gått med på detta om man fick välja själv. Självskadebeteende eller vad fan pågår.

Nu ska vi samla in pengar till välfärd åt terroristsnubben Johan. Ni lägger valfri summa i burken där borta så ordnar jag med resten.
Räck upp en hand om ni hade tagit mer än en krona ur plånkan och lagt i burken.
Det här hade aldrig bli av om det hade skötts lokalt och nära dom som berörs, ur hand till min sas.

Och så detta då. En migrationspakt författad av EU. Varför det behövs? Ingen aning.
”Vi kommer inte att acceptera att man skänker bort svenska väljares makt över migrationspolitiken”
Tack Jimmie.
Vad hände med subsidiaritetsprincipen? Ett fint ord som betyder nada.

Samma sak igen. Varför ska det sitta någon långtbortistan och bestämma hur en liten kommun i dalarna ska hantera migranter? Varför varför varför ska de inte ha rätten att bestämma de själva?

Det lilla till sist bara sådär, en lite notis i sammanhanget.
Tja staten beslag tog ju insamlingen till laser mannen,s jhon aussonius stöd från allmänheten, det var tydligen olagligt då att stödja en typ av sk terror, men den var ju mot invandrare.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag känner en politiker på Region / Kommunal nivå. Hon säger att de flesta nya politiker ger upp ganska snabbt och lämnar politiken när de inser att de har inget att säga till om.
För de förslag de kommer med är blockerade av EU-lagstiftning eller Svensk lagstiftning.
Deras uppgift på Region/Kommunal nivå är genomföra det som redan är beslutat högre upp.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Kan bli olagligt att förneka förintelsen. Vad mer ska vi göra olagligt? Att säga att Nordman vann Melodifestivalen? Ett steg mot diktatur om man frågar mig. Det borde aldrig vara olagligt att uttrycka ”fel” åsikt.

Behöver jag tillägga att jag inte är förintelseförnekare?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Kan bli olagligt att förneka förintelsen. Vad mer ska vi göra olagligt? Att säga att Nordman vann Melodifestivalen? Ett steg mot diktatur om man frågar mig. Det borde aldrig vara olagligt att uttrycka ”fel” åsikt.

Behöver jag tillägga att jag inte är förintelseförnekare?
Även jag tycker det är fel väg att gå, men förstår hur tankarna går. När personer är SÅ lättledda, oinformerade och lättlurade, vad ska man göra?

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Även jag tycker det är fel väg att gå, men förstår hur tankarna går. När personer är SÅ lättledda, oinformerade och lättlurade, vad ska man göra?
Nä, det är ingen bra idé. Var skall man dra gränsen, skall Lukewarmers som Judith Curry och Tim Ball få 10 års fängelse medan de som hävdar att mänskliga utsläpp inte påverkar alls få livstid. Förintelsen är det ju lätt att ta ställning runt men lagstiftning öppnar en massa dörrar som jag helst ser förblir stängda.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Man ska bemöta och informera. Inte staten alltså, men människor. Kanske på ett forum där jag är den enda som kör SportHoj? Eller någon annanstans. Det får inte bli olagligt att vara en lättlurad idiot för då blir fängelsena snabbt fulla.

Jag förstår inte alls tankarna. När jag hör någon snacka goja så är inte min tanke att staten borde spärra in dessa. I synnerhet inte när det tillochmed kan vara så att det senare visar sig att personen hade rätt.

Vem ska denna eventuella lagen ens skydda? Förintelseöverlevare som är 90+ år? Judar, bögar och zigenare generellt? Vad blir nästa sak att förbjuda att prata om? Klimatförnekande? Förnekande av genusvetenskap? Kritik mot Moderaterna? Den dörren vill man inte öppna. Det är illa nog med nuvarande lagstiftning om hets mot folkgrupp, diskriminering och förtal.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kanske stått om situationen i Göteborg här redan
"Den tystade staden: "Vet du vem jag är? Jag kan få folk att försvinna"
Jag har sett det själv. Åker man utan ha giltig biljett med spårvagn och buss i Göteborg och kontrollanterna kommer på en kostar det, jag tror 1500 kr.
Åker sent på kvällen med buss 17 från Hildedalsgatan's hållplats in mot centrum. Det kommer om bord kontrollanter.
Jag har biljett men en ung man där jag kan gissa att förfäderna finns i Östafrika har inte biljett. Kontrollanten frågar (det är 6 ungdomar) är det någon av er som har biljett. Alla skakar på huvudet. "Ja då får ni gå av på nästa hållplats" och dom går snällt av och kan ta nästa buss ....

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Puh. Nu har jag läst. Kan verkligen rekommendera denna bok till barnens sagostund.
"Efter lunchen är det vila i kuddrummet. Mohammed sätter på ett sagoband med Pippi Långstrump och lägger sig ned för att vila med barnen. Adina får ligga på hans arm.

Några barn pillar på sina snoppar eller snippor när de vilar. De tycker att det känns mysigt.
När vilan är slut och barnen ska leka går Mohammed ut ur rummet för att ta sig en kopp
kaffe."

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...