Sverige idag..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...
EU har ju också tagit gulasch-baronen i örat för bristande demokrati.
Då backade han för bidragspengar smakar bra.?
Så vi får igen för hela den affären också.
Dom är så jävlas tunnhudade dom här "wanna be dictators". ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Momika har inte direkt gjort allt i sin förmåga för att passa in i det svenska samhället under de år han varit här. Han borde ha insett problemet och anpassat sin framtidsplan efter det. Tidsbegränsade saker tenderar att få ett slut över tid.
Håller med helt men vi utvisar av tradition inte folk som skaffat sig asylskäl på plats, eller överhuvudtaget riskerar kroppslig bestraffning, jag tycker som vanligt som Sverigedemokraterna- uppenbart bristande vandel så ut med honom- men vi har inte stöd i det i nuvarande praxis.
Ut med varenda som konverterat eller kommit ut också, hej då. Ut med alla kriminella Somalier som hitintills inte "gått" att utvisa osv. Hej då allihop.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Självutnämnd elektriker i garaget efter "slutfört" bobber/scramblerbygge.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Håller med helt men vi utvisar av tradition inte folk som skaffat sig asylskäl på plats, eller överhuvudtaget riskerar kroppslig bestraffning, jag tycker som vanligt som Sverigedemokraterna- uppenbart bristande vandel så ut med honom- men vi har inte stöd i det i nuvarande praxis.
Ut med varenda som konverterat eller kommit ut också, hej då. Ut med alla kriminella Somalier som hitintills inte "gått" att utvisa osv. Hej då allihop.
Den aktuella pajasen har tydligen varit oärlig vid sin ansökan och när det upptäcks borde utvisningen ske omedelbart. Han kanske skulle kunna åka tillbaka till Irak på första tåg som går söderut från Stockholm C.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ärligt Amerikanskt.jpg

Vi tar efter det mesta av det goda från det stora landet i väster nuförtiden.
Men ärlig reklam är man inte van vid. Eller ånnest adds, nått kåmmån blir det väl. ;)
Handlade inte i Kneechopping. :hihi

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Känns igen. I Klostergården (bostadsområde i Lund) hade en del lägenheter stora oavbrutna fönsterpartier. För att bära upp golven fanns en betongpelare någon meter från fönstret.
Betongpelaren hade en familj, lyckligt vis högt upp i huset kapat bort. För kanske 40 år sedan.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om du hatar varje dag du går till jobbet så är det kanske dags byta jobb. Sedan ställer jag mig frågan varför inte (s) gjorde något åt det under dom 8 år (s) styrde Sverige.
Snacka ja, jobba nej verkar det ha blivit av Arbetarpartiet.
1698385638680.png
från gp.se

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Känns igen. I Klostergården (bostadsområde i Lund) hade en del lägenheter stora oavbrutna fönsterpartier. För att bära upp golven fanns en betongpelare någon meter från fönstret.
Betongpelaren hade en familj, lyckligt vis högt upp i huset kapat bort. För kanske 40 år sedan.
Finns mycket sånt i Malmö. Bara ner med väggarna mellan ett par tre rum och/eller lägenheter, så har du en lokal där hela klanen ryms. I bottenplan. Bra vid fest t ex. Fullt synligt från kompisens balkong mittemot, Sorgenfrivägen.

Helt obrydda om att de försatt sig själva och andra i direkt livsfara. Händer det något beror det förstås på uteblivet underhåll och rasism.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den aktuella pajasen har tydligen varit oärlig vid sin ansökan och när det upptäcks borde utvisningen ske omedelbart. Han kanske skulle kunna åka tillbaka till Irak på första tåg som går söderut från Stockholm C.
Som sagt, det finns det många som varit, men ut med honom och varenda en som ljugit om något, även de med medborgarskap, deras släkt, alla som blivit kristna eller homosexuella, I'm with you.
SJ får gärna börja köra skytteltrafik vad mig anbelangar.
Varför är du så mån att bli av med just denna individ förresten? Han orsakar väl varken mer eller mindre problem än många andra irakier i Sverige?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Som sagt, det finns det många som varit, men ut med honom och varenda en som ljugit om något, även de med medborgarskap, deras släkt, alla som blivit kristna eller homosexuella, I'm with you.
SJ får gärna börja köra skytteltrafik vad mig anbelangar.
Varför är du så mån att bli av med just denna individ förresten? Han orsakar väl varken mer eller mindre problem än många andra irakier i Sverige?
Jag har jobbat med andra irakier och ser ingen anledning att bli av med dem. Den här individen har profilerat sig tydligt och inte velat smyga undan så då kan man belöna honom med en dumstrut på vägen hem. Hade han inte skapat rubriker hade han kanske sluppit allmänhetens ögon på sig.

Vi måste verkställa utvisningar och inte bara konstatera att det inte går. Har man rätt att stanna ska man få göra det, men nej måste vara nej.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Som sagt, det finns det många som varit, men ut med honom och varenda en som ljugit om något, även de med medborgarskap, deras släkt, alla som blivit kristna eller homosexuella,
"Alla med samma efternamn", för att citera en känd Rosengårdsprofil...

Nog tycker jag man bör fokusera på rent destruktiva individer i förstone. De är många nog.

Känner en del produktiva, vilka är rätt angelägna om att behålla vad de byggt upp. Därtill tror jag de utgör en motkraft som åtminstone skåpar ut svenska myndigheter med sina nyttiga idioter, en vek poliskår och ett havererat rättsväsende. Vi vet, jag också, att den absoluta merparten kommer/kommit hit på falska premisser. Detta medger de också med ett snett flin, en praxis landets egna instanser möjliggjort och implementerat. Det är fel att utnyttja, men begripligt och det lär inte gå att backa det bandet.

Likväl, de blir till sist tvungna att böja sig för barbariet från flertalet, eller dö. Detta beroende på den svaga till obefintliga backning de kan få.

Jag har fått åse en mängd exempel jag inte kan delge med hänsyn till folks säkerhet. Folk (en bra bit ut) i bekantskapen som ägnat sig åt att gömma folk mm. (Steget till att ange är lååångt och det skulle ändå bara slå tillbaka på en själv.) Folk som nu sitter på myndighetsposter och ställer till skada, skada också för de som hjälpt dem.

(Jag överanvände medvetet det flytande begreppet "folk" för flera kategorier. Kalla det medvetet slappt språkbruk. Det är ok.)

Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag har fått åse en mängd exempel jag inte kan delge med hänsyn till folks säkerhet.
Bra observerat, Blue. Jag har också varit med om individer, tyvärr i min bekantskap, som ägnat sig åt bedrägerier som att gifta sig med "n" mot betalning, dvs skenäktenskap för att låta "n" få stanna i sverige. Man förblir gift men bor inte ihop, "n" är endast skriven på adressen och efter ett par år skiljer man sig. Men det funkar förhoppningsvis bara en gång.

Dessa "destruktiva individer" tycker jag också bör utvisas då dom i första hand direkt skadar landet, och i andra hand ändå inte tillför samhället något, varken ekonomiskt eller i något annat avseende. Beteendet jag nämner ovan vittnar om desperation efter pengar och en ovilja att utföra ett ärligt arbete.

Som motsats till denna typ av bedrägeri vill jag även nämna att jag inte känner nåt agg mot det vi kallar 'äkta kärlek' då jag också känner folk som gift sig över gränserna som fortfarande är ihop och trivs.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Medans vi ändå utvisar folk med chartrade plan och bussar, så vill jag vidare föreslå att vi landsförvisar politiker, tjänstemän med anhang som varit med i besluten om det som resulterat i den politik vi har idag. Ut med dessa individer, sätt dom på samma plan bara. Med den ekonomi Sverige verkar ha idag skulle vi med lätthet kunna köpa ett land i Afrika eller nån ö ute i Atlanten att använda som straffkoloni dit man utvisar 'skadliga element'. Var man sedan drar gränsen för vad som är "skadligt" kan man diskutera senare då vi så klart kan vara lite flexibla.

Personligen kanske jag är lite extrem för min gräns går nämligen vid aktivister inom miljö och vänster. Åsikter får man ha, men när det drabbar min vardag då blir jag kinkig.

.. sen lite förbigående, det där med att låta folk skrivas hos sig är ockås nåt korkat påfund. Som medlem i styrelsen här i min BRF har jag fått samtal från skattemyndigheten med frågor om bestämda lägenheter, som t ex en tvåa på 65 kvm med 13 personer skrivna. När jag senare luskat lite i ämnet framgår att man gör så för att kriminella som inte får nån bostad fortfarande ska kunna ta emot post, och bostadsinnehavaren tar betalt för 'tjänsten' så det är bra bissniss.

Observera att jag inte drar denna typ av brott genom samma kamm som t ex olovlig andrahandsuthyrning då jag inte än kommit underfund med var jag ska dra den gränsen. T ex hyra ut till öststatsarbetare är en sak, dom är i alla fall skötsamma människor, men att hyra ut till drogade "n" som hänger utanför huset och drar till sig likande folk, ofta drogrelaterade affärer, gör att jag mår riktigt illa.

Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Sen har jag en grej till jag vill informera om, men det har nog flera här redan koll på. Något jag lärde mig en del om senast jag var i Paris är >> gendarmer <<, dvs en slags mililtärpolis:

"Gendarmeri är en militärt organiserad poliskår, i vissa fall direkt knuten till ett lands försvarsmakt, .."

Om vi redan är så pass franskvänliga, med i EU och allt, varför har inte vi en liknande resurs? Om dessa gendarmer kan vakta Eiffeltornet, skulle dom väl kunna spåra upp och smiska den ohyra vi råkat ut för här i vårt land också?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vi tackar och bockar väl som brukligt.? 11,9 miljarder mer ur våra fickor. Fasiken vad bra den där EU är.

"...något som gått under radarn är att Sveriges elpriser sannolikt kommer att höjas med i snitt runt 10 procent nästa år. Det sker för att följa en EU-förordning."

"Sverige som haft låga elpriser tack vare billig vattenkraft får istället sannolikt se höjda priser, medan de går ner på kontinenten.

Detta enligt resultatet i en simulering som Svenska kraftnät och dess systerorganisationer i Norden gjort i tio månader där det nya systemet körts invid det gamla."

"Mest väntas elpriset stiga i Mellansverige – i elområde 3 – där över 60 procent av Sveriges elkonsumenter finns och både Stockholms- och Göteborgsregionerna ingår. Här är höjningen 17,5 procent enligt testerna."

"Men om det innebär högre elpris i Sverige – varför genomför vi det?
– För att vi har en europeisk elmarknad och alla regelverk är europeiska. Samhällsnyttan i Europa blir bättre."

"Blir då samhällsnyttan högre i Sverige?
– Tittar man bara på kundkollektivet är det inte så."

"– Det är en ren förmögenhetsöverföring från elkunder till elproducenter, säger Mats Nilsson docent i nationalekonomi och expert på elmarknaden.

Även Erik Ek bekräftar att överskottet i huvudsak hamnar hos elproducenterna.

Är det bra att pengarna går rakt ner i elproducenternas fickor?
– Om de använder pengarna för att investera i produktion i områdena där höga elpriser signalerar elbrist är det långsiktigt bra, säger Erik Ek."

Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det är en ren förmögenhetsöverföring från elkunder till elproducenter,

'Kriminalitet' från alla möjliga håll, jag känner mig blåst hur man än vrider på det. Tror jag hellre vill få entren bortsprängd.

Jag är visst lite bitter, tur att jag har ett antal hobbys för att koppla bort all skit dom ställer till med.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sen har jag en grej till jag vill informera om, men det har nog flera här redan koll på. Något jag lärde mig en del om senast jag var i Paris är >> gendarmer <<, dvs en slags mililtärpolis:

"Gendarmeri är en militärt organiserad poliskår, i vissa fall direkt knuten till ett lands försvarsmakt, .."

Om vi redan är så pass franskvänliga, med i EU och allt, varför har inte vi en liknande resurs? Om dessa gendarmer kan vakta Eiffeltornet, skulle dom väl kunna spåra upp och smiska den ohyra vi råkat ut för här i vårt land också?
Vår motsvarighet är väl isf nationella insatsgruppen?
Många medlemmar där är väl forna jägare?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi tackar och bockar väl som brukligt.? 11,9 miljarder mer ur våra fickor. Fasiken vad bra den där EU är.

"...något som gått under radarn är att Sveriges elpriser sannolikt kommer att höjas med i snitt runt 10 procent nästa år. Det sker för att följa en EU-förordning."

"Sverige som haft låga elpriser tack vare billig vattenkraft får istället sannolikt se höjda priser, medan de går ner på kontinenten.

Detta enligt resultatet i en simulering som Svenska kraftnät och dess systerorganisationer i Norden gjort i tio månader där det nya systemet körts invid det gamla."

"Mest väntas elpriset stiga i Mellansverige – i elområde 3 – där över 60 procent av Sveriges elkonsumenter finns och både Stockholms- och Göteborgsregionerna ingår. Här är höjningen 17,5 procent enligt testerna."

"Men om det innebär högre elpris i Sverige – varför genomför vi det?
– För att vi har en europeisk elmarknad och alla regelverk är europeiska. Samhällsnyttan i Europa blir bättre."

"Blir då samhällsnyttan högre i Sverige?
– Tittar man bara på kundkollektivet är det inte så."

"– Det är en ren förmögenhetsöverföring från elkunder till elproducenter, säger Mats Nilsson docent i nationalekonomi och expert på elmarknaden.

Även Erik Ek bekräftar att överskottet i huvudsak hamnar hos elproducenterna.

Är det bra att pengarna går rakt ner i elproducenternas fickor?
– Om de använder pengarna för att investera i produktion i områdena där höga elpriser signalerar elbrist är det långsiktigt bra, säger Erik Ek."
Han kunde lika gärna svarat:
"Jättebra, om man är elproducent."

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende