Antingen citera en hofnarr eller rädda er påstått hotade frihet, ja något av de alternativen torde vara bästa handling för ett hotat folk.
Man behöver väl knappast välja mellan två så goda ting.
Antingen citera en hofnarr eller rädda er påstått hotade frihet, ja något av de alternativen torde vara bästa handling för ett hotat folk.
Du tappade just all tidigare respekt från min sida och riskerar bli orsaken till en framtida revolution!
Även fast den demokratiska valda regeringen inte representerar befolkningens normer och värderingar?![]()
Vem eller vilka skall man då rösta på??![]()
Just det som inte hände senast, då folket gjorde revolution mot Göran, juh.
Blir lite väl OT, men enkelt sett borde blankröster räknas och om inget parti/block får tillräckligt förtroende från befolkningen utlyses nyval.
Upprepa tills partierna/blocken förstår meddelandet från folket!
Syftet är att förhoppningsvis få partier/block som går till val på larvigt valfläsk som ingen tror på bara för att få behålla makten, att omvärdera partiprogrammet till något befolkningen faktiskt får förtroende för.
Säger inte att det är enkelt genomförbart, men jag gillar tanken...
/Danne
Ingen dum idé, men det lär inte hända.
Politiker anser sig för mer än sina väljare. Deras åsikter är rätt. Om vanligt folk tycker annorlunda är det pöbeln det är fel på. Förlorar man ett val så beror det på att folk inte förstår politikernas budskap. Är det uppenbart att folk har en annorlunda åsikt ett politikerfrälset, så är det självfallet frälsets uppgift att få folket på bättre tankar. Den som tror att demokrati betyder att politiker skall genomföra det en majoritet av folket tycker är rätt lever andligen i en annan galax.
Är min herre vänsteranarkistkommunist som tror att inga regler gäller honom och bara följer de han själv finner passar?
OM 49% av befolkningen ska rätta efter 51% majoritet så är det en direkt kränkning mot de 49%..
Med rent mjöl i påsen tycker jag att vi borde vara öppna med vad vi röstar på. Då är det lättare att sålla ut de som måste avlyssnas.
Majoritetsdiktatur is the shit!![]()
Med rent mjöl i påsen tycker jag att vi borde vara öppna med vad vi röstar på. Då är det lättare att sålla ut de som måste avlyssnas.
OM 49% av befolkningen ska rätta efter 51% majoritet så är det en direkt kränkning mot de 49%..
Ur ett filosofiskt perspektiv, vad tycker du om att 90-95% av befolkningen rättar sig efter de 5-10% som tycker balettstöd är angeläget?
Ur ett filosofiskt perspektiv, vad tycker du om att 90-95% av befolkningen rättar sig efter de 5-10% som tycker balettstöd är angeläget?
Jag har inga problem med att finansiera skola, vård och rättskydd. Allt över det är stöld!
Försvar, infrastruktur, äldreomsorg, flyktingmottagning och Lär dig dreja-kurser då?
![]()
Största problemet med regeringen nu (som jag också röstade på) är att dom frångått massor med vallöften som gjorde att jag röstade på dom och bytt ut dessa mot politik som jag defenitivt inte trodde dom skulle ligga bakom.
Ja, man är glad att man bor i Umeå, kulturens huvudstad!
Vi budgeterar varje år för viktiga konsthändelser http://aftonbladet.se/nyheter/article489498.ab
Väl använda skattepengarGott? Gottgottigottgott.
Ja, man är glad att man bor i Umeå, kulturens huvudstad!
Vi budgeterar varje år för viktiga konsthändelser http://aftonbladet.se/nyheter/article489498.ab
Fördelen med robinhood skatten! Påhitt som det där gör man för andra kommuners skattepengar![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |