Sverigedemokraterna.....

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
Det var inte många rätt i den där texten.
Även om jag anser att finns problem inom invandringspolitiken har jag tillräckligt sunt förnuft för att läsa på lite.
Det är faktiskt inte bara hoppa över gränsen och snyfta lite.
Du måste kunna styrka din identitet.
Men du kanske har missat turerna om Somalia eftersom de inte kan få en ID-handling utfärdad?

http://www.migrationsverket.se/info/2497.html

Ska man diskutera ämnet skadar det inte att göra läxan.

Och har du lust att svara med "Det är regelverket, men jag vet hur det EGENTLIGEN går till..." låt bli.
Det är fel.

Bör också läsas igenom:
http://www.migrationsverket.se/info/443.html
självklart går det inte till exakt så som jag skrev, det är lite mer krångligt i verkligheten.
hela grejen med min lilla historia var att det inte är speciellt svårt att hitta på en trovärdig, giltig rövarhistoria.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
På vilket sätt gjorde de sig till åtlöje?
Det var en kille som inte var så slipad, det såg jag.
De flesta skötte sig bra, har svårt att se något annat vad än man tycker om deras åsikter.

men att behöva se en massa drägg ur socialgrupp 3 oroa sig över skjutna hundar i en skog medan de gladeligen mumsar bur-gris med bearnaise på lunchen i sina reflexvästar är helt jävla bimbofierat.

Du är medveten om att en stor del av SD:s röster kommer just från "drägget i socialgrupp 3", som du kallar dem? Är det bara ibland de är bra att ha, de här individerna som ibland kan tycka ting är krångliga i verkligheten? :D

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
källa på detdär eller håll käften.

Det är Markus som kallar dig drägg, inte jag. Däremot har jag full förståelse för, och du har tillika mitt medlidande över, det faktum att du tycker saker är lite "krångligt i verkligheten", som du uttrycker det... :såjaponken

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tack för källan.

Ånyo, jag har full förståelse för att du inte kan lösa denna informationshantering själv. Jag ska förbarma mig och vara dig behjälplig. Det finns en mängd källor tillgängliga, här är en av dem. Hur många behöver du?

Henrik Ekengren Oscarsson - professor i statsvetenskap och verksam som lärare och forskare vid Statsvetenskapliga institutionen i Göteborg. Föreståndare för SOM-institutet och primärforskare för de svenska valundersökningarna inom ramen för det svenska valforskningsprogrammet.http://www.henrikoscarsson.com/2008/11/sd-vljarna-kartlagda.html

"Sd-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt. Endast 11 procent av sd-väljarna uppger att de har mycket eller ganska stort förtroende för politiker (jämfört med 46 procent bland samtliga väljare). Andelen politiskt intresserade är lägre (45 procent) än snittet i valmanskåren (55 procent). Graden av anhängarskap är också lägre än för alla andra partiväljare: endast tio procent av sverigedemokraternas väljare uppger att de betraktar sig som anhängare av partiet (snittet är 31 procent). Den genomsnittliga politiska kunskapsnivån bland sd-väljarna mätt med ett kunskapsindex med 16 kunskapsfrågor är nästan en standardavvikelseenhet lägre än befolkningssnittet (5,7 poäng jämfört med 7,3 poäng). Och endast nio procent av sverigedemokraternas väljare har examen från en högskoleutbildning (befolkningssnittet i vår jämförelse är 22 procent)."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är Markus som kallar dig drägg, inte jag. Däremot har jag full förståelse för, och du har tillika mitt medlidande över, det faktum att du tycker saker är lite "krångligt i verkligheten", som du uttrycker det... :såjaponken

Jag har inte kallat honom för drägg, men jag väntar på att du skall redogöra för vad i SD's politik som du tycker är särskilt empatilöst.

Se även eftersnacket http://svtplay.se/v/2294339/gomorron_sverige/vart_ar_sd_pa_vag_?sb,p119636,2,f,-1
Till och med Expo erkänner numera att "SD är SD och de är inga nazister".

Jag tror du behöver göra en reality check helt enkelt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det låter ju otroligt konstigt eftersom det är en stor andel av de asylsökande som råkat tappa sina pass på vägen hit.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/strul-kring-nya-asyllagen_398117.svd

Nu är det i och för sig inte asylsökande som vill styrka sina anhörigrelationer. Men man får väl inte ens DNA-testa dem heller?

Nä, det där är mestadels bluff det fattar vem som helst. :mattias

Mm, de har sökt asyl. Det står ingenting om hur många som faktiskt fick uppehållstillstånd.
Om de får avslag men ändå blir kvar i landet är det inte i asyllagstiftningen skon klämmer anser jag.

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
Ånyo, jag har full förståelse för att du inte kan lösa denna informationshantering själv. Jag ska förbarma mig och vara dig behjälplig. Det finns en mängd källor tillgängliga, här är en av dem. Hur många behöver du?

Henrik Ekengren Oscarsson - professor i statsvetenskap och verksam som lärare och forskare vid Statsvetenskapliga institutionen i Göteborg. Föreståndare för SOM-institutet och primärforskare för de svenska valundersökningarna inom ramen för det svenska valforskningsprogrammet.http://www.henrikoscarsson.com/2008/11/sd-vljarna-kartlagda.html

"Sd-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt. Endast 11 procent av sd-väljarna uppger att de har mycket eller ganska stort förtroende för politiker (jämfört med 46 procent bland samtliga väljare). Andelen politiskt intresserade är lägre (45 procent) än snittet i valmanskåren (55 procent). Graden av anhängarskap är också lägre än för alla andra partiväljare: endast tio procent av sverigedemokraternas väljare uppger att de betraktar sig som anhängare av partiet (snittet är 31 procent). Den genomsnittliga politiska kunskapsnivån bland sd-väljarna mätt med ett kunskapsindex med 16 kunskapsfrågor är nästan en standardavvikelseenhet lägre än befolkningssnittet (5,7 poäng jämfört med 7,3 poäng). Och endast nio procent av sverigedemokraternas väljare har examen från en högskoleutbildning (befolkningssnittet i vår jämförelse är 22 procent)."
att sverigedemokrater har lågt förtroende för politikerna ser jag som helt naturligt med tanke på att dom ljuger för hela svenska folket om problemen med invandringen.
att 46% uppger att dom har mycket stort förtroende för politiker gör mig bara ledsen, hur kan folk vara så hjärntvättade?

att dom är mindre politiskt intresserade ser jag också som helt naturligt- varför intressera sig i nånting man vet är fel?

dessutom ser man på texten att den är vinklad, eller vågar du påstå att det är oberoende människor som gjort denna undersökning?

kanske dags att tänka lite utanför lådan...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mm, de har sökt asyl. Det står ingenting om hur många som faktiskt fick uppehållstillstånd.
Om de får avslag men ändå blir kvar i landet är det inte i asyllagstiftningen skon klämmer anser jag.

Jag tycker det är samma kollektion av skor som är helt kass och den ena stöveln hänger ihop med den andra toffeln. Om en del av processen fallerar så går allt åt skogen, som i Sverige där t.ex. en pytteliten minoritet av de som fått avslag faktiskt lämnar landet, och en ännu pyttigare andel håller sig härifrån.

Hela systemet är värdelöst, och de etablerade gör väldigt lite åt det samtidigt som de öser på med fler och fler - år efter år. Det kan väl i princip vilket fån som helst räkna ut att det är en värdelös metod.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag tycker det är samma kollektion av skor som är helt kass och den ena stöveln hänger ihop med den andra toffeln. Om en del av processen fallerar så går allt åt skogen, som i Sverige där t.ex. en pytteliten minoritet av de som fått avslag faktiskt lämnar landet, och en ännu pyttigare andel håller sig härifrån.

Hela systemet är värdelöst, och de etablerade gör väldigt lite åt det samtidigt som de öser på med fler och fler - år efter år. Det kan väl i princip vilket fån som helst räkna ut att det är en värdelös metod.

Jo, men jag vill fortfarande inte likställa att olagligt uppehålla sig i landet med ett välkomnande med öppen famn som pöbeln(tm) verkar vilja få det till.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
:D

Din argumentation är det lika illa beställt med som din stavning och grammatik. Man behöver sålunda inte vara förvånad, ditt inlägg samt din uppskattade bildningsnivå matchar din förväntade politiska tillhörighet.

Gällande hur insatt jag är i den inhemska politiken vet du föga, men jag kan meddela att jag röstat på M sedan '94, om du nu mot förmodan har intresse av vilket läger jag tillhör.

Det underbara är att han fortsätter att bevisa dig rätt i tråd efter tråd. :rofl
Helt fantastiskt underhållande. Det var länge sedan ett sådant stjärnskott dök upp på SH så jag passar på att låta mig underhållas.:banana

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Vad är det att hymla med att det är den korta period det har gått mellan uttryckta klumpigheter tillsammans med nutidshistoriska anhängare som ställer SD i dålig dager.

Jag tror det är för stor del(risk) av intelligensreserven kvar i leden för att det skall attrahera, fint partiprogram eller inte.

Framtiden får utvisa ifall de har förmågan att distansera sig.
Osäkert kort att spela.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SD:s "starke man" i Filipstad:

[YOUTUBE-ID]EUPlsm4A1QI[/YOUTUBE-ID]

En klippa att luta sig tryggt mot. Månne din kusin, empo021?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SD:s "starke man" i Filipstad:

[YOUTUBE-ID]EUPlsm4A1QI[/YOUTUBE-ID]

En klippa att luta sig tryggt mot. Månne din kusin, empo021?

Sannerligen en idiot, förmodligen placerad där han är av SÄPO. :gnissla

Men, kommer du svara på vilka synnerligen icke-empatiska drag SD's partiprogram har eller är det ännu ett utslag av foliering? :confused:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin