Sverigedemokraterna.....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Eventuella påhopp hanterar jag mer än väl, din bristande argumentationsförmåga är sannerligen ett större bekymmer.
Förlåt att jag inte tar dig och, framförallt, dina åsiktsvänner på större allvar!
Givetvis borde jag länka mer till Politiskt Inkorrekt, telefonväkterier, YouTube, nyhetsartiklar och andra högkvalitativa källor och om man nu hänvisar till någon artikel borde jag givetvis respektera er rätt att tolka dem precis hur ni vill!

För övrigt brukar jag inte lägga så stor vikt vid argumentering till folk som tror att USA låg bakom 11 septemember, kreationism, homeopati, att Elvis lever eller att det inte finnns någon klimatförändring heller. Det är bara bortkastad tid, delvis just för att de har egna mallar för vad som är god argumentering.

Vad gäller SD:s bristande empati instämmer jag i den kritiken av den enklar anlednigen att de delar in folk i "vi" och "dem" och anser att vi ska ha olika rättigheter beroende på vilken grupp vi tillhör. Jag vet att du inte är enig med det heller...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förlåt att jag inte tar dig och, framförallt, dina åsiktsvänner på större allvar!
Givetvis borde jag länka mer till Politiskt Inkorrekt, telefonväkterier, YouTube, nyhetsartiklar och andra högkvalitativa källor och om man nu hänvisar till någon artikel borde jag givetvis respektera er rätt att tolka dem precis hur ni vill!

För övrigt brukar jag inte lägga så stor vikt vid argumentering till folk som tror att USA låg bakom 11 septemember, kreationism, homeopati, att Elvis lever eller att det inte finnns någon klimatförändring heller. Det är bara bortkastad tid, delvis just för att de har egna mallar för vad som är god argumentering.

Vad gäller SD:s bristande empati instämmer jag i den kritiken av den enklar anlednigen att de delar in folk i "vi" och "dem" och anser att vi ska ha olika rättigheter beroende på vilken grupp vi tillhör. Jag vet att du inte är enig med det heller...

Jag läser inte ens klart ditt inlägg, då jag noterar att befinner dig i raljant-träsket och helt enkelt inte är mogen för meningsutbyte.

Du kan inte bemöta grundläggande frågor som faller utanför din PK-ram, det är uppenbart

:hej

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
SD:s "starke man" i Filipstad:

Hört talas om uttrycket tvåa på bollen? :D

Jag tror inte det undgått någon (annan) att det finns/har funnits idioter ute på deras kommunstolar. Det ändrar inte det faktum att riksdagsgruppen är kompetent och att deras partiprogram inte är empatilöst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det mest intressanta är hur mycket dynga man kan häva ur sig utan att känna behov av att motivera sin ståndpunkt. :confused:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tänk om alla resonerade som du, vad lätt det skulle bli för alla konspirationsanhängare, ingen som säger emot dem :tummenupp

Klimatet ändras hela tiden, det jag tror du menar är den påstådda människopåverkade globala uppvärmningen.

Fast det är ju ett sundhetstecken att du förkastar alla typer av religion.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag läser inte ens klart ditt inlägg, då jag noterar att befinner dig i raljant-träsket och helt enkelt inte är mogen för meningsutbyte.

Du kan inte bemöta grundläggande frågor som faller utanför din PK-ram, det är uppenbart

Vad är det egentligen du vill debattera??
"Alla" på SH vet vid det här laget att du lever i en värld där det vid någon tidpunkt fanns en helt svensk kultur och att allt nu rasar samman p.g.a. invandringen, först och främst då den muslimska. Vi vet att du tror att vi kommer att bli ett högkriminellt Saudi-Light utan demokrati eller frihet. Skillnaden är att jag inte tror att det blir så, jag tror att Sverige kommer att bli annorlunda på ett par sätt och det stör mig inte. Jag tror att vi kommer att ha det bra här även i framtiden. Men: Jag vet inte! Du kan ha rätt, jag kan ha fel. Det får framtiden visa. Ingen anledning att tjafsa om det i varenda tråd.

Vi vet ju även hur dina inlägg ser ut.
Andra är folierade, PK eller bara manipulerade. M.a.o. andra kan inte tänka självständigt, det är ett privilegium för dig.
Andra svarar inte på frågor och kan inte argumentera.
Officiell statsitik kan man inte lita på, undantag när den kan stötta dina åsikter. Den rätta sanningen finner man på PI!
Vi vet också att yttrandefrihet är viktigt att slåss för, undantaget om någon blir kallad rasist.

Så visst om du vill kan vi säkert kasta ännu mer skit på varandra men problemet är att det har vi gjort i sex års tid. Varje gång du har chansen spelar du ju "muslimkortet" och "PK-kortet" och det kommer du att fortsätta att göra så fort du får chansen.

Vad tycker du förresten är ett bra argument mot att vara PK???

Fast jag kan erkänna att jag gillar att läsa dina inlägg och försöker hålla koll på vad du skriver. Men jag orkar inte tjafsa till dödagar varje gång.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är det egentligen du vill debattera??
"Alla" på SH vet vid det här laget att du lever i en värld där det vid någon tidpunkt fanns en helt svensk kultur och att allt nu rasar samman p.g.a. invandringen, först och främst då den muslimska. Vi vet att du tror att vi kommer att bli ett högkriminellt Saudi-Light utan demokrati eller frihet. Skillnaden är att jag inte tror att det blir så, jag tror att Sverige kommer att bli annorlunda på ett par sätt och det stör mig inte. Jag tror att vi kommer att ha det bra här även i framtiden. Men: Jag vet inte! Du kan ha rätt, jag kan ha fel. Det får framtiden visa. Ingen anledning att tjafsa om det i varenda tråd.

Andra är folierade, PK eller bara manipulerade. M.a.o. andra kan inte tänka självständigt, det är ett privilegium för dig.
Officiell statsitik kan man inte lita på, undantag när den kan stötta dina åsikter. Den rätta sanningen finner man på PI!
Vi vet också att yttrandefrihet är viktigt att slåss för, undantaget om någon blir kallad rasist.

Så visst om du vill kan vi säkert kasta ännu mer skit på varandra men problemet är att det har vi gjort i sex års tid. Varje gång du har chansen spelar du ju "muslimkortet" och "PK-kortet" och det kommer du att fortsätta att göra så fort du får chansen.

Vad tycker du förresten är ett bra argument mot att vara PK???

Fast jag kan erkänna att jag gillar att läsa dina inlägg och försöker hålla koll på vad du skriver. Men jag orkar inte tjafsa till dödagar varje gång.

Inte för att jag tror du blir ledsen men jag läser inte dina inlägg när de börjar med "Alla" på SH vet vid det här laget att du lever i en värld där det vid någon tidpunkt fanns en helt svensk kultur "
Än mindre kommer jag besvara dem eftersom du uppenbart tillskriver mig en massa konstiga åsikter jag aldrig haft, eller har. I det är du verkligen en duktig elev, du har till fullo tagit över PK-medias och åsiktselitens lustiga sätt att tillskriva människor, främst SD, åsikter de inte har.

Du kan babbla om kultur och hitta på åsikter åt mig och andra hur mycket du vill, det förändrar inte faktumet att du inte kan motivera varför vi skall ha så hög omotiverad invandring som vi har eller att du inte vill erkänna att problemen med invandring kanske beror på annat än för låga bidrag. Återkom när du mognat lite, alternativt skaffat dig en adekvat utbildning att diskutera frågan. Bye, foliehatt. :hej

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Återkom när du mognat lite, alternativt skaffat dig en adekvat utbildning att diskutera frågan. Bye, foliehatt. :hej

Nu tog du väl ändå i en smula?? Vilken utbildning är rätt för att diskutera invandring och SD? Förutom livets hårda skola då.:lol Det är ju allmänt veterligt att det oftast är den det hänvisas till när kunskaperna om ämnet tryter. Vilken utbildning gör dig själv lämpad för denna debatt?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Den där delen hade faktiskt kunnat vara ett svar riktat till dig, men det är du väl för självgod för att kunna ta till dig.

Nu tog du väl ändå i en smula?? Vilken utbildning är rätt för att diskutera invandring och SD? Förutom livets hårda skola då.:lol Det är ju allmänt veterligt att det oftast är den det hänvisas till när kunskaperna om ämnet tryter. Vilken utbildning gör dig själv lämpad för denna debatt?

Det var ironi, Ankan. Häng med nu! :D

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det var ironi, Ankan. Häng med nu! :D

Jaså, det säger du. Fan, ja e nog fortfarande jetlaggad efter trippen över Atlanten häromdan.:) Ja, det var väl för bra för att vara sant att det skulle vara så enkelt att dra ner brallerna på Mackan...

Frågan är ändå rätt intressant. Borde det krävas utbildning för att diskutera detta med hänsyn till vilket kvalificerat nonsens vissa, på båda sidor av nätet, vräker ur sig?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Frågan är ändå rätt intressant. Borde det krävas utbildning för att diskutera detta med hänsyn till vilket kvalificerat nonsens vissa, på båda sidor av nätet, vräker ur sig?

Bonny tycker det. Har för mig han ville att man skulle ha utbildning i förmåga att tyda statistik eller nåt liknande, men han har varit inne på samma spår fler gånger. Vad ska man ha utbildning i för att yttra sig i den här tråden då? SD-kunskap? Somalias historia?

Det är rätt intressant. I racingdelen av SH får Tocar skit hela tiden för att han har läst för mycket och är teoretiker, I Off Topic får man skit om man faktiskt har egen erfarenhet. Skumt.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jaså, det säger du. Fan, ja e nog fortfarande jetlaggad efter trippen över Atlanten häromdan.:) Ja, det var väl för bra för att vara sant att det skulle vara så enkelt att dra ner brallerna på Mackan...

Självklart får alla ha en åsikt men att uttala sig om sakförhållande är en annan sak.
Så att påstå "jag ogillar invandring" är helt ok! Plus fullständigt meningslöst att diskutera.
Påstå "Folk är kriminella för att de är invandrare!" är ett uttalande som bör backas upp med en teori, statistik, forskning eller något annat systematiskt insamlat material och, i min värld, är det då en fördel, men inte ett krav, med en adekvat utbildning i t.ex. statistik eller forskningmetodik.
Jag är nördig nog att anse att om man påstår att en studie stöttar något annat än vad författarna skriver bör man ha torrt på fötterna. Alla är inte eniga i det men, som sagt: det är min hållning.

Inte för att jag tror du blir ledsen men jag läser inte dina inlägg när de börjar med "Alla" på SH vet vid det här laget att du lever i en värld där det vid någon tidpunkt fanns en helt svensk kultur "
Än mindre kommer jag besvara dem eftersom du uppenbart tillskriver mig en massa konstiga åsikter jag aldrig haft, eller har. I det är du verkligen en duktig elev, du har till fullo tagit över PK-medias och åsiktselitens lustiga sätt att tillskriva människor, främst SD, åsikter de inte har.

Du kan babbla om kultur och hitta på åsikter åt mig och andra hur mycket du vill, det förändrar inte faktumet att du inte kan motivera varför vi skall ha så hög omotiverad invandring som vi har eller att du inte vill erkänna att problemen med invandring kanske beror på annat än för låga bidrag. Återkom när du mognat lite, alternativt skaffat dig en adekvat utbildning att diskutera frågan. Bye, foliehatt. :hej
Så du tror INTE att invandringen på sikt är negativ för Sverige eller att det finns en risk att vi bli islamiserade? I så fall får jag be om ursäkt att jag har missförstått dig.
Men vad menar du då med att vi har för stor invandring???? För stor för vad då???

Å om du inte läser mina inlägg hur kan det komma sig att du, eller dina kompisar, kommenterar i stort varje inlägg jag skriver? Å dessutom kommenterar mig i en massa andra? För att jag är ointressant??? Skit i mig då!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Påstå "Folk är kriminella för att de är invandrare!" är ett uttalande som bör backas upp med en teori, statistik, forskning eller något annat systematiskt insamlat material och, i min värld, är det då en fördel, men inte ett krav, med en adekvat utbildning i t.ex. statistik eller forskningmetodik.

Eftersom jag aldrig skrivit så, än mindre trott eller tyckt så, känner jag mig inte nödgad att backa upp något jag inte tycker med någonting.
Så du tror INTE att invandringen på sikt är negativ för Sverige eller att det finns en risk att vi bli islamiserade?

Det där är två frågor i en:

Den typ av invandring vi har idag är inte bra för Sverige. I grund och botten är fri rörlighet bra. Det betyder inte att jag tycker att vi skall ha en relativt enorm invandring av människor som varken behöver skydd eller skaffar jobb.

Det finns en stor risk att vi blir ytterligare islamiserade, att påstå något annat är nonsens. Islam breder ut sig, vi anpassar oss mer och mer. Alla människor ser en gräns för hur mycket vi ska anpassa oss, jag tycker vi anpassat oss för mycket redan. I det behöver vi inte vara överens, men även du bonny har en gräns för hur mycket islamska påbud du vill ha i Sverige. Allt annat vore lögn att påstå.

Men vad menar du då med att vi har för stor invandring???? För stor för vad då???

Framför allt för stor för våra sociala skyddsnät och i förhållande till utbud och efterfrågan på arbetskraft. Dessutom för det med sig nya sociala problem som jag inte ser att Sverige behöver eller borde behöva ta ansvar för. Om du vill ha stenkastning på snöskottare och könsstympning är det upp till dig.

Å om du inte läser mina inlägg hur kan det komma sig att du, eller dina kompisar, kommenterar i stort varje inlägg jag skriver? Å dessutom kommenterar mig i en massa andra? För att jag är ointressant??? Skit i mig då!

Vanligtvis läser jag dina inlägg, men med handen på hjärtat läste jag inte klart smörjan du försökte kleta ner mig med igår och här om dagen. Jag kallar dig retsamt foliehatt samt saninsgenligt för liberal, jag påstår inte att du tycker saker du inte tycker. Möjligen drar jag kortgående slutsatser om att du tycker allt är frid och fröjd med t.ex. nuvarande invandringskvot, rätta mig om jag har fel.

Jag har aldrig, och kommer aldrig, emotsätta mig utländska kulturer eller invandring till Sverige. Att det av dig, och säker resten av åsiktspolisen, tolkas som att jag vill ha fri invandring, noll krav samt massor med Islam är konstigt.

Dessutom, om ni vill ha mångkultur, fokusera på att öka invandringen från andra länder än de gamla vanliga pensionsräddarpoolerna. Starta en kampanj för att få hit asiater, amerikaner, australiensare, italienare och andra exotiska folkslag. Er mångfald tenderar att bli väldigt enfaldig annars.

Sist men inte minst, vad är det du vill uppnå med så hög invandring som vi har? Det är oklart. Nu kommer Jimmy på partiledardebatten så jag ska lyssna på det.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Eftersom jag aldrig skrivit så, än mindre trott eller tyckt så, känner jag mig inte nödgad att backa upp något jag inte tycker med någonting.

Det betyder inte att jag tycker att vi skall ha en relativt enorm invandring av människor som varken behöver skydd eller skaffar jobb.

Alla människor ser en gräns för hur mycket vi ska anpassa oss, jag tycker vi anpassat oss för mycket redan. I det behöver vi inte vara överens, men även du bonny har en gräns för hur mycket islamska påbud du vill ha i Sverige. Allt annat vore lögn att påstå.

Framför allt för stor för våra sociala skyddsnät och i förhållande till utbud och efterfrågan på arbetskraft.

Jag kallar dig retsamt foliehatt samt saninsgenligt för liberal, jag påstår inte att du tycker saker du inte tycker.

Sist men inte minst, vad är det du vill uppnå med så hög invandring som vi har?
Tack för ett trevligt svar och jag ska komma med ett par korta kommentarer innan jag ska bidra till Sveriges BNP, det behövs med tanke på hur dyr invandringen är!:tummenupp
Det första var inte riktat till dig, utan en generell fundering kring skillnader mellan åsikter (Som alla har rätt till) och påståenden om sakförhållande. Kunde lika gärna skrevet "Det finns inga vitaminer i Broccoli!", vilket alltså inte är en åsikt.

Jag anser inte att vi har en enorm invandring, men som sagt är det upp till var och en att bedöma vad enorm är. Att många flyr från länder där "vi" startat krig tycker jag dessutom inte är konstigt. Vi har på det viset delvis varit med om att skapa problemet.
Plus att hela världen blir mer mobil, på gott och ont. Störa sig på det är lite som att störa sig på vädret: enkelt, naturligt men meningslöst.

Jag kanske är enormt flexibel men om en, eller två, miljoner känner för att be riktade mot Mecka så stör det knappast mig och mitt vardagsliv särskilt mycket. Jag stör mig mer på priset för sophämtning.
Vilka islamska påbud finns det förresten i Sverige?? Har jag missat helt och hållet.

jag har svårt att klaga på sociala problem i Sverige med tanke på hur bra vi har det om man jämför med övriga världen. Inte samma som att jag påstår att det inte finns problem, bara att de är tämligen banala i förhållande till vad som gäller för ca 99% av världens befolkning.

Jag är först och främst humanist, i andra hand liberal.

Jag vill inte uppnå någonting med invandringen. Jag anser bara att folk har rätten att söka lyckan och utvecklas var de vill. Det borde du känna lite för eftersom det ingår i den amerikanska drömmen.
Sedan tror jag även att de flesta människor bara vill leva sina liv i fred, frihet, tan hand som sina nära och kära samt bidra till samhällets bästa. Lyckligvis kan jag här luta mig mot genetiken som ser ut att stödja denna min åsikt!

Nu får denna tråd vila ett tag för min del, men vem vet vad som händer framöver!?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nej nej, det där är en myt. Det handlar om att invandrade hjärnkirurger, astronauter och partikelfysiker aldrig får andra jobb än taxichaufför. :måna

Jaså, är det därför de får ligga så lite hemma? För att frugorna tycker det är för låg status med att vara chaffis menar jag. Jag drar den slutsatsen eftersom det nästan uteslutande är taxibilar som cirklar i våra horkvarter och taxichaffisar har en förkärlek till att tafsa på tjejpassagerare.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag vill inte uppnå någonting med invandringen. Jag anser bara att folk har rätten att söka lyckan och utvecklas var de vill. Det borde du känna lite för eftersom det ingår i den amerikanska drömmen.

Jämför inte invandringen till USA med den till Sverige är du snäll.

För att invandra till USA krävs det i de flesta fall inte bara arbete, utan även att någon borgar för att du som invandrare inte kommer bli en belastning på samhället.

Dessutom tror jag inte att invandrare söker sig till USA av samma anledningar som de som söker sig till Sverige. De som invandrar till USA assimilierar sig i högre utsträckning till det amerikanska samhället och delar den bild av samhället som infödda amerikaner har. De vill bli en del av samhället och anstränger sig till en högre grad att bidra hellre än att bidragas... Man känner med andra ord en stolthet för att vara en del av landet man invandrat till.

Jag ser inte samma positiva attityd till svenska traditioner, eller till Sverige som helhet, hos de som invadrar till Sverige idag.

Tyvärr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej nej, det där är en myt. Det handlar om att invandrade hjärnkirurger, astronauter och partikelfysiker aldrig får andra jobb än taxichaufför. :måna

Det framgår även tydligt i den med skattemedel finansierade propagandafilmen "Se upp för dårarna".

:mattias

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...