Påstå "Folk är kriminella för att de är invandrare!" är ett uttalande som bör backas upp med en teori, statistik, forskning eller något annat systematiskt insamlat material och, i min värld, är det då en fördel, men inte ett krav, med en adekvat utbildning i t.ex. statistik eller forskningmetodik.
Eftersom jag aldrig skrivit så, än mindre trott eller tyckt så, känner jag mig inte nödgad att backa upp något jag inte tycker med någonting.
Så du tror INTE att invandringen på sikt är negativ för Sverige eller att det finns en risk att vi bli islamiserade?
Det där är två frågor i en:
Den typ av invandring vi har idag är inte bra för Sverige. I grund och botten är fri rörlighet bra. Det betyder inte att jag tycker att vi skall ha en relativt enorm invandring av människor som varken behöver skydd eller skaffar jobb.
Det finns en stor risk att vi blir
ytterligare islamiserade, att påstå något annat är nonsens. Islam breder ut sig, vi anpassar oss mer och mer. Alla människor ser en gräns för hur mycket vi ska anpassa oss, jag tycker vi anpassat oss för mycket redan. I det behöver vi inte vara överens, men även du bonny har en gräns för hur mycket islamska påbud du vill ha i Sverige. Allt annat vore lögn att påstå.
Men vad menar du då med att vi har för stor invandring???? För stor för vad då???
Framför allt för stor för våra sociala skyddsnät och i förhållande till utbud och efterfrågan på arbetskraft. Dessutom för det med sig nya sociala problem som jag inte ser att Sverige behöver eller borde behöva ta ansvar för. Om du vill ha stenkastning på snöskottare och könsstympning är det upp till dig.
Å om du inte läser mina inlägg hur kan det komma sig att du, eller dina kompisar, kommenterar i stort varje inlägg jag skriver? Å dessutom kommenterar mig i en massa andra? För att jag är ointressant??? Skit i mig då!
Vanligtvis läser jag dina inlägg, men med handen på hjärtat läste jag inte klart smörjan du försökte kleta ner mig med igår och här om dagen. Jag kallar dig retsamt foliehatt samt saninsgenligt för liberal, jag påstår inte att du tycker saker du inte tycker. Möjligen drar jag kortgående slutsatser om att du tycker allt är frid och fröjd med t.ex. nuvarande invandringskvot, rätta mig om jag har fel.
Jag har aldrig, och kommer aldrig, emotsätta mig utländska kulturer eller invandring till Sverige. Att det av dig, och säker resten av åsiktspolisen, tolkas som att jag vill ha fri invandring, noll krav samt massor med Islam är konstigt.
Dessutom, om ni vill ha mångkultur, fokusera på att öka invandringen från andra länder än de gamla vanliga pensionsräddarpoolerna. Starta en kampanj för att få hit asiater, amerikaner, australiensare, italienare och andra exotiska folkslag. Er mångfald tenderar att bli väldigt enfaldig annars.
Sist men inte minst, vad är det du vill uppnå med så hög invandring som vi har? Det är oklart. Nu kommer Jimmy på partiledardebatten så jag ska lyssna på det.