Jag ser inget fel i att "massa" utlänningar flyttar hit så länge det sker en fungerande integrering i samhället. Arbete är en väldigt viktig del i att det ska fungera och som det tyvärr ser ut just nu så har vi ganska stor arbetslöshet. Jag har arbetat med relativt nyanlända och kan säga att majoriteten sliter och försöker verkligen men nekas inträde för "svenssons" generaliserar och bara ser det dåliga (Det går men det tar tid). Detta är ju en del av hur vi människor fungerar, likadant som att vi gärna bor med likasinnade.
Visst kan det se ut som misslyckad integration i samhället jag bor i men det fungerar säkert bättre här än på många andra platser i vårat avlånga land för här finns faktiskt chans till bra arbete, sådana arbeten som många svenska ungdomar ratar för det inte är fint nog..
Jag är själv inte helt svensk. När min mor var liten så fick hon känna på hur det var att vara en av de invandrargrupper som inte var så önskade av alla.. Idag kan inte en enda "svensk" tro att något sådant skett just denna grupp invånare. Det mesta ordnar sig med tiden men det kräver mycket.
(jag hade även stört mig på om det vart svenska barn även om jag tror att du inte tror det)
blablabla nu är jag inte irriterad längre så nu orkar jag inte skriva mer..
Edit: Jag tycker inte om rådande politik då man inte vågar ta i ämnet ens med tång. Men det är en väldigt svår balansgång för politikerna att inte dra igång något riktigt otrevligt och indirekt göra fördomarna legitima.