Sverigedemokraterna.....

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Sitteru på kåken eller? :hihi

Jag bor på fel ställe bara, många nya svenskar i området.. Har ett "dagis" på innergården hela sommarn, de går inte ut när det är snö. Inget tillstånd här inte men ett tiotal ungar brukar det vara som leker på 100m2 asfalt mellan husen vaktade av en gammal kefirtant som inte gör något alls(sover?). Tycker synd om barnen, det enda de har att roa sig med är några leksaker med plastjul som skramlar satan och skriktävlingar:mad:
Vi har en å med lite parkmiljö bara en liten bit bort men jag har aldrig sett dom utanför innergården.

Något jag reagerade på igår är att jag aldrig har sett någon av barnens mammor mer än när de går förbi i fönstren. Många män ute dock.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hör numer väldigt sällan det svenska språket hemmavid. Det är mest arabiska. Faktum är att jag hör det nu och har svårt att somna. Det inte direkt visas någon hänsyn till att folk ska upp och arbeta.

Nä nu ska jag gå och se om gänget kan tona ner lite.. Godnatt

Så länge dom inte håller på att dela upp barnen inför en skiljsmässa så...

http://www.expressen.se/nyheter/1.2494874/sjuarig-pojke-knivskuren-till-dods-i-umea

Dom höll också på och förde ett jävla liv, men ingen gick dit och sa åt dom.

EDIT: Det kanske inte var en skiljsmässa, det kan ha varit ett bröllopp på gång också, sederna är tydligen likartade http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2503699/misstankte-pappan-tidigare-domd-for-misshandel-pa-sonen

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag bor på fel ställe bara, många nya svenskar i området.. Har ett "dagis" på innergården hela sommarn, de går inte ut när det är snö. Inget tillstånd här inte men ett tiotal ungar brukar det vara som leker på 100m2 asfalt mellan husen vaktade av en gammal kefirtant som inte gör något alls(sover?). Tycker synd om barnen, det enda de har att roa sig med är några leksaker med plastjul som skramlar satan och skriktävlingar:mad:
Vi har en å med lite parkmiljö bara en liten bit bort men jag har aldrig sett dom utanför innergården.

Det är ju för jävligt. Inte nog med att araberna pratar arabiska, deras barn leker dessutom utanför parken med tråkiga leksaker. Då har det ta mig fan gått för långt. Du borde ringa polisen. Det är ju så jävla only in Sweden.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det är ju för jävligt. Inte nog med att araberna pratar arabiska, deras barn leker dessutom utanför parken med tråkiga leksaker. Då har det ta mig fan gått för långt. Du borde ringa polisen. Det är ju så jävla only in Sweden.

Jadu. Man kan ju brusa upp och brusa upp. Hade du bott här hade du förstått. Jag har inget emot barn och jag vet att barn leker och det ska dom få. Som jag skrev innan tycker jag synd om dom. Att man sedan bor i ett område i ett land där man inte längre hör det officiella språket talas så får man inte tycka något om det?
Jag vet jag kan flytta och ja jag ska det.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jadu. Man kan ju brusa upp och brusa upp. Hade du bott här hade du förstått. Jag har inget emot barn och jag vet att barn leker och det ska dom få. Som jag skrev innan tycker jag synd om dom.

För vad? För att dom har tråkiga leksaker? Dom kanske har roligt ändå.

Att man sedan bor i ett område i ett land där man inte längre hör det officiella språket talas så får man inte tycka något om det?

Du får ha vilka åsikter du vill, precis som jag får ha mina. Jag tycker att du stör dig på småsaker och jag tror att du gör det för att du inte gillar att en massa utlänningar flyttar hit (Och nej, jag menar inte att du är en rasist, ifall nu nån skulle tro det).

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, 10 000 kronor för att sätta någon i arbete är ju synnerligen väl investerade pengar jämfört med t.ex den momssänkning för frisör- och restaurangverksamhet som Centern föreslagit, som till en kostnad på sådär fyra miljarder uppskattas skapa ca 3000-4000 jobb.

Får man automagiskt jobb om man har tjörkort?
Kan man neka jobbet om man anser sig vara överkvalificerad pga. sin doktorsgrad i raketkirurgi från låtsasuniversitetet i långtbortistan?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
För vad? För att dom har tråkiga leksaker? Dom kanske har roligt ändå.

Du får ha vilka åsikter du vill, precis som jag får ha mina. Jag tycker att du stör dig på småsaker och jag tror att du gör det för att du inte gillar att en massa utlänningar flyttar hit (Och nej, jag menar inte att du är en rasist, ifall nu nån skulle tro det).

Jag ser inget fel i att "massa" utlänningar flyttar hit så länge det sker en fungerande integrering i samhället. Arbete är en väldigt viktig del i att det ska fungera och som det tyvärr ser ut just nu så har vi ganska stor arbetslöshet. Jag har arbetat med relativt nyanlända och kan säga att majoriteten sliter och försöker verkligen men nekas inträde för "svenssons" generaliserar och bara ser det dåliga (Det går men det tar tid). Detta är ju en del av hur vi människor fungerar, likadant som att vi gärna bor med likasinnade.

Visst kan det se ut som misslyckad integration i samhället jag bor i men det fungerar säkert bättre här än på många andra platser i vårat avlånga land för här finns faktiskt chans till bra arbete, sådana arbeten som många svenska ungdomar ratar för det inte är fint nog..

Jag är själv inte helt svensk. När min mor var liten så fick hon känna på hur det var att vara en av de invandrargrupper som inte var så önskade av alla.. Idag kan inte en enda "svensk" tro att något sådant skett just denna grupp invånare. Det mesta ordnar sig med tiden men det kräver mycket.

(jag hade även stört mig på om det vart svenska barn även om jag tror att du inte tror det)

blablabla nu är jag inte irriterad längre så nu orkar jag inte skriva mer..:)

Edit: Jag tycker inte om rådande politik då man inte vågar ta i ämnet ens med tång. Men det är en väldigt svår balansgång för politikerna att inte dra igång något riktigt otrevligt och indirekt göra fördomarna legitima.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Får man automagiskt jobb om man har tjörkort?
Kan man neka jobbet om man anser sig vara överkvalificerad pga. sin doktorsgrad i raketkirurgi från låtsasuniversitetet i långtbortistan?

Jo, fast inte om man är svensk kille och har betalat bkörkortet själv, då kan man alltid kvoteras bort mot någon sämre sökande...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag ser inget fel i att "massa" utlänningar flyttar hit så länge det sker en fungerande integrering i samhället. Arbete är en väldigt viktig del i att det ska fungera och som det tyvärr ser ut just nu så har vi ganska stor arbetslöshet. Jag har arbetat med relativt nyanlända och kan säga att majoriteten sliter och försöker verkligen men nekas inträde för "svenssons" generaliserar och bara ser det dåliga (Det går men det tar tid). Detta är ju en del av hur vi människor fungerar, likadant som att vi gärna bor med likasinnade.

Visst kan det se ut som misslyckad integration i samhället jag bor i men det fungerar säkert bättre här än på många andra platser i vårat avlånga land för här finns faktiskt chans till bra arbete, sådana arbeten som många svenska ungdomar ratar för det inte är fint nog..

Jag är själv inte helt svensk. När min mor var liten så fick hon känna på hur det var att vara en av de invandrargrupper som inte var så önskade av alla.. Idag kan inte en enda "svensk" tro att något sådant skett just denna grupp invånare. Det mesta ordnar sig med tiden men det kräver mycket.

(jag hade även stört mig på om det vart svenska barn även om jag tror att du inte tror det)

blablabla nu är jag inte irriterad längre så nu orkar jag inte skriva mer..:)

Edit: Jag tycker inte om rådande politik då man inte vågar ta i ämnet ens med tång. Men det är en väldigt svår balansgång för politikerna att inte dra igång något riktigt otrevligt och indirekt göra fördomarna legitima.

Bra och välskrivet inlägg. För mig lät det som att du i dina tidigare inlägg tog ut frustrationen över invandringspolitiken på invandrarna och skapade problem som inte fanns, det verkar det nämligen vara många som gör. Dom letar efter en massa småsaker att störa sig på som egentligen inte spelar nån roll alls. Jag tycker man ska rikta sin frustration åt rätt håll.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Bra och välskrivet inlägg. För mig lät det som att du i dina tidigare inlägg tog ut frustrationen över invandringspolitiken på invandrarna och skapade problem som inte fanns, det verkar det nämligen vara många som gör. Dom letar efter en massa småsaker att störa sig på som egentligen inte spelar nån roll alls. Jag tycker man ska rikta sin frustration åt rätt håll.

Tack. Blev arg över mothugget då jag fick stämpeln "trångsynt irriterad gnällspik" mitt i pannan och blev tvungen att skriva av mig :) Jag sitter så mycket på detta forumet att jag inte tänker på att folk inte känner mig och vet hur jag tänker eller är som person :D Tänker inte riktigt igenom hur man skriver alltid.

Hoppas texten får någon att tänka efter lite iaf.
Jag varmt kan rekommendera en kurs som heter Intercultural relations and communication som ges på JTH. Kan kännas halvflummig om man är van vid linjär algebra men den ger så mycket mer! OBS!! Den går på kvällstid så den kan funka med jobb! Den borde vara obligatorisk i grundskolan.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/sd-politiker-delar-breiviks-asikter

Sverigedemokraten och kommunpolitikern Erik Hellsborn i Varberg anser att massakern i Norge är massinvandringens och "islamiseringens" fel. I sin blogg skriver han att han inte känner någon skuld att dela den terrormisstänktes åsikter.

Dvs, om muslim slänger bomb/skjuter => "islamiseringens" fel. Om icke-muslim slänger bomb/skjuter => "islamiseringens" fel. :va

Undrar om SD centralt kommer gå ut och dementera eller om dom verkligen stöttar den åsikten...

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1

Bra, svenskarna behöver inget parti som värnar som svenskarnas rättigheter då vi knappt har några rättigheter kvar.

Sverige behöver självklart fler invandrare då skatterna redan är så låga, varför nöja sig med att invandringen kostar 500 000 0000 kr när den kan kosta mycket mer ?

Seriöst så går det inte att få ihop denna logik.
Många svenskar skriker att de vill få en ökad invandring och att de inte gillar rasister men hur går det ihop med att importera människor som faktiskt är mer rasister än svenskarna själva och som gärna tar till våld mot andra länder för att de har andra åsikter(tänker främst på muslimer).

Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1

Haha, du kommer också snart att prata arabiska och du kommer snart vara en fulllärd rasist som
hatar judar och gärna tar till vapen för att säkra din religon.

Men nu kanske det blev lite för mycket politiskt inkorrekt ?

Inte konstigt att Sverige har blivit ett populärt land för invandrarna, svenska är så fega och ni börjar nästan att gråta så fort en invandrare slänger fram rasistkoret. För du vet väl att det är rasistiskt att ställa krav på en invandrare ?

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Haha, du kommer också snart att prata arabiska och du kommer snart vara en fulllärd rasist som
hatar judar och gärna tar till vapen för att säkra din religon.

Ja, närsomhelst nu. Dröjer nog inte mer än 1-2 år innan all svenska är bortglömd i Sverige.

Du verkar rätt så paranoid för övrigt. Skulle tippa på att du är spritt språngandes galen faktiskt.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Du verkar rätt så paranoid för övrigt. Skulle tippa på att du är spritt språngandes galen faktiskt.

Du har nog rätt, rasismen i världen står endast svenskarna för.

För veckan försökte vi invadera Norge, denna vecka Finland och nästa vecka Danmark, allt på grund av att vi svenskar gärna tar till våld på andra länder för att de inte delar våra åsikter till 100%.

Förlåt mig.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Bra, svenskarna behöver inget parti som värnar som svenskarnas rättigheter då vi knappt har några rättigheter kvar.
jag har nog varit för mycket på mitt kontor och för lite i verkligheten märker jag. Vilka rättigheter är det vi har förlorat??

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin