Sverigedemokraterna.....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rötan sprider sig, nu sägs det att Åkessson visste om allt.
Någon som är förvånad? :3freak

Han sa väl i presskonferensen att han bara sett den första klippbiten, dvs den som Soran Ismail laddade upp och kommenterade? Den med sparken i huvudfokus?:va Tolkade hans dementier som att han inte visste att det fanns mer av klippet, men det kan ju mycket väl vara ren dubbeögardering och lögn. Eller pratar du om andra uppgifter som framkommit nu efter presskonferensen?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Plågsamt att se hur han försöker slingra sig och ducka för journalisternas frågor *DOH*

Almqvists definition av "babbe" - en stöddig person som handlar omdömeslöst, en kicker.
Beskriver han sig själv? :rofl
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Han sa väl i presskonferensen att han bara sett den första klippbiten, dvs den som Soran Ismail laddade upp och kommenterade? Den med sparken i huvudfokus?:va Tolkade hans dementier som att han inte visste att det fanns mer av klippet, men det kan ju mycket väl vara ren dubbeögardering och lögn. Eller pratar du om andra uppgifter som framkommit nu efter presskonferensen?

Nu är det visserligen Aftonbladet/Expressen som rapporterar men ändå.

Men enligt en SD-källa nära ledningen har partitoppen hela tiden känt till det fullständiga materialet - som publiceras av Expressen i dag.
– Det är självklart. Det finns ingenting inom SD som inte Jimmie Åkesson och partisekreterare Björn Söder inte känner till, säger källan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15773967.ab
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu är det visserligen Aftonbladet/Expressen som rapporterar men ändå.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15773967.ab

Ah, ok. Hade inte sett det. Stämmer det så tja, då är han väl ungefär precis så hal och slemmig som jag redan trodde... Det är så mycket lögn, dubbelspel och skenhelighet i det där partiet så man vet inte riktigt vart man ska ta vägen, hur fan kan de få en enda röst när de beter sig som de gör??:va Som sagt, tro fan att man tappar tron på människorna när de röstar på såna här tomtar...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
När Anna Sjödin fick löpa gatlopp fanns det nästintill ingen som försvarade henne vad jag minns, inte ens i de egna leden. Möjligen begränsade sig vissa till att säga att de ville "vänta på vad utredningen kommer fram till".

När jag sitter och läser på bl.a DI där kommentarer tillåts är stödet för EA massivt och allt är "slaskmedias" och vänsterdrevets fel och indignationen är enorm över hur man kan ta upp en så gammal "nyhet".

Där ligger en betydande skillnad. Den genomsnittlige avpixlarens indignation i detta fall ligger inte i att hans företrädare beter sig som ett as utan i att "slaskmedia" gör en nyhet av det.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
När Anna Sjödin fick löpa gatlopp fanns det nästintill ingen som försvarade henne vad jag minns, inte ens i de egna leden. Möjligen begränsade sig vissa till att säga att de ville "vänta på vad utredningen kommer fram till".

När jag sitter och läser på bl.a DI där kommentarer tillåts är stödet för EA massivt och allt är "slaskmedias" och vänsterdrevets fel och indignationen är enorm över hur man kan ta upp en så gammal "nyhet".

Där ligger en betydande skillnad. Den genomsnittlige avpixlarens indignation i detta fall ligger inte i att hans företrädare beter sig som ett as utan i att "slaskmedia" gör en nyhet av det.

Knappast förvånande, allt annat är ju medias fel, så varför inte detta.

Sen är det nog så att många anhängare inte tyckte att det han gjorde eller sa, var så farligt.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Knappast förvånande, allt annat är ju medias fel, så varför inte detta.

Sen är det nog så att många anhängare inte tyckte att det han gjorde eller sa, var så farligt.

Sverigedemokraten på jobbet resonerar exakt på det viset: Att det han gjorde inte var så märkvärdigt, att kommunistmedia i Sverige älskar att dra SD i smutsen och att det finns värre politiker där ute osv.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sverigedemokraten på jobbet resonerar exakt på det viset: Att det han gjorde inte var så märkvärdigt, att kommunistmedia i Sverige älskar att dra SD i smutsen och att det finns värre politiker där ute osv.
Be honom Googla Anna Sjödin.

Men man kan ju å andra sidan konstatera att många av partianhängarna saknar svart bälte i självdistans.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sverigedemokraten på jobbet resonerar exakt på det viset: Att det han gjorde inte var så märkvärdigt, att kommunistmedia i Sverige älskar att dra SD i smutsen och att det finns värre politiker där ute osv.

Ganska vanligt, men så länge dom är såpass korkade är iaf jag lugn.

Dom som är farliga är bra mycket intelligentare och mer vältaliga.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Sd blir allt populärare bland svenskar som blir kallade rasister ...


Verkar poppis bland renodlade rassar och annat mörkbrunt drägg skulle jag vilja säga.

Synnerligen magisk tajming på trådlyft för övrigt, gick det ut nåt nyhetsbrev? 'Vi har fuckat upp igen, alle man till the internetz för att försvara mot medias snedrapportering'
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Verkar poppis bland renodlade rassar och annat mörkbrunt drägg skulle jag vilja säga.
'

Vilket borde innebära ca 10% av den röstberättigade befolkningen i Sverige enligt de senaste opinionsundersökningarna :fakta

Något de säger måste ju uppenbarligen gå hem i stugorna till skillnad mot tex VP,C,KD som ligger rätt långt ner i undersökningarna.

Men åsiktspolisen här på SH vet självklart bättre.
Vi lever ju trots allt i demokraturen Sverige :D
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Det sorgliga är att det här inte kommer att påverka deras siffror det minsta.
Exakt, för hälften av väljarna kommer att säga "fan va bra att de står upp för sin åsikt!" (trots att de sitter i TV och ljuger som små barn som ertappats för snatteri) och den andra hälften är inte läskunniga så allt det här ståhejet går dem spårlöst förbi.

De som försöker försvara det här gör sig bara löjliga. Jag är inte förvånad över vad som sades i filmen eftersom det alltid varit uppenbart hur dumma i huvudet SD's representanter är, men att de var så pantade att de filmade sin dumhet och sen lyckades läcka beviset är dumhet tagen till episka höjder. Århundradets självmål.
 
Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Det kvittar hur mycket skit ni skriver om sd så kommer jag inte ändra min åsikt . Tycker vi ska kunna ta hand om dom som vi ska hjälpa på rätt sätt och det funkar tydligen inte så bra i dagsläget på många plan . Med lite matematik så kan nog vem som helst räkna ut att med detta flödet in i landet så kan vi inte ta hand om alla som behöver våran hjälp och detta bidrar ju till ökad kriminalitet i samhället tyvärr ! Och Jag tycker INTE illa om personer som kommer ifrån andra länder " förutom kriminella springa på stan och kaxa folk. Gäller även svenskar " men värnar om en hyffsad framtid här. Så min åsikt är att minska flödet in i landet . Försöka dra nytta av den resurs vi redan fått utifrån på bästa sätt för alla parter .
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur började bråket ? Vem startade ?Var motparten dryg i käften också ?Det krävs ju iallafall två parter för ett gräl så jag tror inte motparterna var så oskyldiga heller ! Synd att dom inte visade hela filmen .En fråga till dig är iallafall att tycker du att alla som har en annan åsikt än dig är dumma i huvudet ? Då börjar undra hur det står till i din skalle..

Antar att dom valde att redigera filmen så att dom andra kom i en bättre dager..............
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Något de säger måste ju uppenbarligen gå hem i stugorna till skillnad mot tex VP,C,KD som ligger rätt långt ner i undersökningarna.
Hur svårt är det att sälja budskapet "Du borde ha det bättre och det är någon annan fel att du inte har det, dessutom är lösningen på alla problem busenkel!"
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Hur svårt är det att sälja budskapet "Du borde ha det bättre och det är någon annan fel att du inte har det, dessutom är lösningen på alla problem busenkel!"

Det budskapet har jag inte sett eller insett men jag har å andra sidan inte läst SD`s partiprogram.
Det kan möjligen inte vara så att du gör en grov generalisering med utgångspunkt från dina alldeles egna tankar och slutsatser:va
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Och nu tar Ekeroth en paus :arsele

Eekeroth måste väck, en rättspolitisk talesman tillika justitieministerkandidat som springer runt på fyllan med järnrör i handen och beter sig som en äcklig snorunge kan vi omöjligt ha i de politiska institutionerna.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top