SVT Sverker PLus

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Känns som att det här kan spä på folks hat mot motorcyklister efter ug.. Speciellt det där med utsläppen... :/
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Skönt att det äntligen är bevisat att det inte är skillnader på hjälmsäkerheten oavsätt prisklass på hjälm. Däremot så finns det ju andra aspekter som bekvämlighet och ljud och andra finesser.

Kul program, informativt för allmänheten!

Gick i min inbillning att Euro3 kravet var högt på knarren men det verkar i verkligheten ligga långt ifrån bilarnas krav...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sverker är fan dum... han har testprotokollen och han från Grahns påpekar att de använt fel storlek på huvudet, istället för att erkänna det och fråga hur mycket det hade påverkat så står han och går på som en terrier om att testet är gjort på riktigt sätt... jefla pucko.

Sen att de valde Integralhjälmar från Biltema och Lidl och sen en den svagaste mer påkostade hjälm de kan hitta är ju också ett jefla skämt. Varför tog de inte en vanlig integralhjälm istället för ett med svagt skydd men inbyggt solskydd... förmodligen för att de ville provocera fram dåligt resultat från märkeshjälmen.
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Sverker är fan dum... han har testprotokollen och han från Grahns påpekar att de använt fel storlek på huvudet, istället för att erkänna det och fråga hur mycket det hade påverkat så står han och går på som en terrier om att testet är gjort på riktigt sätt... jefla pucko.

Sen att de valde Integralhjälmar från Biltema och Lidl och sen en den svagaste mer påkostade hjälm de kan hitta är ju också ett jefla skämt. Varför tog de inte en vanlig integralhjälm istället för ett med svagt skydd men inbyggt solskydd... förmodligen för att de ville provocera fram dåligt resultat från märkeshjälmen.

Det låter som att du precis har köpt en hjälm för 8000:-....... :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sen det hela med försäkringen... Länsförsäkringar är snordyra på mc-försäkringar... det har jag till och med fått sagt till mig från en representant från LF. Varför tog de inte Folksam med SMCförsäkring för då killen tydligen gått de kurser... eller någon annan av de bolag som kan erbjuda försäkring till rimligt pris.

Nej, fan ned med plus... förr kunde det vara nyttigt skit de sände men nu verkar han bara vara mediakåt och uppmärksamhetskrävande.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det låter som att du precis har köpt en hjälm för 8000:-....... :tummenupp

Nope, jag har köpt en hjälm för 340 euro och är nöjd med det... om inte annat så är jag glad att jag kan bekosta min hobby de pengarna utan att bry mig.

Men jag verkligen avskyr tester som är till för att bevisa det man vill bevisa och inte göra det för att faktiskt se skillnader.

Det här verkade mer som en riggad boxningsmatch.
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
Sen att de valde Integralhjälmar från Biltema och Lidl och sen en den svagaste mer påkostade hjälm de kan hitta är ju också ett jefla skämt. Varför tog de inte en vanlig integralhjälm istället för ett med svagt skydd men inbyggt solskydd... förmodligen för att de ville provocera fram dåligt resultat från märkeshjälmen.

Får samma känsla, lite som att jämföra äpplen och päron.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Sverker är fan dum... han har testprotokollen och han från Grahns påpekar att de använt fel storlek på huvudet, istället för att erkänna det och fråga hur mycket det hade påverkat så står han och går på som en terrier om att testet är gjort på riktigt sätt... jefla pucko.

Tyckte mer det verkade som om Grahn killen var väl medveten om att det var ett skrivfel i protokollet och han hade full koll på att testet var riktigt men så fort kameran rullade så vägrade han erkänna det. Märktes på Sverker att han vart riktigt irriterad över det påståendet just för att dom bägge visste och hade alla uppgifter inför programmet....verkade vara en mupp som kanske inte skulle företräda Nolan i TV...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Sverker är fan dum... han har testprotokollen och han från Grahns påpekar att de använt fel storlek på huvudet, istället för att erkänna det och fråga hur mycket det hade påverkat så står han och går på som en terrier om att testet är gjort på riktigt sätt... jefla pucko.

Sen att de valde Integralhjälmar från Biltema och Lidl och sen en den svagaste mer påkostade hjälm de kan hitta är ju också ett jefla skämt. Varför tog de inte en vanlig integralhjälm istället för ett med svagt skydd men inbyggt solskydd... förmodligen för att de ville provocera fram dåligt resultat från märkeshjälmen.

Helt fel, korrektet var rätt utfört med rätt storlek till rätt hjälm. Det hade bara smygit sig in et stavfel, det var det som Johan från Grahns försökte rädda sitt skinn på. Kan man inte förklara att hjälmen är skit kan man alltid lura någon med rökridåer. Tydligen blev du lurad iallafall.

Vilket djävla stolpskott från Grahns, Johan Drapkin borde sälja herbalifeprylar istället.

Att Manfred Holz älskar helsidesannonser från Grahns och Nolan är pinsamt uppenbart. Så mycket att man sitter i deras knän även när bevisen är hårda och tydliga för att hjälmen ifråga inte klarar ett test.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Helt fel, korrektet var rätt utfört med rätt storlek till rätt hjälm. Det hade bara smygit sig in et stavfel, det var det som Johan från Grahns försökte rädda sitt skinn på. Kan man inte förklara att hjälmen är skit kan man alltid lura någon med rökridåer. Tydligen blev du lurad iallafall.

Vilket djävla stolpskott från Grahns, Johan Drapkin borde sälja herbalifeprylar istället.

Att Manfred Holz älskar helsidesannonser från Grahns och Nolan är pinsamt uppenbart. Så mycket att man sitter i deras knän även när bevisen är hårda och tydliga för att hjälmen ifråga inte klarar ett test.

Nope, inte lurad, jag köper inte touringhjälm. Massa fibbel med solskydd och skit kan inte annat än försämra en hjälm.

Men det blir dålig tv när det för publiken sägs att det står fel i protokollet och sverker går på som en terrier ändå. Har inget emot att testet är gjort korrekt och att nolan är skit, blir bara sur på att en pensionär vill få till tv med att rigga fighter.
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Tyckte mer det verkade som om Grahn killen var väl medveten om att det var ett skrivfel i protokollet och han hade full koll på att testet var riktigt men så fort kameran rullade så vägrade han erkänna det. Märktes på Sverker att han vart riktigt irriterad över det påståendet just för att dom bägge visste och hade alla uppgifter inför programmet....verkade vara en mupp som kanske inte skulle företräda Nolan i TV...

Jag håller med! Grahnsförsäljaren gjorde bort sig... Man kan diskutera värdet av att testa en vanlig integralhjälm mot en med extravisir MEN.. Den är ju massor mycket dyrare och då tycker då jag att man skulle kunna förvänta sig att den har minst samma säkerhet när man jämför med de billigaste..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Att Manfred Holz älskar helsidesannonser från Grahns och Nolan är pinsamt uppenbart. Så mycket att man sitter i deras knän även när bevisen är hårda och tydliga för att hjälmen ifråga inte klarar ett test.

Jag vet inte om du läser tidningen, men MC-Nytt har inte haft en enda annons från Grahns på väldigt länge. Bara för att förtydliga.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top