Nolan hjälmen dom testade var ju en av deras bästsäljare iof men...?
Den stora majoriteten av MC-förare i Sverige kör INTE RR, så att säga att en BT-hjälm inte duger då bara för att den inte används i MotoGP är ju bara barnsligt och pinsamt.
Man måste oxå ta i beaktande vad hjälmen ska vara till. Kör man hoj normalt och mer eller mindre lagligt ska hjälmen klara en smäll för det. Jag kör på bana och vill att min hjälm ska klara vurpor i 300 och det enda jag kan jämföra med är ju vilka hjälmar som används i roadracingen. Har ännu inte sett en Biltema hjälm i RR....
att dra huvet i ett träd anser jag vara allvarligare än att dra huvet i asfalten från ~1.5m höjd och sen glida till stopp.
Aha, bra. Hoppas det här får tillverkarna att sluta upp med att prångla plasthjälmar till sämre vetande. 3650 spänn för att åka runt med en studsboll på huvvet, idiotiskt.B-square (Lidl): 449 kr
Biltema: 599 kr
Nolan: 3650 kr.
att dra huvet i ett träd anser jag vara allvarligare än att dra huvet i asfalten från ~1.5m höjd och sen glida till stopp.
Det enda som är bevisat är att BT & Lidels hjälm klarade säkerhets marginalerna med god marginal & att NOLAN inte klarat . Men det sa inget om hur dom är att använda .
Det finns massa andra egenskaper på en hjälm som gör att man föredrar andra hjälmar . Har testat många hjälmar & tyvärr så är det stor skilnad i komfort & kvalite på detaljer . Så för mig har det alltid slutat med en hjälm för mist 4k varje gång jag har köpt ny & det är för att dyrare hjälmar är bekvämast . Säkerhet är inte det enda man betalar för
kan man se det på nätet? har precis flyttat och har inte tvn kopplad
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |