Ravetrancer
Now even more badass!!!
sant det du säger. Jag säger inte att själen lämnar kroppen varje natt, utan att den genom den vägen faktiskt kan lämna kroppen för en ut ur kroppen upplevelse när den vill. Ibland kan ens medvetande följa med på denna resa och komma tillbaka med upplevelser som för personen är riktiga/verkliga.berggren_martin skrev:Oj, nu flummade tråden iväg... angående drömmar:
Har ni testat att skriva upp dom nångång direkt när ni vaknat? Det har lång tid, ibland timtals för man kommer hela tiden ihåg mer och mer när man sitter där och skriver. Gjorde detta under en treveckorsperiod för sådär 5-6 år sen. I början var jag helt paff, fanns en massa saker i mina drömmar som jag inte hade aning om. T.ex. olika personer man känt sedan förr men som man inte ägnat en tanke på sen urminnes tider. Var även en hel del katastrofdrömmar, typ jordens undergång, som jag heller inte hade en aning om att jag drömde. Efterhand började man dock se mönstret och efter ett par veckor var det inte alls svårt att tolka. Oftast är det något som hänt senaste dygnet som i sin tur anknyter till något som hänt tidigare, eller kanske något man är rädd ska hända i framtiden osv. osv. som knyts ihop till en dröm. Det går att få reda på mycket nya saker om sig själv, men jag rekommenderar ingen att hålla på mer än 3-4 veckor på det sättet. Tror att man slår ut drömmarnas funktion om man gräver sönder dom totalt under lång tid.
Skulle ej rekommendera mer än 2 veckor av analysering av drömmar.....
Det är så mycket vi inte vet., Men jag tror på egna upplevelser, tycker det är det mest fanatstiska förmåga människan har. Att kunna uppleva saker den inte riktigt förstår. Att sen få tolka dom o känna dom med sitt hjärta och själv få skapa sig en bild av vad som är........
Samma med vetenskapsmän, jag menar dom har sina teorier och folk tror på dom. Det teorierna baseras på är som Gladh sa att dom falsifierear nollhypotesen och ger oss det som inte är osant. Därför menar jag att dessa hypoteser för mig är lika hållbara som vem som helsts teorier. Därför gillar jag att läsa sånt här o lyssna o filura lite. Och ibland e det folk som bara garvar åt en men det e ju skitsamma för såna människor verkar aldrig ha kännt nåt överhuvudtaget med sitt inre......
//R