"Tävla bana 2007" - steg för steg?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om tråden hade postas i Racingforumet så hade kanske svaren sett lite annorlunda ut.

Det finns dock ingen film hur man tar RR licens osv...

Dock är det gratis att läsa alla trådar på Racingforumet om man nu orkar det, i regel är det billigare att lära av andras misstag än att göra dom själv.

Om man är bland dom snabbaste i snabb grupp på bandagar för gathojar så kommer kanske funderingar på att skaffa en tävlingshoj och börja på riktigt.

Men det finns dom som aldrig ens har kört hoj på gata och lyckats väldigt bra ändå.

Att ta RR licens är väldigt enkelt, i mina ögon aldeles för enkelt (ni som tagit licens vet vad jag menar).

Sen är det bara att skaffa en billig racehoj, enklast/billigast är att köpa en färdig att träna på, du kommer att köra omkull och då är det bra att ha en gammal och ful hoj.

Om du inte kör omkull så kör du för sakta, man måste flytta gränserna hela tiden om man vill ligga i toppen.

Vissa kör omkull utan att bli snabbare och vissa inser sina begränsningar och lägger av.

Jag kör RR enbart för att det är en rolig hobby, tävlar gör jag mot mina egna tider och givetvis mot kompisar som håller ungefär samma tempo som mig.

Vill man stå på pallen så krävs det mer än många tror, den bästa träningen får du på banan, man kan iof gå på gym eller läsa en del tips men i slutänden är det din hjärna som styr hur fort du vågar köra, man får lita på sitt sinne.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
SletEmil skrev:
2382008 Lånar tråden en liten snabbis bara. Hade tänkt ta licens nästa år och använda min hoj att rejsa med. Tror ni det funkar med min hoj till att börja med. Jag fattar att jag inte kommer vara med i toppen. Det har jag inte räknat med men tänkte bara fråga er rejsrävar:D . Jag har inte köpt nått speciellt till den utan kör med den original förutom slip-on och andra bromsskivor för mina slog sig på bikeweek:mad:. Men den kommer vara original, funkar den som grund eller är den precis värdelöst gammal och ska jag satsa på classic racing med den istället:tummenupp .

Vist men hoppas på B-finaler. Det har fan gått troll i R600 nya jävla 06:eek:r och annat bös. Jag trodde jag skulle ha bland dom nyare hojarna i år :confused: . Din hoj kommer bli duktigt lämnad på varenda 200m raka. Det kommer vara roligare om du har nått som hänger med hyffsat i alla fall, så får du bromsa om mig när rakan är slut i stället.

björn

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Dirtfighter skrev:
Som du sa tidigare i ett inlägg så tycker jag att det är roligare och åka på väg istället för en platt bana...

Då måste du åka omkring och asgarva på vägen för du brukar inte direkt gråta på våra körningar. :)

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Rundningsmärke skrev:
2380224 Om man jämför sina egna "snabba" tider från valfri bana med tiderna som presteras i R600 och R1000 inser man att man är och förblir kass. Självförtroende är bra att ha, men helst i kombination med en lagom dos ödmjukhet.

Om du inte är en naturbegåvning utöver det vanliga bör du nog se hela första året som ett läro-år. Lycka till!

/A

jag = nybörjare, har haft körkort 2 månader (var av en av dem med gipsat ben nu) ägt motorcykel i 1 mån. efter 3 veckor på hoj bar de av till bana med polare. jag körde på min helt orginal R1-04, fint väder och torrbana så lyckades jag prestera en ligt mig en tid jag är nöjd med, å den låg 2 sec över banrekordet på en strax över 2 km lång bana, å då var de en 600 banhoj som hade banrekordet.. är jag då naturbegåvning? nja verkligen inte, har jag själförtroende? jajamen! är jag ödmjuk i kombination med de? absolut inte.. vad är jag då? dum i huvudet/oansvarig å kör helt å hållet utan rädsla..
menar bara att man behöve rinte vara "dålig" för att vara nybörjare å naturvbegåvning/ödmujkhet är inte alltid vägen till toppen

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Spoox skrev:
2383964 jag = nybörjare, har haft körkort 2 månader (var av en av dem med gipsat ben nu) ägt motorcykel i 1 mån. efter 3 veckor på hoj bar de av till bana med polare. jag körde på min helt orginal R1-04, fint väder och torrbana så lyckades jag prestera en ligt mig en tid jag är nöjd med, å den låg 2 sec över banrekordet på en strax över 2 km lång bana, å då var de en 600 banhoj som hade banrekordet.. är jag då naturbegåvning? nja verkligen inte, har jag själförtroende? jajamen! är jag ödmjuk i kombination med de? absolut inte.. vad är jag då? dum i huvudet/oansvarig å kör helt å hållet utan rädsla..
menar bara att man behöve rinte vara "dålig" för att vara nybörjare å naturvbegåvning/ödmujkhet är inte alltid vägen till toppen
Nice, du är nog en naturbegåvning, men du får sluta tala i skägget, vilken bana och vilka tider?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Spoox skrev:
2383964 jag = nybörjare, har haft körkort 2 månader (var av en av dem med gipsat ben nu) ägt motorcykel i 1 mån. efter 3 veckor på hoj bar de av till bana med polare. jag körde på min helt orginal R1-04, fint väder och torrbana så lyckades jag prestera en ligt mig en tid jag är nöjd med, å den låg 2 sec över banrekordet på en strax över 2 km lång bana, å då var de en 600 banhoj som hade banrekordet.. är jag då naturbegåvning? nja verkligen inte, har jag själförtroende? jajamen! är jag ödmjuk i kombination med de? absolut inte.. vad är jag då? dum i huvudet/oansvarig å kör helt å hållet utan rädsla..
Vilken bana? Vad körde du för tid? Kan du prestera såna tider första gången du kör så kommer du inte att ha problem att hitta sponsorer för du lär vara svensk mästare första säsongen du kör.

sandstream

Guest
Spoox skrev:
jag körde på min helt orginal R1-04, fint väder och torrbana så lyckades jag prestera en ligt mig en tid jag är nöjd med, å den låg 2 sec över banrekordet på en strax över 2 km lång bana, å då var de en 600 banhoj som hade banrekordet..
Gissa om dina polare som höll i gökuret och ljög om banrekordet garvar häcken av sig när de läser ditt inlägg :rofl

Skriv gärna ut din tid och vilken bana det var :tummenupp
(Tror aldrig du kommer att göra det....)

Helt otroligt vad mycket folk det finns som helt saknar självinsikt.
Det är säkert samma personer som sitter hemma och tror att de ska klara sin första mara på 2:15 eftersom de har en sån jävla vinnarinstinkt.
Vakna upp för h-vete :mad:

Nr:18 skrev:
2384008 Vi väntar fortfarande på info om vilken bana det gäller.
Troligtvis en lokal slinga mellan Sibylla och Frasses...

Last edited:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Nr:18 skrev:
2384008 Vi väntar fortfarande på info om vilken bana det gäller.
Finns väl bara ett par att välja på som är så korta varav minin har det ena rekordet vem har det på den andra.
Postar inga tider eller banor då även jag är sugen på att höra svaret.:)

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Palmas skrev:
2383986 Var det där du fixade det gipsade benet ocksa?:tungan :tungan

haha, jajamen! delvis :)

bana å tider kan jag lägga upp å erkänna inom en framtid. just inte nu bara.
å ja, bana ska de börjas köra för min del nästa år, spanar för fullt efter en banhoj i fin fint skick, tycker de är skit tråkigt att köra på väg sen jag testade bana. Men någon naturbegåvning skulle jag inte vilja kalla mig. å dessutom så bör jag nog lära mig meka eller hur en hoj fungerar innan jag kan börja tävla å så med tyvärr :(

svensk mästare lär jag itne kunan bli första året då jag inte har tålamod nog att köra så många ånger om.. orkar inte heller köra så fort så länge för den delen heller..

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag tänker vinna allt...frågan är bara på vad och i villken klass!

Jag e en lönnfet 40åring med grymt dålig självinsikt:näsblod
ja ja....svimmar jag inte av anfåddhet på sightingvarvet så får ni det hett om öronen i första kurvan....sen sitter jag och hyperventilerar i nått leca hav :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spoox skrev:
2384021 bana å tider kan jag lägga upp å erkänna inom en framtid. just inte nu bara.
:va
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Spoox skrev:
2384021 haha, jajamen! delvis :)

bana å tider kan jag lägga upp å erkänna inom en framtid. just inte nu bara.
å ja, bana ska de börjas köra för min del nästa år, spanar för fullt efter en banhoj i fin fint skick, tycker de är skit tråkigt att köra på väg sen jag testade bana. Men någon naturbegåvning skulle jag inte vilja kalla mig. å dessutom så bör jag nog lära mig meka eller hur en hoj fungerar innan jag kan börja tävla å så med tyvärr :(

svensk mästare lär jag itne kunan bli första året då jag inte har tålamod nog att köra så många ånger om.. orkar inte heller köra så fort så länge för den delen heller..
Kom igen nu, med såna tider så har du lite att leva upp till nu. Ge oss fakta nu, annars förutsätter jag att du bara svamlar. Vilken bana och vilka tider har du kört?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
MrRoadSnail skrev:
2383932 Då måste du åka omkring och asgarva på vägen för du brukar inte direkt gråta på våra körningar. :)

Rörberg i all ära, jag tycker det är skitkul MEN roligast är nog och köra fort på gata, typ lingbovägen så man lättar ibland:D
Men det skulle vara kul att prova på RIKTIG bana åxå..
Sen börjar man ju bli lite till åren åxå...och harig...

Nja jag ändrar mig nog..bana är nog roligare ändå när man tänker efter:tummenupp

Last edited:

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
sandstream skrev:
2384011 Gissa om dina polare som höll i gökuret och ljög om banrekordet garvar häcken av sig när de läser ditt inlägg :rofl

Skriv gärna ut din tid och vilken bana det var :tummenupp
(Tror aldrig du kommer att göra det....)

Helt otroligt vad mycket folk det finns som helt saknar självinsikt.
Det är säkert samma personer som sitter hemma och tror att de ska klara sin första mara på 2:15 eftersom de har en sån jävla vinnarinstinkt.
Vakna upp för h-vete :mad:

Troligtvis en lokal slinga mellan Sibylla och Frasses...

haha ja antagligen.
sen är de ju så oxå vet du att alla är inte födda till förlorare, vissa har vinnarinstinkt. säge rinte att jag har de för de har jag inte, å som jag skrev i inlägget om du läste de, jag är ingen naturbegåvning heller. är bara helt enkelt --- dum i huvudet å inte rädd om något, ville bara se hur fort de går att köra på en orginalhoj å nu vet jag de, vet vad den klarar av för hastigheter å hur mycket man kan lägga ner den mm, vet oxå att den har mer krut i motorn än vad jag klarar behandla i en kurva

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Spoox skrev:
2384031 haha ja antagligen.
sen är de ju så oxå vet du att alla är inte födda till förlorare, vissa har vinnarinstinkt. säge rinte att jag har de för de har jag inte, å som jag skrev i inlägget om du läste de, jag är ingen naturbegåvning heller. är bara helt enkelt --- dum i huvudet å inte rädd om något, ville bara se hur fort de går att köra på en orginalhoj å nu vet jag de, vet vad den klarar av för hastigheter å hur mycket man kan lägga ner den mm, vet oxå att den har mer krut i motorn än vad jag klarar behandla i en kurva
Mera svammel. Vilken bana och vilka tider?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln