Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag är glad om holten stannar, någon bättre pressent kan ju inte aliansen få!.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Å andra sidan börjar det gå lite väl långt nu. Som nation mår vi bara bra av att ha en fungerande opposition eftersom den hela tiden kräver sittande regering att hålla skärpan.

Konkurrens föder framgång och sådant. Nu när det bara är totala icke-frågor som avhandlas och det pratas person istället för politik så lider vi alla av det i längden, tycker jag.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Den här lilla kartläggningen är ganska intressant.
http://stockholmsrean.se/
Fru Reinfeldt och hennes polare är precis som sin man "untouchable" men inte ens ideologiska skygglappar borde hindra folk från att bli upprörda över det som framkommer på den sidan...svensk korruption, och så skrattar vi åt andra länder.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Å andra sidan börjar det gå lite väl långt nu. Som nation mår vi bara bra av att ha en fungerande opposition eftersom den hela tiden kräver sittande regering att hålla skärpan.

Konkurrens föder framgång och sådant. Nu när det bara är totala icke-frågor som avhandlas och det pratas person istället för politik så lider vi alla av det i längden, tycker jag.

Kan inte annat än instämma. Jag är absolut inte socialdemokrat men när ledaren för landets näst största parti dagligen framstår som ett stolpskott till den milda grad att där aldrig blir någon diskussion om politiken så är det knappast positivt för demokratin.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
... inte ens ideologiska skygglappar borde hindra folk från att bli upprörda över det som framkommer på den sidan...

Jag håller med. Jag är för att driva saker i privat regi men när man ser att lejonparten av alla sålda etableringar gör vinster, som motsvarar köpeskillingen flera gånger om, redan år ett blir man rätt skeptisk.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Å andra sidan är den totala oppositionen enligt opinionsundersökningar ungefär lika stor nu som innan Juholt rockade loss. Skillnaden är att de fyra partierna är betydligt mer jämnstora nu. Om det är bra eller dåligt beror helt på var man själv har sin hemvist, men det påminner mer och mer om borgerliga blocket på 90-talet samtidigt som borgarna mer och mer blir dominerade av sitt största parti. Kan fortfarande bli ett "spännande" val 2014.

Men visst, den politiska diskussionen har ju dött ut för ett tag. Men även om Juholtarn fortsätter i gamla takter så kommer det inte fortsätta så för evigt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det inte lite häxjakt på karlstackarn? Tycker fanimej synd om honom. Det är ju krakarna som gnäller på honom som tillsatt honom.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Är det inte lite häxjakt på karlstackarn? Tycker fanimej synd om honom. Det är ju krakarna som gnäller på honom som tillsatt honom.

Men han gör ju bara en massa misstag hela tiden.
Och det största misstaget han har gjort är att tro att politik handlar om politik.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Redan när han tillträdde har jag hört kommentarer som "Blir han statsminister emigrerar jag, karln kan ju inte ens engelska!" Tyvärr har jag personligen inte fått höra Juholt på detta exotiska språk, är det någon extraordinär händelse folk hänvisar till?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Som jag ser det är socialdemokratins problem att de framstår som enbart hungrande efter makten för maktens skull, ingen tydlig vision, inga mål som den arbetande medelklassen kan ställa upp på och en förmåga att välja ledare på sista tiden som mest framstår som lallande fåntrattar.

Inte för att jag håller med om vad det övriga vänsterblocket tycker men MP, VPK och SD är i alla fall tydliga med vad de vill åstadkomma.

OnT kommer Juholt att avgå efter nästa val.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då blir ju frågan - vem tar över? Jämtin? Brrrr...

Jo, det är ju lite av problemet det med, Juholt var ju det bästa dom hade, så fortsättning följer...

Vem som tar över partiet är oklart, Jonas Sjöstedt och V tar över väljarna....

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jo, det är ju lite av problemet det med, Juholt var ju det bästa dom hade, så fortsättning följer...

Vem som tar över partiet är oklart, Jonas Sjöstedt och V tar över väljarna....

Juholt var definitivt inte det bästa de hade, men den enda stollarna kunde enas om var en patologisk lögnare och pratkvarn. Lena Mellin har för en gångs skull rätt när hon lägger skulden på valberedningen snarare än på Ljugholt själv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Juholt var definitivt inte det bästa de hade, men den enda stollarna kunde enas om var en patologisk lögnare och pratkvarn. Lena Mellin har för en gångs skull rätt när hon lägger skulden på valberedningen snarare än på Ljugholt själv.

jo, absolut, med "det bästa dom hade" tog jag med i beräkningen att det visst finns mera kompetenta politiker i partiet, men antingen vill dom inte, kan inte eller får inte ställa upp.

Det är nog många som har diskvalificerat sig genom att inte vara partilojala i alla sakfrågor, egen vilja ska förtryckas.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning