TDR350 eller The original supermotard gets updated

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Rd 350, det är feta grejer det! Har en själv, dock utan ypvs men den rör på sig ändå. :)
Ska bli kul att se hur det blir iaf, verkar minst sagt vara ett lovande projekt!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Har varit upptagen med annat så det enda som hänt är att jag köpt ett par motardhjul till den. Eller egentligen så ska jag använda hjulen på YZFen ibland också.

Skönt att höra, började fundera på om du skadat dig eller nått.
BILDER!!:D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Skönt att höra, började fundera på om du skadat dig eller nått.
BILDER!!:D

Finns inga nya bilder utöver att dom i mitt huvud börjat klarna lite mera. Har bestämt mig för att utseendet ska behållas orginal så långt det går ihop med att den ska förbättras. Det är bara patetiskt att försöka få nyare design på ett gammalt fordon. Hojen är gammal och ska stå för det också.

Så det är bara lackering jag inte helt bestämt ännu. Det ena alternativet är att lacka den gul med svartvitrutiga yamaha-revär ala Bob "Huricane" Hannah. Det andra alternativet är en orginalliknande design med bara lite mera svart och inget gult, orginalliknande dekaler men i mattsvart och/eller grå metallic.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Blev inspirerad när jag läste RD350-tråden plus att det börjar bli kallt och blött så det fick bli en bygghelg istället för åkning den här helgen.

Motardhjulen med WR-nav som jag köpt hade ett trasig fästöra, så min alusvetsare fick svetsa på ett nytt öra som jag fräste till, borrade och gängade i helgen.

Bakdrevet hamnade 5mm längre ut jämfört med orginal TDR men det är perfekt för jag placerade även RD-motorns drev längre ut. Syftet är att ge plats för lite mer plats för bakdäck.
Bakbromsens skiva sitter 18mm längre in men jag måste ändå flytta bromsoket pga att skivan är större så dom 18 milimetrarna får distansen till oket ta hand om.

Det blir alltså bara byte av distanser och bakdrev som kommer behövas när jag vill flytta hjulen mellan hojarna.

Om jag inte är bakis nästa helg gör jag ramen färdig för lackering.

Nån som har tips om pulverlackerare nära Lund?
 

Bifogat

  • YZF_motard.JPG
    YZF_motard.JPG
    160.5 KB · Visningar: 178
  • Fästöra_hjul.JPG
    Fästöra_hjul.JPG
    137 KB · Visningar: 124
  • Motardhjul_bak.JPG
    Motardhjul_bak.JPG
    158.1 KB · Visningar: 136
  • Motardhjul_fram.JPG
    Motardhjul_fram.JPG
    179.8 KB · Visningar: 150

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Helrätt bygge.
Ett par fina Jollymoto expansionskammare som smattrar duktigt hade varit fint.

Har ritningar på Jolly och en massa andra fabrikat. Ska utgå ifrån ett par Mick Abbey rör men med modifiering för mera midrange.

Finns ju ändå inga rör att köpa till denna. RD350-rören går säkert montera med lätt modifiering men blir ju underliggande och det gillar jag inte.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ytterligare ett stentufft bygge man har missat. :huvet Nu kommer det följas iaf. :)


:D :D :D

:) Tackar kul se att nån läser tråden.


Har provmonterat lite och upptäckte att ramen som jag trode var klar måste även få nya styrstoppar för den nya gaffeln. Hade glömt borde det...
Men det är ändå kul se när den får antydningar till någonting MC-liknande

Sen har jag hittat en fransk firma som gör nya kåpor och funderade lite på om man skulle byta ut framlyset. Funderade på en liten halvt osynlig xenonlampa eller en låg bred lampa....
 

Bifogat

  • Rear.JPG
    Rear.JPG
    228.3 KB · Visningar: 142
  • Left.JPG
    Left.JPG
    195.2 KB · Visningar: 171
  • Rofidal_kapa.jpg
    Rofidal_kapa.jpg
    163.7 KB · Visningar: 101

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Ser bra ut! :tummenupp
Sitter spänt och väntar på nya bilder:gnissla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hur går det?:) spännande bygge detta ju, jobba på!:tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr har inget hänt sedan senaste uppdateringen. Har bara kvar att svetsa styrstoppar så är ramen klar.
Därefter börjar jag troligen på att bygga rör och ljuddämpare.

Ljuddämpet kommer blir lite okonventionellt i syfte att dämpa ljudet bra utan stjäla så mycket effekt... Blev ni nyfikna nu? :D
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Tyvärr har inget hänt sedan senaste uppdateringen. Har bara kvar att svetsa styrstoppar så är ramen klar.
Därefter börjar jag troligen på att bygga rör och ljuddämpare.

Ljuddämpet kommer blir lite okonventionellt i syfte att dämpa ljudet bra utan stjäla så mycket effekt... Blev ni nyfikna nu? :D
Detta är utan tvekan ett av de roligaste projekten på SH! Väntar med spänning.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tyvärr har inget hänt sedan senaste uppdateringen. Har bara kvar att svetsa styrstoppar så är ramen klar.
Därefter börjar jag troligen på att bygga rör och ljuddämpare.

Ljuddämpet kommer blir lite okonventionellt i syfte att dämpa ljudet bra utan stjäla så mycket effekt... Blev ni nyfikna nu? :D

äh, nu är det faktiskt sen höst och närapå vinter, vad kan du egentligen ha för dig som stjäl så mycket tid att du inte hinner jobba ordentligt?:7peta :D

nyfikna blir vi definitivt, ska bli spännande att se vad du lyckas svänga ihop!:yoparty uppdatera gärna med mycket bilder allt eftersom du bygger, vore kul att se processen i detalj:)

usch, nu blev jag avundsjuk... letar för fullt efter en lämplig svets och kan därmed inte dra igång mitt eget bygge ännu... så du får se till att jag har något att roa mig med så länge, det vill säga jobba på!:D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
äh, nu är det faktiskt sen höst och närapå vinter, vad kan du egentligen ha för dig som stjäl så mycket tid att du inte hinner jobba ordentligt?:7peta :D

Tjuvbygger på jobbet så att göra nåt en vardagkväll kräver för mycket ställtid i förhållande till byggtid.

Lördagkvällarna är bokade för jakt och söndagarna brukar det ta en stund innan jag piggnat till och lyckats kasta ut eventuell fångst.

Detta är utan tvekan ett av de roligaste projekten på SH! Väntar med spänning.

Tackar! Och jag som trott denna var den roligaste.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145018
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top