Jopp. Köpte 25L-versionen till förra säsongen. Ryggsäcken är fenomenal på alla sätt och vis. Kvalitetsintrycket är gediget; fickor, prylar och pinaler samt organisationstillbehören räcker till för alla uppgifter. Även om säkringssystemet och selen känns lite "cheesy" och PR-bullshit så är det riktigt smidigt och framförallt bekvämt. Den känns inte, vinden fångar den inte och man kommer åt allt mycket lätt. I kombination med någon Kube-ficka på bröstselen för att komma åt mobil eller plånbok är det helt underbart.Grymt bra skriven recension! Mer sånt åt folket!
Någon som kör med Kriega och kan recensera dem?
http://www.motowerx.se/
Jopp. Köpte 25L-versionen till förra säsongen. Ryggsäcken är fenomenal på alla sätt och vis. Kvalitetsintrycket är gediget; fickor, prylar och pinaler samt organisationstillbehören räcker till för alla uppgifter. Även om säkringssystemet och selen känns lite "cheesy" och PR-bullshit så är det riktigt smidigt och framförallt bekvämt. Den känns inte, vinden fångar den inte och man kommer åt allt mycket lätt. I kombination med någon Kube-ficka på bröstselen för att komma åt mobil eller plånbok är det helt underbart.
Det enda smolket i bägaren är att den är FÖR stor, jag kan inte använda allt utrymme ens om jag packar ned två omgångar ombyte samt fyra kg kurslitteratur och en laptop. Jag är lite kär i mitt helställ så jag har aldrig försökt att knöla ned det, men om man vill är jag övertygad om att det får plats. Det här innebär dock att det känns onödigt att släpa runt på en alltför stor ryggsäck - även om den i komprimerat läge inte ser stor ut - varför jag också allt oftare slängde på mig en vanlig Haglöfsrygga modell mindre.
Summa summarum: 25L-versionen är säkert suverän för hojresan till fjordarna i Norge eller bergen i Schweiz, men för vardagsbruk är den för stor. Besväras man inte av det är det en oerhört bra produkt, men jag skulle nog satsa på de mindre modellerna istället. Kvaliteten bör säkerligen vara densamma.
Har du någon fråga är du välkommen att ställa den.
Edit: Värt att påpeka är att ryggsäcken kan göras mycket mindre och smidigare med komprimeringsremmarna, men själva känslan av att man har för mycket oanvänt tygmaterial på ryggen sitter fortfarande kvar. Även om det inte syns, så känns det och åtminstone jag blir irriterad av den känslan. Det blir för slappt. Kanske kan man slänga i lite skrot för att få lite vikt, men då är det närmare till hands att ta en annan rygga.
Det enda smolket i bägaren är att den är FÖR stor, jag kan inte använda allt utrymme ens om jag packar ned två omgångar ombyte samt fyra kg kurslitteratur och en laptop.
Jopp. Köpte 25L-versionen till förra säsongen. Ryggsäcken är fenomenal på alla sätt och vis. Kvalitetsintrycket är gediget; fickor, prylar och pinaler samt organisationstillbehören räcker till för alla uppgifter. Även om säkringssystemet och selen känns lite "cheesy" och PR-bullshit så är det riktigt smidigt och framförallt bekvämt. Den känns inte, vinden fångar den inte och man kommer åt allt mycket lätt. I kombination med någon Kube-ficka på bröstselen för att komma åt mobil eller plånbok är det helt underbart.
Det enda smolket i bägaren är att den är FÖR stor, jag kan inte använda allt utrymme ens om jag packar ned två omgångar ombyte samt fyra kg kurslitteratur och en laptop. Jag är lite kär i mitt helställ så jag har aldrig försökt att knöla ned det, men om man vill är jag övertygad om att det får plats. Det här innebär dock att det känns onödigt att släpa runt på en alltför stor ryggsäck - även om den i komprimerat läge inte ser stor ut - varför jag också allt oftare slängde på mig en vanlig Haglöfsrygga modell mindre.
Summa summarum: 25L-versionen är säkert suverän för hojresan till fjordarna i Norge eller bergen i Schweiz, men för vardagsbruk är den för stor. Besväras man inte av det är det en oerhört bra produkt, men jag skulle nog satsa på de mindre modellerna istället. Kvaliteten bör säkerligen vara densamma.
Har du någon fråga är du välkommen att ställa den.
Edit: Värt att påpeka är att ryggsäcken kan göras mycket mindre och smidigare med komprimeringsremmarna, men själva känslan av att man har för mycket oanvänt tygmaterial på ryggen sitter fortfarande kvar. Även om det inte syns, så känns det och åtminstone jag blir irriterad av den känslan. Det blir för slappt. Kanske kan man slänga i lite skrot för att få lite vikt, men då är det närmare till hands att ta en annan rygga.
Är du säker på att du har en Honda?Är du säker att du inte ha 35L versionen? Den har jag - toppen bra är den!
35L versionen:
25L versionen:
Antagligen kommer jag att köpa en Kriega tailpack till sommaren.
Det är min subjektiva uppfattning. Den är monstruös jämfört med min 20L Everest. Vänta, jag skall provpacka.Är den såpass stor alltså?
Nu kör jag med en 20l noname från stadium, den ser ut som att den ska sprängas när jag knölar ner träningskläder, handduk och gympadojjor. 25l verkade som en helt perfekt storlek tills jag läste det här..
Ihållande spöregn? Det blir blött. En lättare skur eller ihållande duggregn är inga problem. Men fuktigt blir det alltid.Fråga till er med kriega ryggsäcken.
Är sugen på 35L varianten hur pass bra håller dom tort invändigt i regn?
Fråga till er med kriega ryggsäcken.
Är sugen på 35L varianten hur pass bra håller dom tort invändigt i regn?
Är du säker på att du har en Honda?
Volvo V70
Honda CB1000R
Jag tyckte bara att det var en skön kommentar, så jag var tvungen att bjuda tillbakaHahaha! Förlåt - jag menade inte att antyda att du var dum eller nåt... det kunde ha varit ett skrivfel, det händer ju. Ditt svar var ju roligt!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari