Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det svankformade urtaget är från början tänkt för att ryggsäcken ska ligga bra just mot svanken
Men då ska väl inte det vlymförbrukande urtaget vara på ryggsäckens baksida?
...man ska kunna fästa rollerblades, träningskläder eller vad man nu vill ha med sig med hjälp av ett "cargo-net" eller med remmar.
Nät alt spännremmar är det ju på de flesta mjuka ryggor.
Jonas Blanking, som är designern bakom väskan, ville kunna ta rollerblades till jobb och ändå ha med sig dator, träningskläder etc. Det var så tanken till väskan föddes. Han ville inte ha en "mjuk" rygga ifall han skulle trilla så därför blev det en med hårt skal.
En mjuk rygga är väl ett bättre val om man vill skydda sig
Men rollerblade-trilla-dator-kombon kan jag förstå. Om man åker rollerblades och har ovanan att trilla ofta samt bivillkoret med en ömtålig dator i ryggan så kan jag förstå resonemanget.
Men kraschar man på gathoj så tycker jag att en tilltufsad dator är ett litet problem i sammanhanget.
Tror att det svankformade urtaget är mer för att hindra att den hjälm man har i hjämnätet glider ur o ramlar på backen
Det låter märkligt tycker jag, ett volymminskande urtag pga ev ett felkonstruerat nät? Ngt så vansinnigt som det där urtaget, som dessutom tvingar tyngpunkten hos lasten uppåt, måste ju ha en bättre orsak?
Last edited: