The War Z - PC MMO

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Werzion,

fick du och sEia tag i några prylar/vapen från slaktplatsen där han blev skjuten?
När jag insåg att dom var två var det bara att lägga benen på ryggen. Med endast en hammare tar man inte fajten mot automatvapen men han sköt mig i ryggen när jag sprang in i skogen.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Här är en jämförelse av de båda, även om mission-funktionen inte riktigt är i gång än i War Z Alpha-versionen.

Såg den igårkväll faktiskt. Men hur är det med fordon i War Z? Sett att man kan laga en helikopter i DayZ blandannat och flyga runt i men inte sett så jätte mycket om fordon i War Z. Kommer nog skaffa War Z som det ser ut nu ändå eftersom ni verkar vara ett gäng här som spelar samt en polare som spelar. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Inga funktionella fordon i War Z, inte än måste tilläggas. Alla fordon är utbrända och fungerar endast som rekvisita - bilar, lastbilar, dumpster, helikoptrar etc. Finns ofta saker i eller omkring dom och därför är det en god idé att kolla dom.

Tycker helt klart du ska skaffa War Z, du är välkommen i SH-gängets synkroniserade zombiejakt :hihi
Fixa Skype me om du inte redan har det. På tisdag kommer det en uppdatering som tillåter klaner så jag antar att det blir lättare med samarbete då.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Innan du joinar server så har du möjlighet att flytta saker från din karaktärs ryggsäck till global inventory (under förutsättning att din karaktär befinner sig i nån av Safe zones på kartan). Flytten kan endast göra utanför spelet, dvs innan du joinar eller efter att du dött.

Bra idé att lägga vapen/ammo och medicin/käk i global inventory, de viktigaste sakerna för överlevnad. Så glöm inte att utrusta den aktuella karaktären som du vill använda med adekvat utrustning innan du kopplar upp dig mot server 177.

Dör du elller stänger ner spelet när du är mitt i skogen så får du inte tillgång till global inventory, inte förrän du når Safe zone och kan logga ur.

Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Inga funktionella fordon i War Z, inte än måste tilläggas. Alla fordon är utbrända och fungerar endast som rekvisita - bilar, lastbilar, dumpster, helikoptrar etc. Finns ofta saker i eller omkring dom och därför är det en god idé att kolla dom.

Tycker helt klart du ska skaffa War Z, du är välkommen i SH-gängets synkroniserade zombiejakt :hihi
Fixa Skype me om du inte redan har det. På tisdag kommer det en uppdatering som tillåter klaner så jag antar att det blir lättare med samarbete då.

Surfade runt lite och vad det verkar som om att i slutversionen av War Z kommer man kunna fixa en bil i alla fall. Men ska nog skaffa War Z. Kan va kul att springa runt lite i emellanåt tror jag.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Fakk, smög runt i någon form av semesterby uppe i norr och klarade mig fint med hammaren, vill ju inte slösa på ammunitionen. Bestämmer mig för att dra till Blue ridge för att tömma ryggan på lite av min loot.
På vägen dit passerar jag clearview och kan inte motstå frestelsen.
När jag reka i byggnaderna i utkanten poppar det upp en kille och skjuter mig, det som stör mig mest är att jag förlorade min mossberg!

Jaleel hette snubben som sköt mig. :huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Två gånger tidigare har jag dött vid Emerald Peak ridge och igår var det dags igen. Mitt i natten och obeväpnad försökte jag springa ifrån tre zombier som jagade mig. Plötsligt förlorade jag en massa liv och slutligen dog. Det visade sig att någon jagade mig med hammare och slog mig med den, en spelare som tog upp jakten där zombierna gav upp :3freak

Tycker vi kör en session i helgen med vettig strategi över Skype.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
"Colorado is now fully opened up" som patchen på tisdag innehåller, undrar om det betyder att de blurrade delarna öppnas? Det blir ruskigt stort i så fall med tanke på hur stort det är nu. Fast det kanske är mest berg.

the-warz-map.jpg

Fler än jag som märkt att zoomingsfunktionen på kartan inte funkar?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Flyttade enligt önskemål över war-z inläggen från dataspelstråden, säg till om jag missat nått

// Putte

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
fick du och sEia tag i några prylar/vapen från slaktplatsen där han blev skjuten?
När jag insåg att dom var två var det bara att lägga benen på ryggen. Med endast en hammare tar man inte fajten mot automatvapen men han sköt mig i ryggen när jag sprang in i skogen.

Nej, jag försökte hinna dit, men samtidigt ta mig försiktigt framåt (dom var minst två och tungt beväpnade)
Men när vi väl konstaterat att jag med säkerhet gått förbi platsen Jonas dog på så vände jag om till safezone och hoppade ut :)

Fler än jag som märkt att zoomingsfunktionen på kartan inte funkar?

Japp, funkar inte för mig heller.

Ska bli riktigt intressant med att resten öppnas upp, lär bli duktigt stor miljö att röra sig inom :)

Föresten, måste berätta om min lilla mini-hjärtattack i förr går.
Befann mig långt norrut, skulle ta mig från "semester-byn" där till Safezone i väster när jag helt plötsligt, mitt ute i skogen, märker att två pers skriver på tyska i Proximity-chatten, alltså att dom är inom XX antal meter... fick panik och la mig nere men precis samtidigt springer två personer fram 5 meter från mig, ena med flashlight som bländar mig. Dom stannar dock helt i panik och bara stirrar på mig (medium backpack, armor, black skull och mossberg)... så jag bara ligger där och siktar på den med flashlight och dom bara står där. Tillslut skriver ena nånting och visar sig att båda är helt obeväpnade med undantag för flashlighten, så jag backar lite för att hålla avstånd mellan oss.
Blev lite trevligt chattande och nämnde att jag lämnat en hel del vatten och mat i byn norrut för jag inte kunde bära med mer.
Man fortsätte dock vara lite nervös för dom rörde nästan jämte lite på sig, och avståndet mellan oss minskade lite då och då... man är nervös hehe

Jag kommer kunna lira lördag kväll, förhoppningsvis lite på söndag också :)

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
En av mina gubbar blev dödad i går så jag gjorde en nyu idag för att försöka hitta lite basic grejor.
Spawnade mer eller mindre mitt i campos city och fick smyga som attan för det var rätt mycket folk som sköt omkring sig. Hittade en hammare, lite medicin och en hjälm. När jag skulle dra så blev jag skjuten i ryggen, 45 minuter helt i onödan!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO