The War Z - PC MMO

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hoppar in i eu177 nu.

Är i Boulder city och ska ta mig till safe zon för att lägga upp lite grejor

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Blev disconnectad från servern...

Hörrni, hur använder man hagel-ammon? Har en Mossberg 590 med ett antal patroner i. Har hittat 2x 12 gauge och 12 slugs som man kan välja attach på i inventory men den laddar dem inte så att jag förstår eller ser 8+12 i ammorutan. Hur funkar det?

edit: efter att ha läst War Z wiki som Werzion så snällt länkade till så upptäckte jag att 2x12 gauge inte funkar i Mozzberk'en, bara i avsågade dubbelpipan.

Hittade följande i War Z forumet :hoppa
In an interview with Sergey Titov he did confirm that two maps are in pre-production.

He said the two maps would be based on California (Mainly LA and San Fran) and Manhattan, NY.
Sergey also stated the California map is 3-4 times larger than the existing Colorado map. And they will require the use of vehicles.

Another thing is the maps will have exclusive weapons that won't be able to be found on other maps.

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Blev disconnectad från servern...

Hörrni, hur använder man hagel-ammon? Har en Mossberg 590 med ett antal patroner i. Har hittat 2x 12 gauge och 12 slugs som man kan välja attach på i inventory men den laddar dem inte så att jag förstår eller ser 8+12 i ammorutan. Hur funkar det?

edit: efter att ha läst War Z wiki som Werzion så snällt länkade till så upptäckte jag att 2x12 gauge inte funkar i Mozzberk'en, bara i avsågade dubbelpipan.

Hittade följande i War Z forumet :hoppa
In an interview with Sergey Titov he did confirm that two maps are in pre-production.

He said the two maps would be based on California (Mainly LA and San Fran) and Manhattan, NY.
Sergey also stated the California map is 3-4 times larger than the existing Colorado map. And they will require the use of vehicles.

Another thing is the maps will have exclusive weapons that won't be able to be found on other maps.

Ladda inte om din mossberg innan den är tom, det du redan har i bössan försvinner.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag är nu i eu179. Minst antal spelare och jag vill ta mig från Superior junction till Castleone settlement

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ladda inte om din mossberg innan den är tom, det du redan har i bössan försvinner.
Ja, eller trillar ut på marken och kan plockas upp igen åtminstone. Skumt...

Blev frånkopplad från 179 nyss och nu går det inte att hitta nån server alls. Uppgraderingsdags? :)

I övermorgon får jag hem Far Cry 3 så vi får se hur mycket War Z det blir efter det .... :)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Då siktar jag på EU177 igen. Är på nattjobbardygnsrytm.

Fortfarande Gixxerkalle på Skype om nån vill ha sällskap av en slugfylld Mossberg

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Oohhhh! Sånt jävla gameplay nyss! Kommer in till Boulder City med min polare. Vi ser en utav de nya tjejkaraktärena. Vi jagar henne och hamrar ihjäl henne i ett hus på andra våningen. Men hon har endast en vattenflaska på sig. Kändes lite onödigt att döda henne liksom...

I proximity får vi då upp: "You made a mistake hammer guy...".

Både jag och min polare får panik och tänker att denne spelaren bara var decoy eftersom hon inte hade något av värde på sig.

Jag svarar kaxigt med: "Oh did I?"
Vi var ju liksom två mot en, det hade vi nog klarat av på nåtvis.
Får svar tillbaka utav EN ANNAN spelare: "Yes you did".

Vi får nästan panik när vi sedan börjar höra deras fotsteg och dom kommer in i huset och upp på andra våningen. Vi campar varsin sida av dörren med våra hammare och de stegar in.

De har dock varsin pistol så de skjuter oss. Som tur var hade vi inte allt för mycket saker på oss eftersom vi var ute på en "mini-loot" och mest ville kolla ut nya delen av kartan.

Men satan, det är så här War Z ska spelas! Vilket jävla adrenalin!

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Trevligt med större karta! Min enda beväpnade gubbe blev uppäten av zombies och jag tappade Mozzbergen :(

Skapade SHxKMan eftersom man nu inte kan ha streck eller krumelurer i namnet och hoppade in på samma server men fick tyvärr börja i andra änden :( Däremot nära Norad Military base och där fanns det loot och en ny Mossberg i ett av bevakningstornen :)
Massa Hummvee's överallt att hoppa upp på när Z's är efter en. Sen bara :smasha

Råkade skjuta min första motspelare då han sprang på mig runt ett hörn. Hade hagelbraken uppe och det blev tyvärr lite reflexmässigt PANG. klart. färdigt :död
Han hade bara hammare. Hade inte direkt behövt skjuta honom men jag blev så överraskad...

Jag har sett att många klaner lagt upp rutnät och gridsystem på kartan för att kunna säga att jag är i G7 isf klartext. Smart! Nån som har en skärmdump på hela nya kartan?

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Trevligt med större karta! Min enda beväpnade gubbe blev uppäten av zombies och jag tappade Mozzbergen :(

Skapade SHxKMan eftersom man nu inte kan ha streck eller krumelurer i namnet och hoppade in på samma server men fick tyvärr börja i andra änden :( Däremot nära Norad Military base och där fanns det loot och en ny Mossberg i ett av bevakningstornen :)
Massa Hummvee's överallt att hoppa upp på när Z's är efter en. Sen bara :smasha

Råkade skjuta min första motspelare då han sprang på mig runt ett hörn. Hade hagelbraken uppe och det blev tyvärr lite reflexmässigt PANG. klart. färdigt :död
Han hade bara hammare. Hade inte direkt behövt skjuta honom men jag blev så överraskad...

Jag har sett att många klaner lagt upp rutnät och gridsystem på kartan för att kunna säga att jag är i G7 isf klartext. Smart! Nån som har en skärmdump på hela nya kartan?

hehe Grattis till first kill :banana .... hadde 2 gubbar med puffror , båda strök med igår :huvet .... den ena hadde 3 st 9mm pickadoller på sig (dock typ 4 patroner i en av Jerichon) ... åsså gubben med gamla kära mossberg , hann bränna av en salva mot gubben som döda mig men fanskapet överlevde å satte ett par välriktade kulor i huvvet på mig :huvet

hag gått med i en "klan" eller nått , dom har iaf en TS server (klart smidigare än Skype tycker iaf jag) å snygg hemsa å grejjer http://voice.no-ip.net/ .... kommer bli ett par timmar i Colorado i helgen troligen (iaf fredag) med några bira å full rulle i voicechatten :musik

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Surt att inte kunna lasta av sig pickorna först :(
Jag har ammo till tre vapen (STANAG, SVD och 9mm) men inga vapen. Kan tänka mig att byta lite. Är i Norad med den gubben

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Surt att inte kunna lasta av sig pickorna först :(
Jag har ammo till tre vapen (STANAG, SVD och 9mm) men inga vapen. Kan tänka mig att byta lite. Är i Norad med den gubben

Var på väg till safezone med killen med 3 pickadoller .... skulle baaaaara slinka in lite snabbt i några kåkar i utkanten av stan å möter ett helt hyde av spelare (dom såg mig inte först,men aggrade en zombie :gnissla )
åja de e det som e tjusningen med liret ... sjukt adrenalinpåslag vid dom tilfällena :fakta

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
SOG-ARK verkar kunna vara ett vettigt gäng att joina, ju större och fler, desto roligare :)

Vet ju dock inte om jag helt gillade deras idé med att alltid ha oranga/gula hjälmar på sig och vita skjortor för att identifiera varandra bättre... då kör jag hellre alltid mörka kläder och black skull mask för att synas så lite som möjligt (speciellt när det är mörkt).

Jag och Jonas/sEia drog oss från Airport i söder upp mot nya delarna av kartan igår, kommer inte ihåg vad den medelstora staden hette som vi disconnecta i, men vi hade tänkt bege oss mot just Norad men noterade att klockan var lite väl mycket för ännu ett äventyr hehe

Garvade gott igår när Jonas klagade på att han inte hittade något vettigt (han var vid Airport 10 min innan mig) och jag kollar igenom det kraschade planet lite snabbt och hittar bl.a. Large Backpack och en FiveSeven, bara minuter efter att han varit där och inte plockat mer än typ vatten och chocolate bars :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vet precis hur det är :D Var väldigt frestad att loota flygplatsen på väg till SZ men lät bli. Dagsljus och stora öppna ytor... :rolleyes:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
SOG-ARK verkar kunna vara ett vettigt gäng att joina, ju större och fler, desto roligare :)

Vet ju dock inte om jag helt gillade deras idé med att alltid ha oranga/gula hjälmar på sig och vita skjortor för att identifiera varandra bättre... då kör jag hellre alltid mörka kläder och black skull mask för att synas så lite som möjligt (speciellt när det är mörkt).

Kantänka mig att det är en kvarleva av innan clantags å sånt uppfanns .... vägrar själv ta på mig nån gul hatt å vit tröjja (har inte lirat med dom ännu iofs) .... å det e väll en "regel" jag kommer se till att ta bort när jag väl börjar lira med dom ..... fast iofs lubbar man runt ett helt hyde med gula hattar å vita tröjjor så e man rätt ohotad endå , om man inte möter ett hyde med rosa kanindräkter :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har inte ens hittat nån på skype att prata ihop mig med än, men jag kommer inte att gå med nån annan klan. Roligare att lira med de man 'känner'

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Jag har inte ens hittat nån på skype att prata ihop mig med än, men jag kommer inte att gå med nån annan klan. Roligare att lira med de man 'känner'

åja du e addad i min Skype iaf :) .... ska "känna" lite på SOG gänget i helgen å se vad de e för folk , annars får vi rassla ihop nån "SportZombie" klan :D (fast som någon tidigare talare sade , det blir kul om SOG blir många å om dom e vettiga... fatta känlan å dra runt 10 pers över voicechat å dominera Boulder City :yoparty )

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO