The War Z - PC MMO

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fråga ang TS... Antar att de funkar som i vent så att vem som helst kan joina öppna kanaler? Blir inte de lite rörigt om vi ska köra sen? :eek:tekniskochlullig

Jajemän, funkar likadant.
Den lilla erfarenhet jag hunnit få från någon timma med SOG-ARK-gänget är att dom inte är så många, vi i denna tråden matcher dom nog antalsmässigt.
En grej jag snabbt noterade på deras TS-server är att det finns 5 undergrupper i War Z avdelningen, så vill man dela upp sig eller att olika människor befinner sig helt olika på kartan så kan man lätt dela upp sig.

Hur funkar det? Skapa en SH-klan!! :mattias

Vet inte riktigt hur man gör och tror det kostar typ 25 GC (Gold Coins?) i spelet för att få starta en klan, och då är det med plats för 15 eller 20 karaktärer. Ska kolla in det mer noggrant ikväll.

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
joina kanalen när man börjar lira .... sen när nästa gubbe som vill lira (om man vill leka tesammans då) joinar samma kanal å går loss...
SOG har 5 WARZ kanaler så när man skall börja lira joina en kanal där det e folk ... om ingen e inne så bara joina ettan så fyller folk på

fördelen med olika kanaler vs Telifånprogrammet e att det lätt blir rörigt med 10 pers... varav kanske 3 e i Campos,3 i Smallville å resten utspridda... då kan man byta till en passande "gruppkanal" och helt enkelt styra via chatten när och om man skall mötas...å e alla i samma "clan" så har man somsagt en pil på huvvet :hej

nä skit i nån SH klan .. joina SOG allihopa vi e endå i majoritet :banana

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
jepp , vArt för full för spela ...så pestarFB istället å kör BF3 som snajper med Motörhead i bakgrunden :banana

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Grymt lir ikväll, fakk vilken adrenalinpump jag fick vid sista striden!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jäkla otur x 2 igår.

Först råkade ju Jonas "TK'a" K-Man, men vi plockade upp dina grejor i hopp om att du skulle komma tillbaka.
Men senare, när Blue joinat oss, så hörde en jäkla massa skottlossning 2-3 kvarter från oss i Clearview. Medan vi smög oss bort så började vi få zombies efter oss, typ 2 st framifrån/åt Blue och Jonas håll, 4-5 st baifrkån/där jag stod. Var nog två zombies buggade i varandra för jag fick ett slag på mig och dog direkt, minuter senare, med skottlossningar mot zombiesarna för att överleva, blev Blue och Jonas ihjälskjutna av de spelare vi hörde skjuta tidigare...

Vi märkte av nya skrämselljud/musik, troligen bara lokaliserade kring Clearview, högljudda och skrämmande hehe. Några diskuterade tidigare om att utvecklarna funderade på att sådana här ljud skulle endast ske när man vara i närheten av andra spelare.
Både fördel och nackdel tycker jag, man blir ju förvarnad men samtidigt kommer allt bli mer på helspänn och alerta :) (som man alltid bör vara i städer och byar... och skog haha)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
+ Jäkla otur x 2 igår.

Dessutom spille jag ut mitt bara halvt uppdruckna glas Captain Morgan. Och inte nog med det, märkte idag att ingen smak verkar ha överförts till jeansen eller skjortan... totalt besvikelse och waste of a good drink :gråta :tungan

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
ospelbart iaf för mig nu efter wipe å patch .... får konstant timeout när jag ska joina :näsblod....åja , har egentligen viktigare saker å göra

såg att dom nya charsen man gör har en liten cal 22 picka som start kit iaf :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
skall tydligen utveklats till Beta efter wipen .... men själv tycker jag de ett steg tillbax :4skrika .... åja dumt å gnälla på nått som e under utveckling

Dufva

Guest
Blir det någon SH-klan? Det verkar som om vi är några stycken som spelar. :hej

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Många av oss har joinat Swedish Online Gamers [SOG] , då dom har en hemsida samt en Teamspeak server som e öppen .... vi e nog fler från SH där än dom var från början :hihi

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Spelade första gången sedan wipen nyss. Spawnade precis utan för Norad Military Base. Det första jag hittar när jag kommer ner i basen är en M16. :p Springer på en snubbe där. Har bestämt mig för att gå in med en mera "friendly" attityd mot alla jag möter. Vi chattar lite, ser en hammare som jag låter honom ta. Blir erbjuden att följa med till Smallville och möta upp hans kompisar, tackar vänligt nej, så mycket litar jag inte på honom. :p Vi tackar varandra för att vi inte dödade varandra... sen skildes vi åt.

Jag hinner inte ens komma ut ur basen innan jag springer på nästa snubbe. Honom råkar jag nästan skjuta då jag trodde det var en zombie som aggrade. Samma sak här, chattar lite, skiljs åt.

Ger mig upp till Mt nånting weather station. Där jag råkar aggra lite zombies. Dödar dom sen kände jag att det fick vara nog för idag. När jag håller på att disconnecta kommer en zombie och dödar mig... Sjukt irriterande för i det skedet kan man ju inte göra nånting heller. Men men, friendly attityd ska jag försöka köra mera med! :)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Här va de tråkigt dött ju... Spelar ni inte längre? Ja e sugen men de e så trist själv ju...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Ingen som ruvar på ett guestpass f.ö? En polare vill testa om de e nåt å ha, japp han litar inte på mitt ord :p...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO