The War Z - PC MMO

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fan , verkar rätt skojjigt dedär , ska nog fixxas i morrn :banana

sura e att sonen har "lånat" mina G930 lurar .... kommer nog att förta lite av spänningen å sitta med ett par risiga OEM högtalare :rolleyes: (tomten får nog fixxa ett tidigt paket åt pappa i år :) )

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
hehe dött ett par ggr redan .... kuslig känsla , å ficklampan duger inte mycket till :rolleyes:

åja, kommer lattja på EU177 ikväll , har dock inge micc ... men pluggade in headsettet från mobilen till mina högtalare för klart bättre inlevelese än pisshögtalarna :hihi

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Samma för mig igår, återuppväckte min ena av två karaktärer, på en humvee i Camp Splinter (hade fem-sex zombies efter mig där när jag disconnectade), hade dock först glömt det, men var riktigt passande då Jonas/sEia bara var 200-300 meter bort. Min karaktär hade inget på sig, och fanns INGET i hela Camp Splinter av nytta.

Ute i skogen(!) så dyker tre zombies på mig, kunde inte annat än att snällt lägga mig ner och dö hehe

MEN!! Rundan innan dess så begav jag mig från Blue Ridge, Safezone nordväst av kartan, upp till Crystal Lake Resort, smög runt utan att "väcka" någon zombie (bra att ha dom vid liv omkring sig så det inte är allt för lätt att någon annan smyger sig på en). Lugnt och fint i hela staden, plockar på mig mycket mat och dryck. Jonas kommer från Clear View hållet och vi möts upp. Precis då får vi syn på en spelare som smyger MITT bland 3-4 zombies, skriver friendly i proximity och vi svarar med friendly också (samtidigt som jag konstant har min Mossberg riktat mot honom ifall ifall hehe) han får en zombies efter sig vilket snabbt blir 4-5-6 stycken, springer bort från oss, jag säger till honom att vända så kan vi slå ihjäl dom åt honom. Samtidigt upptäcker vi två spelare till som helt sluppit undan våran radar. HELVETE!

Vi backar in i Post Office igen, första försvarslösa spelaren med zombies efter sig springer in i Supermarket jämte oss, när vi väl smyger över dit ligger han och samtliga zombies döda... en spelare med hammare springer därifrån... DAGS FÖR RÄTTVISA! :D

Jag springer efter, med bättre stamina än honom. Vi noterar varandra mellan de fyra små stugorna norr om staden, till slut tvingas han stanna och väldigt dåligt försöka gömma sig under en terrass. Han bara står där medan jag har siktet på honom från tre meters avstånd, Jonas kommer ifatt och i chatten skriver den döda spelaren att det var han som slog ihjäl honom... BAM! En dödare dödad :hihi

Rättvisan har segrat ;) (och inget klagomål från den spelaren i chatten faktiskt, trots att han bär på en hel del mat och ammo, men bara hammare som vapen)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Började lira lite smått igår, verkar ju kalasfräsigt :yoparty... Hoppar väl in nu å ser om ja kan komma över nåt skjutjärn...

Edit: Klyrre13 på Skype om nån känner för å adda...

Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Har grundligt genomsökt flygplats, flygkrasch samt superior junction utan å hitta nån puffra... Hammare å basebollträ har varit mina vänner ikväll...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Verkar va ett elände å hitta skjutvapen ... har bara hittat 2

första var en M4 (tror jag de va) , började "loota" den åsså BAM ett skott i huvvet :4skrika (åja , den låg så prydligt så jag borde fattat att det var något slags fuffens...men scoutade runt somfan upp vid Rifle ridge eller vad det hette

å så e jag stolt ägare till en Beretta93's pickadoll nu :banana 1,5 mag med kulor åxå

längtar fortfarande till den dagen jag kan döda nån icke zombie :hihi , såg en "smygare" som jag tänkte ta rygg på och sneaka upp å slåihjäl/avrätta med nått välriktat skott från berettan (han hadde en hammare i näven) .... började avancera mot han (var väll kanske 150m ifrån) när jag ser 2 man kommma längs vägkanten mot Crystal lake resorten , då fega jag ur å lade mig under en gran å grät som en liten tjejj :rodnar (för att därefter logga av , vägra loosa pickan å min STORA rygga med massa junk i :) )

//Edit btw blidde ett https://www.inet.se/produkt/6361062/corsair-vengeance-1500-gaming-headset , samtidigt som jag beställde lite mera grejjer å tomtens vägnar åt sonen ... sen kan jag vara med å bapppla , gissningsvis så är det mycket lättare med någon slags komunikation OCH nån/några å spela med sm man kan lita hyffsat bättre än "friendly" i proxy chatten :tungan

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag sökte igenom hela Boulder City. Stort antal Z's precis i infarten men smög in genom ett hål i muren till vänster om och sen var det helt tomt. Inte ett liv, och väldigt lite loot.

Till slut, på en rasad bro ut mot sjön i söder låg den där, hagelbrakaren Mozzberk :)
Tyvärr verkar hagelpatronerna jag hade sen tidigare inte passa utan är för en dubbelbössa. Nån som vill byta skott med mig på ett fredligt vis? Har minst fyra patroner (och ett antal i pumpen så inget fuffens!) ;)

//Edit btw blidde ett https://www.inet.se/produkt/6361062/corsair-vengeance-1500-gaming-headset , samtidigt som jag beställde lite mera grejjer å tomtens vägnar
Najs! Surroundlurar med bra omdömen till vettigt pris. Bra tips. Har letat lite efter såna

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Idag någon gång (inatt då det är amerikansk tid troligen) så kommer ju patchen! WEHOO :)
Möjligheter för att skapa och joina klaner samt att mer (hela?) kartan öppnas upp, fan va gött!

Igår tappade man livslusten lite :tungan
Hade två Mossberg (hagelgevär), en Jericho (pistol), lite extra ammo till båda, två hammare, massa mat, massa vatten, medkit, body armor, två black skull mask... och skulle "bara" ta mig från Smallville till Blue Ridge settlement (safezone)
Så blir man ihjälskjuten mitt ute i skogen av två nissar.... GOD DAMN IT!
Ville ju bara lämna över skiten till mitt global inventory just för att man inte skulle ha så mycket av värde på en enskild karaktär...

War Z karta (som kommer vara "halvt" inaktuell från och med imorgon hehe)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Nån som e på i eftermiddag/kväll? Befinner mej i närheten av superior junction...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
har ungarna denna vecka så det blir lite mera sporadiskt spelande å lätt scouta runt å småloota lite ... men på fredag så ska det finnas headset å ett Skypekonto å några kalla i kylen ... helt klart med på lite "SH klan" lira :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Najs! Surroundlurar med bra omdömen till vettigt pris. Bra tips. Har letat lite efter såna

Packade just upp dom .... sjukt sköna och rejäla , mjuka "kuddar" (gillade inte riktigt dom "skinniga" på G930 lurarna,svettigt å varmt) ...kändes klart tunga å gedigna och shysst kvalitetskänsla,gillar kanske inte riktigt "klumpen" med volym å mic mute som hänger i sladden , den kunde vart lite lättare.......ikväll ska jag pröva ljyyyydet :musik

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag och en polare va och lootade lite runt flygplatsen idag. Hittade dock inte så mycket roligt. Droppade dock av massa saker vid Castle Pine settlement för att sedan bege oss till tunneln vid Oak Mountain stop för att förhoppningsvis hitta lite vapen.

Tittade på denna kartan: http://warz.neon-gaming.de/

Och såg att det skulle finnas military loot mellan Castle Pine och Hill Ranch. Min polare begav sig ner i "byn" för att loota medans jag försökte hitta "military loot". Är på väg ner till byn när jag hör skott och ser skott innifrån ett hus då min polare blir skjuten där.

Springer snabbt över, det enda jag har en hammare lyckas överraska honom och hamra ihjäl honom. :D Lyckas få en M16 och en 9mm pistol som jag inte kommer ihåg vad den heter. Plus en maaaasssaaa loot. Bra dag! :D

EDIT: Insåg just att jag länkat till en youtube video :gnissla, byter!

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...