Thunderace-tråden!

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Ok tackar för infon, får titta extra noga på det.

softis:tack för erbjudandet, hör av mig om det blir aktuellt.


/Martin
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ursäkta om jag sabbar en affär här men varför inte bara köpa en cykeldator på Clas Ohlson för 169 spänn? Sätt den mitt på originalmätaren eller på kopplingsslangsöglan på handtaget. De går (så vitt jag vet) till 300 km/h och har en mängd andra funktioner.

Ok, de lyser inte i mörker men sen jag köpte min så har jag knappt tittat på originalmätaren.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56006029

(Se bara till att den cykeldator du köper kan anpassas till din hjuldiameter. )
 
Last edited:

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Ursäkta om jag sabbar en affär här men varför inte bara köpa en cykeldator på Clas Ohlson för 169 spänn? Sätt den mitt på originalmätaren eller på kopplingsslangsöglan på handtaget. De går (så vitt jag vet) till 300 km/h och har en mängd andra funktioner.

Ok, de lyser inte i mörker men sen jag köpte min så har jag knappt tittat på originalmätaren.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56006029

(Se bara till att den cykeldator du köper kan anpassas till din hjuldiameter. )


Föredrar äkta mätare:)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ifall nån handlare någonsin försöker prångla på er en kåpa för 4-5000 kr kom då ihåg att det finns alternativ ...

Ok, man får lacka om tanken för nån tusenlapp men ett komplett kåpset i 13 delar i det där utseendet för 5300kr är ju faktiskt ganska billigt ...
 
Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Miniblinkers

Ni som har miniblinkers på era Thunderace. Hur har ni monterat dem framtill? Jag hittar ingen bra adapter för att få dit en universal miniblinker. Till bakändan har jag hittat gott om monteringsprylar så där kommer det att lösa sig.

// Wibäck
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
vita blinkers (inte mini)

Var hittar jag vita blinkers som passar "esset":tummenupp
vill inte ha mini (har varit för nära för många idioter som troligen inte klarar ett syntest för många gånger, eller så är "dom" bara idioter:huvet )
Så här står det på nån engelsk textad sida "Ducati 916 style turnsignals are much better looking than the stock Yamaha units, and they're not too expensive. You don't even have to drill holes in your fairings!" att slippa borra sönder någonting känns ju optimalt, men inte hittar jag några vita sånna heller...
Tips?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tja, du har ju några hundra olika modeller att välja emellan på Ebay.
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
...men om man (som jag) inte vet vad som passar (monterings mässigt)
Jag vill bara skruna loss och skruva dit :tummenupp
och inte vill handla utomlands...:brinnerup
Jag önskar gärna ett lite mer konkret svar :fyllisar
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
...men om man (som jag) inte vet vad som passar (monterings mässigt)
Jag vill bara skruna loss och skruva dit :tummenupp
och inte vill handla utomlands...:brinnerup
Jag önskar gärna ett lite mer konkret svar :fyllisar

Du vill ha kakan, äta upp den och sedan sälja den? :blah

Jag har handlat en hel del grejor på eBay från England till min Ace och det är finfina priser och leverans på en vecka.

Nu till en mycket viktigare fråga (min alltså). Har någon monterat miniblinkers fram på sin T-ace och hur gjorde ni? :hoppa

// Wibäck
 
Last edited:

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Du vill ha kakan, äta upp den och sedan sälja den? :blah

Jag har handlat en hel del grejor på eBay från England till min Ace och det är finfina priser och leverans på en vecka.

Nu till en mycket viktigare fråga (min alltså). Har någon monterat miniblinkers fram på sin T-ace och hur gjorde ni? :hoppa

// Wibäck
Om jag nu är så korkad och du så smart varför har du inte hittat dessa?
http://www.flyncycle.com/acatalog/led_flush__mount.html
http://www.flyncycle.com/acatalog/led_flush__mount.html
.. strul med länken, men jag är ju inte så smart........
näst nederst finns det minisar som passar "äldre yamaha"
"bara att ta bort org. och dit med de nya...typ vad jag vill göra fast inte mini, åsså vill jag handla i sverige..
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Om jag nu är så korkad och du så smart varför har du inte hittat dessa?
http://www.flyncycle.com/acatalog/led_flush__mount.html
http://www.flyncycle.com/acatalog/led_flush__mount.html
.. strul med länken, men jag är ju inte så smart........
näst nederst finns det minisar som passar "äldre yamaha"
"bara att ta bort org. och dit med de nya...typ vad jag vill göra fast inte mini, åsså vill jag handla i sverige..

Varför tror du att någon tycker att du är korkad?

Det jag vill göra är att jag vill montera blinkersar som har arm, inte som fälls in i kåpan. Dessuton verkar det som att det är en massa meck med diodblinkersar pga felaktigt motstånd i "lampan". Jag har inte problem att hitta blinkersar jag gillar, utan har bara svårt att komma på hur de ska monteras (fram).
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Varför tror du att någon tycker att du är korkad?

Det jag vill göra är att jag vill montera blinkersar som har arm, inte som fälls in i kåpan. Dessuton verkar det som att det är en massa meck med diodblinkersar pga felaktigt motstånd i "lampan". Jag har inte problem att hitta blinkersar jag gillar, utan har bara svårt att komma på hur de ska monteras (fram).
Okidoki, då sitter vi i princip i samma båt då. :fyllisar
Det är ju just det där med att få fast dom (som du åxå märkt) som är problemet. :huvet
I övrigt så "problemet" med "fel" motstånd (som orsakar hysteriskt blinkande eller inget blink alls) löser man med ett last -oberoende blinkrelä, tror jag sett dom både hos duells och garage22 (eller vad det nu jofrab kallar det) så dom finns nog lite överallt.
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Okidoki, då sitter vi i princip i samma båt då. :fyllisar
Det är ju just det där med att få fast dom (som du åxå märkt) som är problemet. :huvet
I övrigt så "problemet" med "fel" motstånd (som orsakar hysteriskt blinkande eller inget blink alls) löser man med ett last -oberoende blinkrelä, tror jag sett dom både hos duells och garage22 (eller vad det nu jofrab kallar det) så dom finns nog lite överallt.

Jag har skickat efter ett par sådana här för monteringen baktill. Jag ska se om de på något vis kan modifieras för att passa fram (förmodligen inte...). I vilket fall passar de bak i alla fall.

// Wibäck
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Jag har skickat efter ett par sådana här

// Wibäck
Va ballt!
Jag har "pratat" med han som äger esset i länken, och han länkar till samma adaptersats som du funnit!
"and are a bolt on direct replacement as long as you buy some spacers too"
lite knepigt att det står rear only men det fungerade ju för honom...
Finns det nån i sverige som som säljer dom där adaptrarna?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Va ballt!
Jag har "pratat" med han som äger esset i länken, och han länkar till samma adaptersats som du funnit!
"and are a bolt on direct replacement as long as you buy some spacers too"
lite knepigt att det står rear only men det fungerade ju för honom...
Finns det nån i sverige som som säljer dom där adaptrarna?

Man ser ju direkt på bilden att de passar fram. Jag fattar inte varför de skriver som de gör i annonsen?

Åh du ... Ebay är inte farligt ...

Skillnaden mellan ebay och svenska handlare är att de svenska handlarna först köpt saken på ebay och sen säljer den vidare till dig efter att ha dubblat priset.

Har beställt massot av prylar på ebay. Saker levereras banne mig fortare från Hong Kong, Kalifornien och Australien än från Stockholm! (Gissa varför ... det har något med ompacketering att göra ...)

Varför inte köpa blinkers som är monterade i backspeglarna på en gång? Finns en uppsjö av olika modeller, på Ebay!

Eller varför inte använda det bästa alternativet!?

Använd originalblinkersarna! Finns knappast några som synns bättre! De tål dessutom en lindrigare marksyning. Det gör få av alternativen.
 
Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Man ser ju direkt på bilden att de passar fram. Jag fattar inte varför de skriver som de gör i annonsen?

Jag återkommer med reslutat, som sagt.

Varför inte köpa blinkers som är monterade i backspeglarna på en gång? Finns en uppsjö av olika modeller, på Ebay!

Snyggt också eller blir det muppigt? :clown

Eller varför inte använda det bästa alternativet!?

Använd originalblinkersarna! Finns knappast några som synns bättre! De tål dessutom en lindrigare marksyning. Det gör få av alternativen.

Du! De tål en REJÄL marksyning. Lite skrapmärken och en spricka bara, men de ska såklart bytas mot finare ändå.

// Wibäck
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top