Thunderace-tråden!

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
SåJa såja inte..
fast ... nä inte i backspegeln :arsele
Jag har fått ögat på E-märkta vita, så för min del är nog saken klar nu.
Med gul 21w lampa syns man och det gå att besikta med (dom är som sakt e-märkta)
Jag tror det blir bra på min silver/svarta och då duger det för mej.
....men jag har aldrig brytt mej vad andra tycker, utan för mej är det att jag tycker det är bra som gäller.
Marksyning och marksyning, ja visst schit happens.:huvet
Räcker det med ny blinkers är man nog skitnöjd......
En annan fråga nu.. G-man :fyllisar skulle inte du spionera lite på en ölins justerad yzf1000r, eller minns jag fel? :brinnerup
 
Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Marksyning och marksyning, ja visst schit happens.:huvet
Räcker det med ny blinkers är man nog skitnöjd......

Nej, det räckte inte! Blinkersen var en av få saker som inte byttes. :crash

F.ö. såg jag dessa på eBay och det måste vara EXAKT vad du letar efter (om de nu passar T-acen).

// Wibäck
 

Bifogat

  • DSC02190.jpg
    DSC02190.jpg
    151.5 KB · Visningar: 106

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Många av de alternativa blinkersarna är ju helt stela. Originalet flexar ju en aning och det är därför de tål en marksyning.

Jag? Spionera på Öhlin, va då?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ett par tre timmars jobb på den där kåpan så blir den ju som ny Wibäck. :)

Lite småjobbigt att den sprack i kanten men annars så ser det ju inte ut att vara så jobbigt att fixa. Lite superlim i skarven och sen glasfiber på undersidan så fixar det sig nog.

Kan nämnas att plasten i dessa kåpor smälter fint så efter att man hettat upp den så kan man stryka ut den och även plastsvetsa den. Min kåpa var inte riktigt i lika illa skick som den på bilden men vid stora fästskruven i mitten så hade plasten liksom "korvat upp sig". Jag värmde upp den med en tändsticka och slätade bara till den med en spackelspaten. Enkelt! :)

Lite spackel och slipning i garaget och sen professionell lackning av sido- och underkåpan för en tusenlapp så var vänstersidan sedan i toppskick igen. :)

(Blinkersen var som sagt i mycket bra skick. :)
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Ett par tre timmars jobb på den där kåpan så blir den ju som ny Wibäck. :)

Ingen fara. Kåporna är bytta sedan länge (förra våren). Det är bara lite småpyssel kvar som blinkersar och så som vi hoppade över så att försäkringsbolaget skulle få en lagom nota från verkstaden.
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Jag? Spionera på Öhlin, va då?
....my bad, minns nog nog fel.....:brinnerup :brinnerup :brinnerup
Men det var någon av "oss" här på forumet som hadde en kompis som fått sin orginal utrustade hoj justerad av öhlins.
Han skulle försöka kolla inställningar och vidarebefodra.....

F.ö. såg jag dessa på eBay och det måste vara EXAKT vad du letar efter (om de nu passar T-acen).

// Wibäck
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp min Hjälte (ä fan det där ser lite fjålligt ut men i alla fall)
Xakt!
Ska kolla runt lite om dom passar, men visst ser det positivt ut (för mej).
Får till att skaffa mej ett konto nu.
 
Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
....my bad, minns nog nog fel.....:brinnerup :brinnerup :brinnerup
Men det var någon av "oss" här på forumet som hadde en kompis som fått sin orginal utrustade hoj justerad av öhlins.
Han skulle försöka kolla inställningar och vidarebefodra.....

Det där ska ni nog ta det lungt med, era hojar har vi det här laget några 1000mil på sig och jag misstänker att det är få av er som har gjort någon service på era dämpare. Så om ess A har bla bla i komp kan jag nästan lova att ni inte kan ställa ess B på samma sätt.

mvh björn
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Det där ska ni nog ta det lungt med, era hojar har vi det här laget några 1000mil på sig och jag misstänker att det är få av er som har gjort någon service på era dämpare. Så om ess A har bla bla i komp kan jag nästan lova att ni inte kan ställa ess B på samma sätt.

mvh björn
Jo, att Björn vet vad han pratar om, det råder inget tvivel.
min har iof. gått en knapp sommar sen dämpar renovering, men fjädrarna är ju samma gammla och det är helt klart att det är individuellt.
Vikten på föraren har åxå stor betydelse hur man sätter upp fjädring.
Det är ju åxå individuellt hur just jag vill att den ska kännas och reagera.
Sedan finns det ju en "rekomenderad" inställning i serviceboken, och ett antal rekomenderade inställningar på nätet.
Ställer man in optimalt och det är slätt och fint där man åker, känns det oftast som fyllningen ska hoppa ur tänderna om man kör samma inställning där det är "inte lika jämt och fint".
man kan också anpassa fjädringen för den fart man åker
Allt detta med fjädring gäller inte bara t-ace
Och oavsett hur "jag" ställer "min" blir jag aldrig Noriyuki Haga eller Troy Corser.... i'm still just snowmad ....suck
Det är bara spännande att se vad dom kom fram till. :fyllisar
i sommras hjälpte jag grannen med hans nya buza, JAG skulle aldrig i livet åka med den settuppen som han tycker funkar.
men så skiljer det också några kilo (++20) i vikt på oss
 
Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Jag fick mina adapterplattor till blinkersarna igår och det går klockrent att anpassa dem till genomföringshålen i kåporna framtill. Enda nackdelen är att blinkersarna sommer att sitta helt stumt så om cykeln ramlar så finns det risk att kåporna spräcks om inte adapterplattorna gör det.

Hursomhelst så ska jag börja leta svinfina blinkersar nu. Min tanke är att köpa sådana som är ganska lika originalblinkersarna, men bara lite mindre och kanske rökfärgade eller så. Iridiumfärgade pilformade blinkersar tycker jag verkar lite ghey.

// Wibäck
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
tjenare söker efter färgkoderna till en thunderace -96 den blå/svarta
Kan nån hjälpa mig?
 

RD500

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
yzf1000r Ktm520 nc24 xtz750 dr650
Hej! finns det någon skillnad på motorerna -96 och -98 (på,i,runt ) i så fall vad????
 
Last edited:

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Hade tänkt svarva mig ett par krashpuckar efter sommarens marksyning med spräckta kåpor :näsblod bättre sent än aldrig va :)

Så jag skulle bli glad om nån av er thunderace ägare kan ta måtten på sina och posta här eller skicka som pm är väl mest intresserad av hur mycket dom sticker ut
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag fick mina adapterplattor till blinkersarna igår och det går klockrent att anpassa dem till genomföringshålen i kåporna framtill. Enda nackdelen är att blinkersarna sommer att sitta helt stumt så om cykeln ramlar så finns det risk att kåporna spräcks om inte adapterplattorna gör det.

Hursomhelst så ska jag börja leta svinfina blinkersar nu. Min tanke är att köpa sådana som är ganska lika originalblinkersarna, men bara lite mindre och kanske rökfärgade eller så. Iridiumfärgade pilformade blinkersar tycker jag verkar lite ghey.

// Wibäck

Innehöll kitet du köpte på Ebay 2 eller 4 adapters? Skulle oxå vilja ha vita fram i original-storlek typ. Bilden på den svart/grå engelska t-acen är riktigt snygg. Precis lagom, man syns och de ser bra ut. De gula glasen är inte vackra, men ja vill inte ha små diod-blinkers som inte syns...
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Innehöll kitet du köpte på Ebay 2 eller 4 adapters? Skulle oxå vilja ha vita fram i original-storlek typ. Bilden på den svart/grå engelska t-acen är riktigt snygg. Precis lagom, man syns och de ser bra ut. De gula glasen är inte vackra, men ja vill inte ha små diod-blinkers som inte syns...

Jag köpte sådana här. Det är ett par som passar rakt av bak eller, efter lite fix, fram. Jag har också sett att det säljs satser där man bara byter blinkersglas mot vitt och lampan mot gul. Då blir det ju som du vill ha det och du behöver ingen ytterligare modifiering.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag köpte sådana här. Det är ett par som passar rakt av bak eller, efter lite fix, fram. Jag har också sett att det säljs satser där man bara byter blinkersglas mot vitt och lampan mot gul. Då blir det ju som du vill ha det och du behöver ingen ytterligare modifiering.

VAR VAR VAR?! :D Vita glas, Jatack!! :)
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
VAR VAR VAR?! :D Vita glas, Jatack!! :)

Om du tittar 14 postar upp så har jag länkat till ett par sådana här och när jag jämför med mina originalblinkersar så ser de identiska ut till formen. Förmodligen är det bara att byta ut, men du bör för säkerhets skull kolla upp så att det är samma blinkersar.

// Wibäck
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag tyckte jag hade tryckt på alla dina länkar, men denna hittade jag inte :D Men tack tack!!

Frågan är ju som sagt om det är samma mellan R1ans och Thunderacen? Dessa passar ju R1 98-
Samma säljare har även "smoked" vilket kunde vara ännu snyggare. :)
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top