tomasbjork
Ny medlem
Skärmen är 2cm längre än själva skylten så tror inte det ska vara några problem. Hoppas det iaf
Tomasbjork
Tomasbjork
Så vitt jag vet så finns det ingen "klädtvättningslag", har i alla fall inte påstått det. Det lär väl dock finnas nån form av reglering om att man inte får spruta hur mycket skit som helst på bakomvarande trafikant. Numera har jag ingen koll på det där men jag vill minnas att på 90-talet så snackade besiktningsmannen något om att skärmen var tvungen att ha en viss längd. Minns inte hur regeln löd men jag har för mig att han mätte ifrån bakaxeln och om skärmen slutade X centimeter över axeln så blev han grinig. Nån som vet mer om detta? Hur är regeln idag angående längden på skärmen? Är den förändrad?
Att vinkla bromsljuset på bilen och att ta bort topboxen innan besiktning skulle jag inte kalla modifiering. Jag kallar det självbevarelsedrift.
Den regeln är borttagen idag. Man va ju tvungen o ha en skärmförlängare som man fick med när hojen var ny som i dom flesta fall även reflexen satt på som man fick montera på inför bes.
Jag kursade ju som sagt min Thunder 00´ och då fick jag mycket riktigt med en reflexförsedd skärmförlängare som är cirka 40 cm lång. Det sitter ju redan en reflex under nummerplåten så jag fattade aldrig riktigt vitsen med att det följde med en så lång extraskärm. Den skulle ju sluta bara en stövellängd från backen.... ;-)
Man kanske skulle montera den för att få sig ett unikt utseende på Thundern.
Finns det nada bestämmelse om längd på bakskärm?
Att vinkla bromsljuset på bilen och att ta bort topboxen innan besiktning skulle jag inte kalla modifiering. Jag kallar det självbevarelsedrift.
Haha, det är ju fortf något du måste göra om på bilen, hojen inför besiktning eftersom du åker runt "olagligt" i vanliga fall. Det här börjar bli riktigt roligt nu
Jag måste byta till original Slip-on när jag ska besiktiga, och är medveten om att jag åker "olagligt" med min kolfiber-slip-on.
Bakdelen blev för övrigt snygg Tomas, dock skulle ja nog velat ha nån täck-kåpa under så man inte ser in under sadeln på nåt vis.
Haha, det är ju fortf något du måste göra om på bilen, hojen inför besiktning eftersom du åker runt "olagligt" i vanliga fall. Det här börjar bli riktigt roligt nu
Jag måste byta till original Slip-on när jag ska besiktiga, och är medveten om att jag åker "olagligt" med min kolfiber-slip-on.
Bakdelen blev för övrigt snygg Tomas, dock skulle ja nog velat ha nån täck-kåpa under så man inte ser in under sadeln på nåt vis.
Monterar du den så kanske du kan köra i finskjortan
Åker man Thunder har man väl alltid finskjortan på !?
10mil till igår, och hojen till jobbet idag. Är kul trots småländska höglandet
Avis =) Den 12april börjar säsongen för mig. Ser bra ut, solen lyser som bara den!
Så ja, hemma igen efter en lite runda i 10-12 grader varmt. Korta och intensiva pass är precis lagom. Sen blir de kallt i sommarstället.
Varför vänta till 12april? Besiktning?
Köpte ny drivlina igår. 15-46 blev det. teoretisk toppfart 270 @ 12000rpm. En rejäll 530 XW-kedja från RK får sköta jobbet.
.
Flera mc-olyckor i helgen
Massa text...
Postade du detta i alla forumavdelnigar du läser eller?
Här snackar vi Thunderace!
Tror snarare att det är ett svar på min "vår-bild" jag la upp
Nu ska vi inte anta saker. Det här är ingen syförening. Off topic är off topic. Din bild var on topic och jävligt sweet också för den delen.
Själv tog jag ut min i lördags efter en omfattande rekond (två liter fotogen, en tandborste samt många timmar...). Nya blinkersarna blev svinbra. Ska lägga in bilder så snart jag orkar.
// Wibäck
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |