Tiggeriet i Sverige

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
De hitresta är ju billigare än du och jag. Allt från födsel (ibland tom innan den) till universitetsexamen kostar ju. Kommer de sedan hit som konsumenter och arbetare är väl det asgrymt. Även om det skulle ta dem tid att komma igång är ju den tidens kostnad en bråkdel av vad tex jag kostat.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
De hitresta är ju billigare än du och jag. Allt från födsel (ibland tom innan den) till universitetsexamen kostar ju. Kommer de sedan hit som konsumenter och arbetare är väl det asgrymt. Även om det skulle ta dem tid att komma igång är ju den tidens kostnad en bråkdel av vad tex jag kostat.

Tycker du att din mor och far istället för att skaffa dig och bistå till din uppväxt skulle ha betalat en fullvuxen arabs SFI-kostnader och socialbidrag i ett okänt antal år? Är dom rasister som föredrog att föda upp egna barn?

Det där resonemanget läser jag lite här och där och jag häpnar varenda gång, i min (enligt vissa antagligen inskränkta och trångsynta) värld är Sverige Svenskarnas land precis som att Bulgarien är Bulgarernas och att då på fullaste allvar påstå att det är bättre att ta hit och försörja vuxna människor från vilt främmande kulturer än att skaffa egna barn är helt absurt.

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Nä. Vi ska såklart göra barn. Men en befolkningstillväxt är inte helt fel. Däremot tycker jag att det är dags att haja att vi alla sitter i samma båt. Mångkultur har vi alltid haft och har.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför tror så många att tillväxt är livets mening och nytta, ekonomisk som population?

Bevisligen är vår befolkningsökning vårt eget nemesis. Så varför så bråttom?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kul med en båtliknelse! Om du är ute och ror i din lilla roddbåt (Sverige) och ser en Finlandsfärja sjunka (alla oroshärdar i världen), på vilket sätt gör du mest nytta?

1. Du ror dit och ropar åt de tusentals nödställda att dom ska kravla sig upp i roddbåten. (du räddar ett fåtal till priset av att båten till slut sjunker)

2. Du ror snabbt iland och kallar efter hjälp. (du använder dina resurser på bästa sätt för att rädda så många som möjligt)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varför inte?

Enligt mig finns bara två måsten i livet. Det ena är att dö, det andra är att välja. Om det inte finns några val, bör vi lägga oss ner och dö.

Jo, det finns andra val men dom är inte så populära. Senare penisonsålder skulle också lösa problemet. Om du lägger dig ner och dör direkt efter pension så har du dragit ett litet litet strå till stacken.

Sen håller jag med om att det ständiga önskan om tillväxt inte är hållbar och världens befolkningsökning likaså. Men hur ska vi komma överens om lösningar på det när vi inte ens kan enas om småproblem som var folk ska bo.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför inte?

Enligt mig finns bara två måsten i livet. Det ena är att dö, det andra är att välja. Om det inte finns några val, bör vi lägga oss ner och dö.

Klart det alltid finns val, men den konstgjorda stabilitet vi har är väl baserad på en ökande konsumtion?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Med den logiken skulle ingen civilisation klara sig utan befolkningsökning. Det är givetvis knappt troligt. Snarare tvärtom.

Ju fler vi blir, desto närmre kommer vi epidemier.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Men vad händer om vi inte blir fler och ödslar mer pengar?

"Vi" får nöja oss med de vi är, dem och det vi har.
Ingen inflation och liten om någon bostadsprisökning. Till att börja med.

För 40år sen gick en tredjedel till boendekostnad, en tredjedel till mat och resterande fördelades på transporter, kläder, sparande och en blygsam del till "nice to have".

Idag bränner "vi" en oroväckande stor del på "nice to have". Där finns nog mycket att göra annorlunda för att få en värdig ålderdom även utan extra folk. Det är bara att betala.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä. Vi ska såklart göra barn. Men en befolkningstillväxt är inte helt fel. Däremot tycker jag att det är dags att haja att vi alla sitter i samma båt. Mångkultur har vi alltid haft och har.

Ja, det är väl fan ingen frisk människa som motsätter sig mångkultur, finns de ens på YouTube?
Problemet med mångkultur är bara att gängse definition i detta perifera lilla land är att det är missuppfattat, mångkultur är INTE muslimska enklaver därifrån till och med Nalin Pekgul måst fly ifrån, mångkultur är ATT det finns muslimer.

New York är mångkulturellt, Stockholm är segregerat och fullt av utanförskapsområden och genuskonsensus.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Gammal Avd artikel.
. Ateister smartare än religiösa.
Ofan.
http://mobil.svd.se/nyheter/ateister-smartare-an-troende_svd-3201270

Vad är nyttan med religion nu igen? Sagor för vuxna. Nejtack
Första civilisation som inför förbud och dödstraff för den sortens mänsklig dumhet får en ansökan om medborgarskap
Direeckt

Att säga "självklart ska din tro få påverka hur andra gör för du inte ska bli kränkt" detsamma som att det är viktigast att va dum i huvudet, sålänge du känner dig nöjd.. (raljant som fan men ni fattar)

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
"Vi" får nöja oss med de vi är, dem och det vi har.
Ingen inflation och liten om någon bostadsprisökning. Till att börja med.

För 40år sen gick en tredjedel till boendekostnad, en tredjedel till mat och resterande fördelades på transporter, kläder, sparande och en blygsam del till "nice to have".

Idag bränner "vi" en oroväckande stor del på "nice to have". Där finns nog mycket att göra annorlunda för att få en värdig ålderdom även utan extra folk. Det är bara att betala.

Får börja med att klargöra att jag håller med.

Men när så mycket energi läggs på att hålla folks köpkraft uppe måste det finnas en genuin oro över vad som väntar om den upphör.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Gammal Avd artikel.
. Ateister smartare än religiösa.
Ofan.

Vad är nyttan med religion nu igen? Sagor för vuxna. Nejtack
Första civilisation som inför förbud och dödstraff för den sortens mänsklig dumhet får en ansökan om medborgarskap
Direeckt

Religion är bara ytterligare ett sätt att slippa ansvar.

Människor vill mer än gärna slippa ansvar...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Religion är bara ytterligare ett sätt att slippa ansvar.

Människor vill mer än gärna slippa ansvar...

Eller skylla på för att få sin vilja fram
Som treåringar och deras låtsaskomis mollgan.

Ju mer en tänker på det, desto dummare är det.

En saga förbjuder mig att äta när det är ljust.
En saga får mig att ge bort en tiondel till sagoberättaren. För det har sagoberättaren sagt, att jag måste, annars går nästa års skörd åt helvetet. Och när drn gör det är det bara meningen.

Ingen mer som tar sig för pannan?

Dessutom görs det till e betydande vikt av vår rätt, så viktig att den tillåts påverka leverne och arbete.
Om du däremot knarkar eller dricker ordentligt med sprit så du påverkar dig själv eller din omgivning, då åker du i buren.
Sen kallar vi Sverige civiliserat. I beg to differ.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Eller skylla på för att få sin vilja fram
Som treåringar och deras låtsaskomis mollgan.

Ju mer en tänker på det, desto dummare är det.

En saga förbjuder mig att äta när det är ljust.
En saga får mig att ge bort en tiondel till sagoberättaren. För det har sagoberättaren sagt, att jag måste, annars går nästa års skörd åt helvetet. Och när drn gör det är det bara meningen.

Ingen mer som tar sig för pannan?

Jodå, men alldeles för få.

Men du, att skylla på någon annan är oxå att slippa ansvar.:7peta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...