Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Appy Geek - snyggare än Pulse
Taskos - perfekt to-do-list
Solid Explorer - file explorer som funkar även mot molntjänster som dropbox etc. Tänk windows commander men snyggare. Installera även busybox om du är root.
Swiftkey X
Kolla Regnumret
Pocket casts - podcast manager
Ruzzle
Vem ringde
Sverige Tidningar
Lullaby for babies :yoparty

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag är på jakt efter en timer-app för intervallträning. Det ska vara en app där jag helt kan ställa tiderna för intervallerna. T.ex 2 minuter träning och 30 sekunders vila. Finns det? Eller det är klart det finns, men har någon ett tips om en bra app?

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Jag är på jakt efter en timer-app för intervallträning. Det ska vara en app där jag helt kan ställa tiderna för intervallerna. T.ex 2 minuter träning och 30 sekunders vila. Finns det? Eller det är klart det finns, men har någon ett tips om en bra app?

Gym Timer - som en rondklocka med olika signaler för vila, action... -Helt ok.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fattar inte vad gör man med BusyBox?

Det är ett litet paket med vanligt förekommande UNIX-kommandon och verktyg. Du har användning av det via ett terminalfönster i Linux-skal. You see? :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Custom Maps

Kombinerar GPS och bilder med Google Maps till en offline-karta. De läggs över varann och synkas för att koordinater ska stämma. Man kan till ex ta ett foto på en karta med älgpass och få in det i Google Maps sen ha det offline om 3G-täckningen är dålig.

Eller som i mitt fall lägga in Gelleråsen på sjön så jag kan ploga mig en racerbanekopia till ishojen. Fixar kartan hemma i förväg sen räcker det med GPS-mottagning och följa utlagda slingan med traktorn :)
sjön-gellerskiss-zoom.JPG

Länk på Play store

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Finns det någon app som mördar röststyrningen!? (Sån däringa Androgyntelefon...)

Är jävligt less på att den ringer upp kreti och pleti i min telefonbok så fort jag av olyckshändelse kommer åt knappen för att svara på mitt blåtandsheadset. Visserligen är det kul att den ringer upp brorsan när jag skriker IDIOT åt den men...

Tack på förhand!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån som har tips på en bra switch widget där man kan använda sina egna ikoner? Power Widget är nästan perfekt utom att man inte kan använda sina egna bilder fullt ut och Elixir 2 är också nästan perfekt utom att ikonerna inte blir full storlek.

Jag vill alltså ha t.ex. Bluetooth- eller WiFi-switchar på hemskärmen men jag vill skapa mina egna ikoner till dem.

Any hints?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nån som har tips på en bra switch widget där man kan använda sina egna ikoner? Power Widget är nästan perfekt utom att man inte kan använda sina egna bilder fullt ut och Elixir 2 är också nästan perfekt utom att ikonerna inte blir full storlek.

Jag vill alltså ha t.ex. Bluetooth- eller WiFi-switchar på hemskärmen men jag vill skapa mina egna ikoner till dem.

Any hints?
Den här verkar på papperet funka i alla fall: https://play.google.com/store/apps/details?id=in.vineetsirohi.customwidget&hl=sv
Jag hade en liknande app installerad men kommer för mitt liv inte ihåg vad den hette.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nån som lyckats med xbmc i luren (och datorn) och skicka media till en tv?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Menar du att man ska streama från mobilen till tvn? Har du kollat här?
http://www.google.se/url?sa=t&sourc...soCABQ&usg=AFQjCNGyMzZseYk6MQIqC_qG7gtsGER8Sg

ja det menar jag, eller vidarebefodra från xbmc i PCn.
jag har xbmc i PCn och i luren, nu ska jag bara få luren att skicka media till TVn.
Det hade ju vart smidigare om det fanns xbmc till en philips smartTV men tydligen inte (eller om TVn hade spelat flash, vilket är vad jag försöker gå runt nu.)

nåväl, den addon till xbmc video jag vill använda tycks inte funka så det kanske är förgäves ändå.
(sportsdevil som har mypremium.tv som har british eurosport)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Finns ju även appar som skickar via dnla så de kommer upp som en media spelare i tvn. T ex twonky

testar den nu, tack.
Men borde man inte kunna göra detta från datorn direkt? måste man gå via luren?
Alltså, kan man skicka det man kan se på datorn till TVn med wifi?
även flash stream.

EDIT,
den funkade smidigt, men klarar inte heller flash.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
testar den nu, tack.
Men borde man inte kunna göra detta från datorn direkt? måste man gå via luren?
Alltså, kan man skicka det man kan se på datorn till TVn med wifi?
även flash stream.

EDIT,
den funkade smidigt, men klarar inte heller flash.

Aldrig testat flash. Men jag kör direkt från datorn, ja.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati