Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Vart någonstans i Marias inlägg står det att hon ville veta hurdan förare NI tror att hon är?
Jag trodde hon frågade efter bra och pålitliga hojs som är snäppet vassare än den CBR600 hon har idag.

Folk får väl fan skaffa vilken hoj de vill utan att övriga ska komma å gnälla, man växer med sin uppgift sägs det och om Maria tycker sin hojsing är för liten så tycker HON det och då köper HON den hoj HON passar på och gillar.
Vad alla besserwissers tycker om detta kan ni väl ta i en annan tråd som handlar om sådant, eller helt enkelt knipa.
Verkligen onödigt att hålla på å hacka på det viset flertalet gjort här :tummenner


Att välja ny hoj är inte lätt:)
Ni är bara avundsjuuuka :rolleyes:

EDIT:
Jag lägger min röst på Sukka 750. Vrid, pålitlighet och allsidighet. Inte för klumpig på Rörken inte för långsam för rakan.
 
Last edited:

Rickard.E

Skrapar vad jag vill!!!
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 motard
Hoj val!!

Skulle nog rekomendera en gixx 750 från 00- jag har haft R1 ,fireblade zx9 och en 750-01 den gick jäkligt skönt faktum så körde jag om en del R1 or på Anderstorp så all 1000 går inte som folk påstår gixxern har insprutning från 00- det har inte R1 zx9 så åk å prova har själv varit i tyskland och köpt en gixx 750 -05 lite skrapad för 50000 den är riktigt grym.....
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
TinaTjejen skrev:
Vart någonstans i Marias inlägg står det att hon ville veta hurdan förare NI tror att hon är?
Jag trodde hon frågade efter bra och pålitliga hojs som är snäppet vassare än den CBR600 hon har idag.

Folk får väl fan skaffa vilken hoj de vill utan att övriga ska komma å gnälla, man växer med sin uppgift sägs det och om Maria tycker sin hojsing är för liten så tycker HON det och då köper HON den hoj HON passar på och gillar.
Vad alla besserwissers tycker om detta kan ni väl ta i en annan tråd som handlar om sådant, eller helt enkelt knipa.
Verkligen onödigt att hålla på å hacka på det viset flertalet gjort här :tummenner


Att välja ny hoj är inte lätt:)
Ni är bara avundsjuuuka :rolleyes:


:klappar :klappar :klappar
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Rickard.E skrev:
Skulle nog rekomendera en gixx 750 från 00- jag har haft R1 ,fireblade zx9 och en 750-01 den gick jäkligt skönt faktum så körde jag om en del R1 or på Anderstorp så all 1000 går inte som folk påstår gixxern har insprutning från 00- det har inte R1 zx9 så åk å prova har själv varit i tyskland och köpt en gixx 750 -05 lite skrapad för 50000 den är riktigt grym.....
Om du inte sätter alla punkter på slutet, utan sprider ut dem på väl valda ställen i texten, så blir det lättare för oss andra att läsa vad du skrivit.

För att svara på Marias fråga så hade jag personligen satsat på GSX-R 750 -00. En sådan borde väl gå att få för runt 55000kr, eller? Trevlig och snygg hoj och definitivt mer pulver än den hon/du har nu.

Förresten, den där 929:an du hittade borde väl gå att pruta ner några tusenlappar, så kanske det inte blir så farligt ändå. Fast din budget kanske är pressad redan vid 55kkr?
 
Last edited:

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
Fred00 skrev:
För att svara på Marias fråga så hade jag personligen satsat på GSX-R 750 -00. En sådan borde väl gå att få för runt 55000kr, eller? Trevlig och snygg hoj och definitivt mer pulver än den hon/du har nu.

Förresten, den där 929:an du hittade borde väl gå att pruta ner några tusenlappar, så kanske det inte blir så farligt ändå. Fast din budget kanske är pressad redan vid 55kkr?

55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Hittade en riktigt snygg 750, men han begär ett ruskigt överpris ju!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27198
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Maria1980 skrev:
55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Hittade en riktigt snygg 750, men han begär ett ruskigt överpris ju!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27198
Jag har sagt det förr och säger det igen, Yamaha YZF-R1
Mer än så kan man inte få för pengarna, det matchar ditt skinnställ med en röd/vit dessutom.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Maria1980 skrev:
55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Hittade en riktigt snygg 750, men han begär ett ruskigt överpris ju!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27198

Du hittar en R1 av de tidigare modellerna för runt 40. Då har du över till mycket annat. Dessutom är den snygg, och modern och har nog tillräckligt med effekt.

Men 929 är väl ett vettigare val, mer kvalite. Kraften räcker ju också här, men betydligt tamare än R1:an.

Inget fel på den Sukkan, men den var fan dyr :gnissla
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Bara lite nyfiken, vad får en tjej född -80 ge i försäkring för säg GSXR750, R1 etc? Jag som är kille född -80 mår illa av de premier jag får för dessa hojtyper trots småstad.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
zilog skrev:
Bara lite nyfiken, vad får en tjej född -80 ge i försäkring för säg GSXR750, R1 etc? Jag som är kille född -80 mår illa av de premier jag får för dessa hojtyper trots småstad.

Tjejförsäkring hos LF= 10.008 kr helår/helförsäkring för R1-98, R6-99, Cbr929-00. Det var exakt på kronan samma premie. Jag har personalrabatt hos LF och den är INTE inräknad i ovan premie. Gsxr har jag inte kollat än.

zilog skrev:
Bara lite nyfiken, vad får en tjej född -80 ge i försäkring för säg GSXR750, R1 etc? Jag som är kille född -80 mår illa av de premier jag får för dessa hojtyper trots småstad.


Tänk på att det kan skilja flera tusen kr på olika årsmodeller. Tex så är R1-00 MYCKET dyrare, för mig.

Det bästa du kan göra är att ta en knippe regnr på olika hojar och årsmodeller, sen ringa till bolagen och fråga. Vad som är billigt för mig kan vara svindyrt för någon annan. Många faktorer spelar in när bolagen sätter premierna.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Maria1980 skrev:
55´är absolut max, inte ett öre mer kan jag skrapa fram. För säsongen startar i vår och då ska man ju ha pengar till försäkring/bensin/däck och ja, ni vet ju själva...

Hittade en riktigt snygg 750, men han begär ett ruskigt överpris ju!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27198
Usch vilken ful färg.

(duckar för alla som har den, men den var gräslig)
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
2fast4hjo skrev:
En fördel med V-twin att man slipper "växla ihjäl sig". :)
Jag har aldrig förstått mig på folk som klagar på att man måste växla mycket. Det är ju inte som att man tänker "nu måste jag växla" vid varje växling, det sker ju utan att man tänker på det.
Att gå ner en växel inför en omkörning, är det jobbigt?
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
KalleNorton skrev:
Jag har aldrig förstått mig på folk som klagar på att man måste växla mycket. Det är ju inte som att man tänker "nu måste jag växla" vid varje växling, det sker ju utan att man tänker på det.
Att gå ner en växel inför en omkörning, är det jobbigt?


Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
spectre skrev:
Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar

?


:tuttar fixerad?
 

direktörn

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2004
Ort
norrköping
Hoj
zx6r(såld) gsxr750
bild

spectre skrev:
Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar
varför har du bytt bild??
fin kropp har du iallafall
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
KalleNorton skrev:
Jag har aldrig förstått mig på folk som klagar på att man måste växla mycket. Det är ju inte som att man tänker "nu måste jag växla" vid varje växling, det sker ju utan att man tänker på det.
Att gå ner en växel inför en omkörning, är det jobbigt?
Slipper växla som i det är skitsamma vilken växel man har i. Det brölar lite, skakar lite men händer inte särskilt mycket!

spectre skrev:
Jag vet inte, jag har aldrig kört hoj på riktigt. Jag har inget körkort ännu. Men min :tuttar sambo har det hehehehehehe :tuttar tuttartuttar osv har det hehehehehehehehehehehehe kör ifrån dom hahahehehehehehe sambo tuttar
:fakta :rofl :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top