Tissot Australian Grand Prix

Ojojoj, tidernas skandal pågår just nu i tvåhjulingens historia.


Och varför i h-vete visar Viasat Motor reklam? :huvet
 
Parodi!!!

Fast heja Jörgen som vinner :tummenupp

Nakamoto (hur det nu stavas) får ta fram kulramen..

Rossi 3:a :tummenupp
 
Yttligare en dum fråga från mig :) Varför fick mm svartflagg? Korsade han heldraget efter depån eller varför? Tycker det var kasst med både hojbyte och att mm fick svartflagg! Dock så har lorenzo fortfarande chans att vinna serien vilket gör de sista två racen mer spännande :)
 
Att inte ha däck som håller är beige. Dock så var reglerna satta innan och MM gör bort sig helt själv och det blir farligt för att han går in för sent och sedan försöker stänga racelinjen när han kör 100km/h långsammare än de två som kommer in i T1.
 
Yttligare en dum fråga från mig :) Varför fick mm svartflagg? Korsade han heldraget efter depån eller varför? Tycker det var kasst med både hojbyte och att mm fick svartflagg! Dock så har lorenzo fortfarande chans att vinna serien vilket gör de sista två racen mer spännande :)

Han gick in i depån för sent, de fick köra max tio varv på däcken före/efter hojbytet, han körde elva.
 
Som jag tidigare sagt, det här kommer inte avgöras förrän i Valencia.

Missade han att komma in pga vad, inga depåsignaler eller såg han inte?
 
ogq2.jpg
 
Ska bli intressant med presskonferensen, kommer nog bli VM i att vara PK från lorre, peddo och rossi fast dom egentligen skulle vilja strypa beslutsfattarna:D
 
Ska bli intressant med presskonferensen, kommer nog bli VM i att vara PK från lorre, peddo och rossi fast dom egentligen skulle vilja strypa beslutsfattarna:D
Just de tre var väl de som klarade omständigheterna bäst och de tog en hop poäng så varför ska de var sura?

EDIT: Rossi var alltså den enda som fick frågan om att kommentera beslutet med "flag-to-flag" och för honom var det rätt beslut iom. däcken, och flag-to-flag finns i reglementet så teamen är förberedda på det.
 
Last edited:
Att inte ha däck som håller är beige. Dock så var reglerna satta innan och MM gör bort sig helt själv och det blir farligt för att han går in för sent och sedan försöker stänga racelinjen när han kör 100km/h långsammare än de två som kommer in i T1.

Nä det är svart!!!

Absolut nån som som inte kan räkna i det teamet.
Kanske ska kolla cylindervolymen på Hondorna nu om samma person räknat slag och borrning:D

Tror nog Pedrosa skrattar lite nu och tänker: Somliga straffar vår herre rätt omgående.

Frågan är om de har boxen före eller efter mållinjen och har de den innan linjen så har de faktiskt inte fullbordat mer än 10 varv innan hojbytet!
Kanske så de tänkte, vad vet jag.

Som Skomakaren när han fick en stop and go och tog den på sista varvet för att slippa köra hela pitlane i 60 eller vad det nu var för begränsning och vann pga det.

Taktik som lyckas ibland.
 
Kanske hade vart bättre om de fått köra 19 varv på sunkiga gummin, så hade var och en fått bestämma med högerhanden hur sunkiga de skulle varit på slutet. Kanske tom en CRThoj hade vunnit.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top