Tjej från Göteborg..

VILDING

Go o glad kex choklad.
Gick med
28 May 2004
Hoj
_
Välkommen

:banana Hej välkommen hit jag är oxå ny här.....du blir fast här som jag sporthojsmissbrukare :yoparty ...hihihi.VILDING :tuttar
essey skrev:
Hej hej allihop!

Ny här på sporthoj. 31 årig tjej från Göteborg som kör en gsx-r 750.
Hoppas på många trevliga diskussioner och kanske lite hojturer med folk härifrån.

:)

Ha en fin pingst!

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
Trippelåtta skrev:
Essey, varför står det i din profil att du bor i Göteborg när jag vet var du bor? :7peta

Men men men det är ju bara fråga om 2 veckor nu.. :rolleyes: sen lämnar jag denna stad utan namn för gott! :banana

Man kan faktiskt inte räkna en liten avvikelse på 6 månader.. Eller? :hihi

Last edited:

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
DumDum skrev:
Vadådå? du är ju tjej så då måste du ju gilla att åka kortege i glidartempo! Och tänk vilken chans du missar att byta till dig ett par riktigt smaskiga kanelbullsrecept. För att inte tala om möjligheten att fritt kunna basunera ut dina åsikter om hur fruktansvärt korkade och elaka män är. :rolleyes:

:huvet (märks det att jag stör mig på dom? nåja, var människa blir lycklig på sin sak)

Bullar o sånt äter jag helst när någon annan har bakat dom.. Mina vänner kan nog intyga att mina bakverk inte är att rekommendera.. :hihi

Otäcka elaka män ja... Attans att jag missar få kräkas lite.. :lol

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Götet hälsar dig välkommen!

Trodde först när jag läste ditt inlägg att du redan bodde här nere men så var icke fallet! Och eftersom kvinliga hojförare är underrepresenterade (speciellt dem med lite mer aktiv körstil som intresse) önskar jag dicg varmt välkommen ner till våra underbara vägar. För att inte snacka om alla trevliga människor som bor här! :hihi .

Om du vill åka i lite större grupp blandat tjejer/killar (även om killar är kraftigt överrepresenterade, tyvärr) så kolla runt lite bland hojklubbarna som finns i Götet och då gärna de som är lite mer inriktade mot tävlingsverksamheten. Så till vida du inte är ute mer efter festandet i stället för hojkörning! Det finns några stycken som är bra!

Varmt välkommen till just nu soliga Götet!

Mvh!
// Niklas

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
Avarage skrev:
Trodde först när jag läste ditt inlägg att du redan bodde här nere men så var icke fallet! Och eftersom kvinliga hojförare är underrepresenterade (speciellt dem med lite mer aktiv körstil som intresse) önskar jag dicg varmt välkommen ner till våra underbara vägar. För att inte snacka om alla trevliga människor som bor här! :hihi .

Om du vill åka i lite större grupp blandat tjejer/killar (även om killar är kraftigt överrepresenterade, tyvärr) så kolla runt lite bland hojklubbarna som finns i Götet och då gärna de som är lite mer inriktade mot tävlingsverksamheten. Så till vida du inte är ute mer efter festandet i stället för hojkörning! Det finns några stycken som är bra!

Varmt välkommen till just nu soliga Götet!

Mvh!
// Niklas

Man tackar och bugar för alla varma välkomnanden (stavas det så tro)? I alla fall, man kan väl säga att jag har bott i göteborg i 12 år förutom det sista halvåret då jag har bott i Borås för att testa om jag trivdes här eller inte eftersom mitt jobb ligger här. Så.. nu har vi nog rett ut mitt boende tror jag ;)

Jag åker gärna i grupp med både killar och tjejer, spelar egentligen inte så stor roll, det viktigaste är att man hittar ett gott glatt gäng som passar ens egen körstil på bästa sätt. Naturligtvis tycker jag det är kul när det är fler tjejer med eftersom man oftast känner sig som en minoritet på en sporthoj.. :( Det har dock blivit bättre de senaste åren tycker jag.. :tummenupp

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Två grupper = olika tempo!

Klubben jag är med i kör två dagar i veckan (tisdagar & torsdagar) med lite olika tempo. Där vi kör lite långsammare på torsdagar och lite fortare på tisdagar.

Start från klubbhuset kl. 18:00 båda dagarna.

Hör av dig om intresse finns! Alla andra som ev. läser detta är också välkommna, naturligtvis!

Klubben heter KMK (Kortedala Motor Klubb)
http://www.kortedalamotorklubb.com

Mvh!
// Niklas

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Avarage skrev:
Klubben jag är med i kör två dagar i veckan (tisdagar & torsdagar) med lite olika tempo. Där vi kör lite långsammare på torsdagar och lite fortare på tisdagar.

Start från klubbhuset kl. 18:00 båda dagarna.

Hör av dig om intresse finns! Alla andra som ev. läser detta är också välkommna, naturligtvis!

Klubben heter KMK (Kortedala Motor Klubb)
http://www.kortedalamotorklubb.com

Mvh!
// Niklas

Detta låter som någonting jag kanske kan haka på :) Skulle behöva lite erfarna som visar kul vägar norr om GBG.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
He bar o åk!

bebbe skrev:
Detta låter som någonting jag kanske kan haka på :) Skulle behöva lite erfarna som visar kul vägar norr om GBG.

Titta ner när du har lust/tid! Man behöver inte vara medlem för att åka med en eller två gånger! Men blir du frkvent besökare ser vi ju gärna att du blir just medlem! Men det snacket kan vi ta senare!

Tempot på torsdagar brukar likka mellan 0 till + 20 km/h. och tisdgarana +30 och uppåt, beroende på vägar, trafik samat vem som är föråkare! Vi åker alltid till ett fik där vi fikar innan vi åker hem. Och turerna brukar bli mellan 8 - 23 mil långa!

Välkommen!
// Niklas

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Körning i Göteborg

Skit i alla andra klubbar!

WCX har en inofficiell tur som leds av medlemmen Blondie.
Han är sketlätt att känna igen då han kör en pippigul 954 bläjd.

Denna tur går i raskast möjliga tempo med start på Götaplatsen och stopp utanför café Garbo, där det finns en uppsjö med bakverk att välja mellan! :tummenupp

Gå in på
http://forum.wcx.nu/forum/

I mappen som kallas Rendez Vous kan man se när det
är åkningar på gång.

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
b-man skrev:

Denna tur går i raskast möjliga tempo med start på Götaplatsen och stopp utanför café Garbo, där det finns en uppsjö med bakverk att välja mellan! :tummenupp

Gå in på

är åkningar på gång.

Frågan är bara om det blir alldeles för raskt? :confused: :hihi

Kneedrag

Guest
essey skrev:
Tycker det hade varit kul om man kunde dra ihop ett tjejgäng på tur någon gång från götet också! Det verkar ju finnas en del här.. får la lägga ut en tråd någon gång...

låter som en toppenide' jag är på :tummenupp

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Är det öppet för alla?

b-man skrev:

Gå in på

är åkningar på gång.

Är er åkning öppen för alla som vill/kan? Hur långa pass kör ni i regel? Och hur många brukar deltaga?

Det är alltid kul att träffa likasinnade och nya ansikten vilket är orsaken till att jag frågar!

// Niklas

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
b-man skrev:

Gå in på

är åkningar på gång.

Blir det någon körning på Söndag från GP så hänger jag på :banana
Lördag kan jag inte, skall upp till Kinekulle och ta död på min XT :tungan

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Avarage skrev:
Är er åkning öppen för alla som vill/kan? Hur långa pass kör ni i regel? Och hur många brukar deltaga?

Det är alltid kul att träffa likasinnade och nya ansikten vilket är orsaken till att jag frågar!

// Niklas

Alla som vill får åka med, så länge du inte är pedofil/dömd våldtäcksman alt. håller på fel hockeylag... :tummenupp

Normalt brukar det vara samling på GP Lördag söndag vid 12.
Kolla in forumet (Rendez Vous) för andra åkningar.

Körsträckan varierar från Blondies GP-Garbokörning (ca 462 meter) till 15-20 mil......

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati