Tjej från Göteborg..

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
GP-huset

b-man skrev:
Alla som vill får åka med, så länge du inte är pedofil/dömd våldtäcksman alt. håller på fel hockeylag... :tummenupp

Normalt brukar det vara samling på GP Lördag söndag vid 12.
Kolla in forumet (Rendez Vous) för andra åkningar.

Körsträckan varierar från Blondies GP-Garbokörning (ca 462 meter) till 15-20 mil......

Gamla GP-huset vid cetralstationen eller Tidningshuset på Hisingen direkt efter Tingstadstunnelsn? Eller har jag missat något (bara bott här sedan 1975 :confused: )

Nu till helgen är vi dock på träff i Danmark så jag tittar nog ner någon annan helg med bra väder!

// Niklas

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Avarage skrev:
Gamla GP-huset vid cetralstationen eller Tidningshuset på Hisingen direkt efter Tingstadstunnelsn? Eller har jag missat något (bara bott här sedan 1975 :confused: )

Nu till helgen är vi dock på träff i Danmark så jag tittar nog ner någon annan helg med bra väder!

// Niklas

GP = Götaplatsen.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
bebbe skrev:
GP = Götaplatsen.

Aha! Jag måste ha missat något för jag trodde förkortningen GP stod för Göteborgs Posten! :huvet

Skämt o sido! Nu vet jag varifrån "Starten" går. Skall försöka hinna med att titta ner så snart som möjligt!

Det är alltid kul att träffa lite nytt foflk. Så får man väl se vart ni åker och vilken körstil som gäller! Kanske har Ni några fikaställen på lut som man ännu inte har testat. Äppelpaj med vaniljsås sitter ju aldrig fel, eller?

// Niklas

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Avarage skrev:
Aha! Jag måste ha missat något för jag trodde förkortningen GP stod för Göteborgs Posten! :huvet

Skämt o sido! Nu vet jag varifrån "Starten" går. Skall försöka hinna med att titta ner så snart som möjligt!

Det är alltid kul att träffa lite nytt foflk. Så får man väl se vart ni åker och vilken körstil som gäller! Kanske har Ni några fikaställen på lut som man ännu inte har testat. Äppelpaj med vaniljsås sitter ju aldrig fel, eller?

// Niklas

Du kommer att gilla körningarna Niklas. Det är ett högt tempo så till och med du kommer att få ta i för att hinna med.

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
DumDum skrev:
Du kommer att gilla körningarna Niklas. Det är ett högt tempo så till och med du kommer att få ta i för att hinna med.

Vad kommer då inte jag att få göra? :hihi Fast vem vet hur ni definierar fart..

granted79

Guest
essey skrev:
Tycker det hade varit kul om man kunde dra ihop ett tjejgäng på tur någon gång från götet också! Det verkar ju finnas en del här.. får la lägga ut en tråd någon gång...

så då får inte vi killar följa med då :confused: :4skrika :tungan

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
...Lustigt att det blir så många inlägg så fort en tjej blir medlem :lol

...Hur som helst, jag e inte sämre än alla andra - Varmt välkommen! :tummenupp

/KaliZ

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
DumDum skrev:

Vad menar du med det? Jag misstänker att jag kommer att få ta i för kung och fosterland om Ni kör som Ni pratar! :lol

Vad kan man begära av en touringåkare som mig! Jag kör ju oftast omkring med väskor och annan barlast för att njuta av vår moder natur. Ibland ser man en hare skutta över vägen (och får en klump i halsen för man inser att träffar man så funkar inte den trasiga framfälgen efteråt :huvet ).

Du kan vara lugn det finns MÅNGA som kör fortare och bättre än mig (förmodligen de flesta). Jag ser det inte som en tävling jag tycker bara det är så förbannat roligt att köra hoj och jag har varit med så länge att jag inser att man skall slå av när man ser GUD.... :tungan

Nä, skämt o sido man skall inte köra fortare än att man har kontroll på läget. Man vill ju komma hem helskinnad också, eller hur!?

// Niklas

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Välkommen hit till detta beroendeframkallande forum..!!

Riktigt kul att se.. att det finns fler tjejer på riktiga(sport)hojar... :tummenupp

Tjing!!

//Mad

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Välkommen till götet, hoppas du ska trivas. Som sagt... WCX är ett skönt gäng som jag varmt kan rekommendera (även om jag bara kört 1 gång med ett fåtal av dem och var och kollade på MotoGP i deras klubbhus).

Vi syns säkert på vägarna. *vinka*

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
sharpedge skrev:
Välkommen till götet, hoppas du ska trivas. Som sagt... WCX är ett skönt gäng som jag varmt kan rekommendera (även om jag bara kört 1 gång med ett fåtal av dem och var och kollade på MotoGP i deras klubbhus).

Vi syns säkert på vägarna. *vinka*

Jag ska faktiskt prova och hänga på där någon gång.. det lovar jag.. Det lär ju komma en hel del helger framöver nu.. :)

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
essey skrev:
Jag ska faktiskt prova och hänga på där någon gång.. det lovar jag.. Det lär ju komma en hel del helger framöver nu.. :)

Skulle tempot, eller annat, inte passa damen i fråga och du fortfarande vill åka med fler mc-entusiaster ha då Kortedala MK i bakhuvudet. Tisdagar och Torsdagar från klubbkåken kl. 18:00.

Tisdagar lite snabbare och Torsdagar lagom!

// Niklas
P.S Skall själv besöka WCX körningar vid lämpligt tillfälle (dvs. när jag är ledig och vädret är bra).

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
Avarage skrev:
Skulle tempot, eller annat, inte passa damen i fråga och du fortfarande vill åka med fler mc-entusiaster ha då Kortedala MK i bakhuvudet. Tisdagar och Torsdagar från klubbkåken kl. 18:00.

// Niklas
P.S Skall själv besöka WCX körningar vid lämpligt tillfälle (dvs. när jag är ledig och vädret är bra).

Absolut, skall ha detta i åtanke.. Nästa helg flyttar jag ner till Göteborg för gott så då blir det mer aktiviteter om helgerna.. :banana
Har varit lite dåligt med det från Borås.. :(

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Avarage skrev:

Hehe.

Vid en av de "lite snabbare" turerna så hade jag en lägsta hastighetsnotering på +60 på streckan Uddevalla Göteborg och det gick väl inte sådär värst mycket långsammare upp.

Vid en av "lagom" turerna så fick jag nästan kliva av och leda hojen runt i kurvorna eftersom det var en gynstol framför som tvärnitade såfort vägen inte var rak.

Det skiljer endel i stuk på dom tisdag och onsdagsturerna.

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
DumDum skrev:
Hehe.

Vid en av de "lite snabbare" turerna så hade jag en lägsta hastighetsnotering på +60 på streckan Uddevalla Göteborg och det gick väl inte sådär värst mycket långsammare upp.

Vid en av "lagom" turerna så fick jag nästan kliva av och leda hojen runt i kurvorna eftersom det var en gynstol framför som tvärnitade såfort vägen inte var rak.

Det skiljer endel i stuk på dom tisdag och onsdagsturerna.

:rofl :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...