tjejer under 22=lösgodismage!?!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Tjockisar!
SOCKERTJOCKISAR!

Æt inte socker, æt inte hærdat fett.

Sluta med det, get fit.


//B. Akfullast
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
KaliZ skrev:
Korvgubben är grym! :tummenupp

Kan passa på att ställa en fråga. Jag tränar hyffsat regelbundet för att hålla mig i form...dock ingen super-seriös träning. Mitt problem är att hur mkt jag än äter så går jag inte upp i vikt. :va Vill komma upp i en 80kg iaf (är 186cm lång) för att bygga muskler av detta.

Kan tillägga att jag äter inte flera middagar per dag...utan en stadig frukost+snabb lunch+redig småländsk middag+ngt till kvällsmat..

uppenbarligen räcker inte detta...måste man peta in en redig middag mitt på dagen också?...jag hinner inte det! :gnissla

/KaliZ

Provat nån form av protein/gainer?

Inte gott, absolut inte billigt, absolut inte nödvändigt, men käkar du det som ett komplement så funkar det nog, whey(vassle) protein funkade bra för mig, som har svårt o gå upp i vikt med bara fasta måltider, observera att kostillskott är ett tillskott o inte ersätter nåt kek
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Superbee skrev:
Provat nån form av protein/gainer?

Inte gott, absolut inte billigt, absolut inte nödvändigt, men käkar du det som ett komplement så funkar det nog, whey(vassle) protein funkade bra för mig, som har svårt o gå upp i vikt med bara fasta måltider, observera att kostillskott är ett tillskott o inte ersätter nåt kek

Vadå inte gott? Jag kör för tillfället gumgrossistens whey-80 (proteinpulver)med chokladsmak efter varje pass, och det är ju den som är en stor del av motivationen :fyllisar (läs asgott)

Creatin i kombination med gainer bör ge viktuppgång....just creatin är iaf effektivt för mej.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Zee skrev:
De kan helt enkelt inte klä sig..

Jag fattar inte vad man tänker med när man tar på sig ett par byxor som drar åt i midjan så d hänger över som.......... :censored ....
eller har bh:n så hårt sittande så att det blir cassler på ryggen...hur fint är det då?

edit: sånt som tjejer ser på andra tjejer......
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Dez skrev:
Vadå inte gott? Jag kör för tillfället gumgrossistens whey-80 (proteinpulver)med chokladsmak efter varje pass, och det är ju den som är en stor del av motivationen :fyllisar (läs asgott)

Creatin i kombination med gainer bör ge viktuppgång....just creatin är iaf effektivt för mej.

Humm.. Jag är ingen expert å vill inte märka ord, men det låter på ditt inlägg som att du likställer whey80 med gainer? Om det inte finns flera produkter med samma namn så är väl whey80 ingen gainer, utan just (som du skrev) ett proteinpulver. Gainer innehåller förutom protein även snabba kolhydrater, i ett förhållande på vanligtvis 30/70. Perfekt efter träning men i princip aldrig annars. Undantaget må vara just om man har svårt att gå upp i vikt.

Efter ett styrketräningspass bör ca 150g kolhydrater och kanske 30-40g protein vara bra OM man prioriterar att lägga på sig vikt.

Kreatin är väl för övrigt inte ett viktökningsmedel. Det binder förvisso vatten i musklerna vilket ju gör att man väger mer, men det försvinner så fort man slutar ta kreatinet. Vätskan i musklerna gör att trycket i dem ökar och det kan då vara lättare att "få kontakt" med musklerna när man tränar, men huvudsyftet med kreatinet är som prestationshöjare. Man orkar lyfta mer och eventuellt även göra fler repetitioner eftersom musklerna får mer lättillgänglig energi. :tummenupp

Du kanske menade att kreatinet indirekt ger viktökning iom att muskeltillväxten ökar? I så fall håller jag med. :)
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
KaliZ skrev:
Korvgubben är grym! :tummenupp

Kan passa på att ställa en fråga. Jag tränar hyffsat regelbundet för att hålla mig i form...dock ingen super-seriös träning. Mitt problem är att hur mkt jag än äter så går jag inte upp i vikt. :va Vill komma upp i en 80kg iaf (är 186cm lång) för att bygga muskler av detta.

Kan tillägga att jag äter inte flera middagar per dag...utan en stadig frukost+snabb lunch+redig småländsk middag+ngt till kvällsmat..

uppenbarligen räcker inte detta...måste man peta in en redig middag mitt på dagen också?...jag hinner inte det! :gnissla

/KaliZ

Tryck i dig 4-5 saftiga fläsksvålar om dan så ska du se att det går.
Dessutom är det utomordentligt billigt, knata över till närmaste slakteri och roffa åt dig som fan... :hihi
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det bara jag som har magrutor utan att ha tränat på över 3 år? Tränade bara mage och underarmar förut (inte på gym) och hade bra rutor ett tag men då var man ju smal också. Nu har man lagt på sig en fin kagge efter att ha levt som soffpotatis i snart 2 år men de hänger kvar ändå. Klarar ca 50 situps sen är jag döende.
Men det ser ju dumt ut när magen står ut en meter utanför bröstkorgen och sen rutor längst ut :)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Dee_cati

Nej jag har det också..och jag har inte tränat på flertalet år.......fast dom syns bara när jag sitter ihoppklämd med magen.... :rofl
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Kia skrev:
Jag är stolt över min tränade buk och visar den gärna för alla som vill se.

Man skulle vilja skriva något om att det är insidan som räknas och att tjejer aldrig verkar vilja/kunna frigöra sig från mäns förväntningar om luktfria fjärtar, silkeslen hud, solbrända slanka kroppar etc. Men då blir man väl utskrattad.

Edit: föredrar småmulliga magar, det ser gulligt och mysigt ut.
 
Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
bullitt skrev:
Humm.. Jag är ingen expert å vill inte märka ord, men det låter på ditt inlägg som att du likställer whey80 med gainer?

Exakt vad i min formulering är det som får dej att tycka det? :va

bullitt skrev:
Du kanske menade att kreatinet indirekt ger viktökning iom att muskeltillväxten ökar? I så fall håller jag med. :)

Ok, om jag skriver; gainer, creatin och hård träning ar en bra grund till viktuppgång så kanske du håller med? :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nyteknik skrev:
Man skulle vilja skriva något om att det är insidan som räknas och att tjejer aldrig verkar vilja/kunna frigöra sig från mäns förväntningar om luktfria fjärtar, silkeslen hud, solbrända slanka kroppar etc. Men då blir man väl utskrattad.

Edit: föredrar småmulliga magar, det ser gulligt och mysigt ut.

Skriver man något sådant så tror jag att man ljuger. Utseende OCH storleken spelar roll, de enda som säger annat är feminister och såna där sexologer som försöker uppmuntra de som är fula eller kanske bara tror de är fula.
Sen har väl alla olika ideal, jag själv hatar tex stora silikonbröst och blont hår (tillsammans) men gillar brunetter med normala mått överallt. Får inte ha mer muskler än en annan, vilket är inte är så svårt så en annan är väldigt begränsad om man skulle ge sig ut på marknaden igen :)
Absolut viktigast är stjärten, därefter ansiktet och sen kommer dialekten. Sån där sydsvenska (läs: danska i mina ögon) går bort direkt, ren stockholmska är inte heller speciellt sexigt..... Norrländskor låter trevliga iaf.
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Dez skrev:
Exakt vad i min formulering är det som får dej att tycka det? :va
Um. Ähm. Eh. Äh, jag läste nog mellan raderna på talaren innan dig. Eftersom vi snackade viktuppgång så tänkte jag automatiskt gainer, men han pratade nog oxå proteinpulver. My bad. :)

Dez skrev:
Ok, om jag skriver; gainer, creatin och hård träning ar en bra grund till viktuppgång så kanske du håller med? :tummenupp
Jupp, då är vi överens. OM man med viktuppgång menar mera muskler. :tungan
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Nyteknik skrev:
Man skulle vilja skriva något om att det är insidan som räknas och att tjejer aldrig verkar vilja/kunna frigöra sig från mäns förväntningar om luktfria fjärtar, silkeslen hud, solbrända slanka kroppar etc. Men då blir man väl utskrattad.
Finns ingen anledning att skratta åt det. Det finns nog inte många som skulle stå ut med att ha ett seriöst förhållande med en partner som ser ut som afrodite själv men är tvärblåst (oserösa förhållanden är kanske en annan sak ;)).

Däremot så tror jag att mycket av utstrålning, självförtroende och "inre skönhet" kommer av att man är tillfreds med sig själv och njuter av livet. Kort sagt att man mår gött. Är man i juste form så mår man bättre både fysiskt och ofta också psykiskt, vilket gör att det andra kommer lättare.

Modellidealen med undernärda kroppar är ju förstås inte hälsosamt, och gör säkert att många mår "ogött" av fel anledning. Men jag tycker mig märka att det idealet börjar ändras så sakteliga?
 

Räserkexet

Behöver aldrig mer åka där bak!!!=)=)=)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 250
Kia skrev:
Jag är ju iof 23 då så jag kanske inte ingår i den här kategorin men jag kan inte låta bli att lägga mig i. :banana När jag går ut på krogen så har jag gärna korta tajta tröjor som visar magen eftersom jag vet att jag har en platt, tränad och fin mage som jag jobbat hårt för att få. Jag är stolt över min tränade buk och visar den gärna för alla som vill se. :tummenupp Så det finns yngre tjejer som har fina magar. :drool


Här finns en till! :tummenupp (på tjugoochetthalvt) :banana
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
KaliZ skrev:
Mitt problem är att hur mkt jag än äter så går jag inte upp i vikt. :va Vill komma upp i en 80kg iaf (är 186cm lång) för att bygga muskler av detta.

Kan tillägga att jag äter inte flera middagar per dag...utan en stadig frukost+snabb lunch+redig småländsk middag+ngt till kvällsmat..

Även du skulle gå upp i vikt om du åt mer än du förbrukade.. Inte många som är så lyckligt lottade att de kan äta så mycket utan att gå upp..

Men lösnigen är den du säger. Få in en extra middag.. Nu behöver du självklart inte ställa dig och brassa käk en extra gång om dagen. SOm många föreslår kan en typ av gainer vara ett bra förslag. Det ska vara en gainer som rymmer mer kolhydrater än protein. Du behöver inte köpa dyra pulver utan gör en egen "shake" med standardmjölk/yogurt, banan och ev. lite oboy. Ta med dig två ostsmörgåsar att slänga i dig tillsammans med detta..
Detta bli som en extra middag som går snabbt att få i sig mellan dina vanliga måltider.

Pratade med en nutritionist om hur mycket kalorier som kroppen kan ta upp per dygn och det finns egentligen ingen praktiskt övre gräns. Hon sa att man i värsta fall kunde få "fett-diare" om man typ åt smör och olja en hel dag...

men generellt så tar kroppen upp i stort sätt alla kalorier som du stoppar i magen. En del går till att hålla kroppen igång. En annan del till att reparera skadade celler. En tredje del till att bygga upp nya muskler om man tränar. Allt som blir över lagras i fett och kolhydratsdepåer. Problemet är att man bara har ca 300-500 gram kolhydrater lagrat som energireserv medan du kan ha obegränsade fettdepåer...

400g kolhydrater lagrat i kroppen motsvarar ca 1700Kcal. Fett har man normalt kilovis ... har man då lagt på sig tio kilo fett motsvarar detta 90.000Kcal...!!

En än mer irriterande egenskap(för oss som vill bli smalare) är att kroppen först förbränner den lilla depån kolhydrater(som snabbt fylls på vid vanlig kosthållning)... Därför måste vi röra oss en betydande stund innan vi på allvar börjar tulla på dessa Nittio tusen kalorier som ligger som fett..
Ju mer intensiv träning, desto större andel av energin utvins ur kolhydraterna..
 

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
2 med Duccemotor
KaliZ skrev:
...måste man peta in en redig middag mitt på dagen också?...jag hinner inte det! :gnissla

Käka en påse chips eller godis varje kväll oxå... Har äntligen lyckats ta mig över 80-strecket!
Det tog bara 9 år..... :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Dez skrev:
Creatin i kombination med gainer bör ge viktuppgång....just creatin är iaf effektivt för mej.

Kreatin funkar inte för alla när det gäller styrketräning... Däremot gav det bra resultat för mig.


Däremot har jag ytterst svårt att tro att kreatin ger någon bestående viktökning. Kreatin binder vatten i kroppen vilket ger en tillfällig viktökning. Denna ökning försvinner ju när man slutar att äta kreatin.

Många struntar i angivna doseringar och tror att överdosering och konstant bruk ger bättre resultat vilket inte är fallet. Istället blir kroppen "van" och den "boost"-effekt det kan ge vid rekommenderat bruk uteblir...
 

Räserkexet

Behöver aldrig mer åka där bak!!!=)=)=)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 250
bullitt skrev:
Det finns nog inte många som skulle stå ut med att ha ett seriöst förhållande med en partner som ser ut som afrodite själv men är tvärblåst

Så... vad är det som säger att superheta brudar alltid är dumma som spån...? :va
Kan man inte vara både smart och snygg då? :confused:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Räserkexet skrev:
Så... vad är det som säger att superheta brudar alltid är dumma som spån...? :va
Kan man inte vara både smart och snygg då? :confused:

Klart vi inte vill leva i en värld där ni kan vara både smarta och snygga..! :7peta Skulle ju ge oss taskigt självförtroende och mindrevärdeskomplex!
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
korvgubbe skrev:
Däremot har jag ytterst svårt att tro att kreatin ger någon bestående viktökning. Kreatin binder vatten i kroppen vilket ger en tillfällig viktökning. Denna ökning försvinner ju när man slutar att äta kreatin.
Eko :tungan

korvgubbe skrev:
Många struntar i angivna doseringar och tror att överdosering och konstant bruk ger bättre resultat vilket inte är fallet. Istället blir kroppen "van" och den "boost"-effekt det kan ge vid rekommenderat bruk uteblir...
Stämmer. Kroppens tillvänjning (den slutar producera eget kreatin) vid konstant bruk är ju också anledningen till att man ska hålla upp med kreatinet med jämna mellanrum, typ två månaders bruk - en månads uppehåll.

Du verkar ha koll på vad du pratar om, roligt! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top