Tjejerna på på2hjul....

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
mamartin skrev:
Syss Och det är klart att det är sköna pengar skrev:
Dom får nog inte många kronor om ens något alls. Så för den sakens skull böra man inte var avis =) Men deremot tycker väl dom det är smickrande och kul att stå där, vad vet jag.

Killar i reklam för läppstift kanske skulle vart nåt :tummenupp

:D
jaha, och du vet vad dom får och inte???
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
Du är så jävla ödmjuk rejvis. Äter du spik till frukost?
nu menade jag varken dig baby eller Syss, urtan jag tog bara rent allmänt, hoppades att du inte skulle ta åt dig iaf för det var inte riktat till dig
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
benrangel skrev:
Så det du säger är att om det inte förekom lättklädda tjejer så skulle ingen gå på hojmässa. Märkligt... Om inte jag mins fel så var det färre lättklädda tjejer i år och minst lika trångt.
Min tes är att det blir inte färre killar om andelen lättklädda tjejer i montrarna minskar, det blir fler kvinnor som besöker. Summa sumarum ännu fler intresserade av MC-åkandet.
så du menar att mindre tjejer går på mässan istället, tyckte det var mer brudar där än nånsin!!!
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skulle lätt visa lite mage för att få sälja min Husa! Nå tjejjer, intresserade? :p

Nä jag tycker de e rätt fjantigt med de där flickorna också, det hör inte ihop... Nog äre ballare med en VM-åkare på husahojjarna istället. Fast så säger jag nog mest bara för att jag är ful själv.
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Ravetrancer skrev:
jaha, och du vet vad dom får och inte???

Ja det är min syrra ni snackar om...

:tungan

Jag tror jag skrev nog och inte att jag visste. Men det är väl ingen svårighet att räkna ut att dom inte e toppmodeller direkt, varav att jag drog den slutsatsen.
 
Last edited:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Verkar krångligt att behöva gå på mc-mässa för att få kolla brudar.

Finns väl egna mässor för sådant? :hihi

Skulle fan inte låta min syrra stå i nån monter och låta folk dregla. Fast det är väl annorlunda med tjejer man inte känner...

Alla kollar väl, jag med. :rolleyes:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ravetrancer skrev:
Sen urminnes tider har mannen jagat kvinnan, han har förälskat sig i henne, han har tittat på henne och gillat att se hennes hud naken. Vad i helvete är det för fel på det?????
inget fel överhuvudtaget, men va fan har det med slitz bimbos på min favorit hoj att göra? jag snackar inte mannens attraktion av kvinnan här, tycker inte att det är trevligt att denna dumhet tågar in från tv-såpor till våran mc värld.
Ravetrancer skrev:
Vad fan vill ni egentligen, vill ni ha ett könlöst samhälle av nån sort eller?
TA och lär dig hur killar fungerar, då är inte Benrangel inräknad, han är nåt av en av-art :)
nej men ett jämlikt, sunt och respektfullt samhälle tack.
räkna ur mig från din värld också tack..
 

Micke Andersson

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha Bulldog-05
Hålle med dig!!!

Mattiaz skrev:
Husabergtjejen med mörkt hår var lätt den sötaste monterbruden på hela mässan, många andra montrars brudar var ju bara plastiga... :gnissla

Sen fick jag höra att Suzuki fått in över 100 klagomål på förra året monterbrud med det målade skinnstället. Hur fan orkar man ens sätta sig och skriva ett klagomål på en sådan sak :va
hon va galet snygg!!
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Ravetrancer skrev:
så du menar att mindre tjejer går på mässan istället, tyckte det var mer brudar där än nånsin!!!

Och det var mindre lättklätt än för två år sedan.
Jag tror inte att det kom fler tjejer för att de visste att det skulle vara mindre naket. Jag tror att hojförsäljarana har insett att det finns en marknad som håller på att vakna hos kvinnorna och därmed väljer att dra ner på andelen kuttersmycken i montrarna.

Mina 5 öre.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
R2 skrev:
klart jag gillar tjejer med med lite kläder, men tycker inte att det har på mc-mässa att göra i den omfattning det va i år.
Krälade våp på en hoj, nej tack då går jag hellre till en annan monter eller tillbaka senare.
Ska vi ha "PIT-BABES" här på SH också kanske?
Borde Ullis vika ut sig för att få mer uppmärksamhet?
Tycker att alla är förlorare på detta i längden.
Kamma till dej lite nu grabben!

Välkommen till vår depå i sommar, pit-babes i massor! :banana
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ravetrancer skrev:
nu menade jag varken dig baby eller Syss, urtan jag tog bara rent allmänt, hoppades att du inte skulle ta åt dig iaf för det var inte riktat till dig

Jag bara syftade på att du alltid skriver inlägg med ganska hårda ord i :rolleyes: Nej jag har ju inte sagt något om mäss-tjejorna så jag tog absolut inte åt mig.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
mamartin skrev:
Ja det är min syrra ni snackar om...

:tungan

Jag tror jag skrev nog och inte att jag visste. Men det är väl ingen svårighet att räkna ut att dom inte e toppmodeller direkt, varav att jag drog den slutsatsen.
jag bara undrade ? vilken e din syrra Linda?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
R2 skrev:
inget fel överhuvudtaget, men va fan har det med slitz bimbos på min favorit hoj att göra? jag snackar inte mannens attraktion av kvinnan här, tycker inte att det är trevligt att denna dumhet tågar in från tv-såpor till våran mc värld.

nej men ett jämlikt, sunt och respektfullt samhälle tack.
räkna ur mig från din värld också tack..
men detta förbannade tjafs om lite söta brudar, i år visade dom ju inte mer än lite hud på mage o rygg och ändå detta tjafs. Det är reklam.

Jag tycker babes hör ihop med hojar, du tycker inte det, so what???
VArför denna diskussion om att det är fel, på vilket sätt är det fel?
Skit i o köpa hoj istället, bojkotta tillverkarna för det är ju dom som har reklamen!!!!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
Jag bara syftade på att du alltid skriver inlägg med ganska hårda ord i :rolleyes: Nej jag har ju inte sagt något om mäss-tjejorna så jag tog absolut inte åt mig.
jag är så trött på detta tjafs om tjejr i reklam o ditt o datt, va fan, vad är det för fel med att visa upp en kropp egentligen, vi har ju fått den för att använda den på alla möjliga sätt. Sen att killar attraheras av den är ju kännt sen urminnes tider, och således torde det vara ett av dom bästa sätten att få killar att handla. Inget fel i det, jag påverkas inte av reklamen, många gör det , många gör det inte. Aldrig nån som gnäller när snygga killar är i reklamen.

Jag älskar att se på vackra tjejer, finns det egentligen nåt bättre? Köra hoj möjligen:) med bruden bakpå :)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hela debatten om att göra någon till objekt är ganska sjuk, jag tror att det är vad man gör det till. Om en montertjej känner sig förnedrad och objektifierad av att jobba på en mässa så är det inte bra. Men jag har svårt att tro det.


benrangel skrev:
Ja, motorcyklar är i princip lika mansdominerat som alla andra teknikområden. Är det bra? Blir de mindre eller mer mansdominerade av lättklädda tjejer i montrarna?

Ärligt så tror jag inte att det påverkar hur många tjejer som kör hoj, men skulle nån tycka att det inte är något för henne pga några modeller på en mässa så är det ju bedrövligt. Tolka det som du vill.

Syss skrev:
Precis min åsikt.
Men jag undrar då vad det är vi köper som marknadsförs på samma sätt? (Victor, har du något svar?)

Vad det är tjejer köper som marknadsförs med bar hud?
Det mesta skulle jag villja påstå, bar hud fångar uppmärksamhet. Så är det och det är väldigt svårt att kunkurera ut det.
Varför det är mera naket (mest nakna tjejer) i tjejtidningar som Frida, Solo och de andra har jag verkligen ingen aning om, kan det vara nått om att tjejer bryr sig mera om sitt egna utseende än killar gör?

R2 skrev:
Borde Ullis vika ut sig för att få mer uppmärksamhet?

Det är inte nått vi har med att göra, hennes beslut lixom.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top