Tjejerna på på2hjul....

Status
Ej öppen för fler svar.

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Vad är det för fel på er?

99,5% av mässans besökare gillar lättklädda tjejer och det är helt klart det enklaste och billigaste sättet att få folk till montern!

Sen är ju alltid problemet med 0,5% av besökarna som vill men inte kan, som istället gnäller på lättklädda tjejer... tolka det hur ni vill!
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Syss skrev:
:D
så vad vet jag. :rolleyes:
De säljer ju antagligen.... annars skulle de inte använda sig utav det... :kocko huh?
Det finns ju tonvis med reklam med snygga tjejer som inte har ngt alls med saken som säljs att göra.. men brudarna finns där för att det drar ögonen till sig, kalla det vad du vill, men det har med försäljning att göra, PR !!
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
mirrorman skrev:
men det är ju bara fakta att där män dominerar så gör dom evenemangen så att män trivs där.är det nått som kvinnor dominerar så gör dom evenemangen så att kvinnor trivs där.hur många killar skulle gå på hojmässa om dom tyckte att det sög där?om alla hojkillar skulle stanna hemma istället för att gå på mässa hur många människor skulle det vara där?hur mycket pengar skulle dom tjäna på det?hur många hojmärken skulle fått visa sina nya cyklar som eventuellt leder till massa hojköp?så länge vi dominerar så länge kommer det att finnas hud där!är man tjej o gillar hojjar så får man bita i det sura äpplet och stå ut med att det finns lättklädda brudar där,eller så får man stanna hemma.KILLAR GILLAR TJEJER!!!SÅ E D BARA!!!DESTO MINDRE KLÄDER DESTO BÄTTRE!!!


Jaha, du förespråkar alltså rena mans- och renodlade kvinnointressen?

Har du hört talas om att kompromissa?
Det är något som är ganska bra, jag rekommenderar det bland annat i ett förhållande. Du vet, när en man och en kvinna lever tillsammans osv. :rolleyes:

Därför vore det kanske bra om man kunde tillåta även kvinnor att ha något att säga till om, vi kanske också vill hålla på med hojar. Och slippa bli pådyvlade mer eller mindre lättklädda kvinnokroppar. Eller, för den delen, manskroppar.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
:tummenupp
Victor skrev:
Hela debatten om att göra någon till objekt är ganska sjuk, jag tror att det är vad man gör det till. Om en montertjej känner sig förnedrad och objektifierad av att jobba på en mässa så är det inte bra. Men jag har svårt att tro det.




Ärligt så tror jag inte att det påverkar hur många tjejer som kör hoj, men skulle nån tycka att det inte är något för henne pga några modeller på en mässa så är det ju bedrövligt. Tolka det som du vill.



Vad det är tjejer köper som marknadsförs med bar hud?
Det mesta skulle jag villja påstå, bar hud fångar uppmärksamhet. Så är det och det är väldigt svårt att kunkurera ut det.
Varför det är mera naket (mest nakna tjejer) i tjejtidningar som Frida, Solo och de andra har jag verkligen ingen aning om, kan det vara nått om att tjejer bryr sig mera om sitt egna utseende än killar gör?



Det är inte nått vi har med att göra, hennes beslut lixom.
:tummenupp
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ravetrancer skrev:
men va fan vilket tjat, hur tråkig är du människa????
Är du ful, avundsjuk, svartsjuk, vad är problemet med dig???
..........................
Vad fan vill ni egentligen, vill ni ha ett könlöst samhälle av nån sort eller?

TA och lär dig hur killar fungerar, då är inte Benrangel inräknad, han är nåt av en av-art :)

Ja, jag är ganska ful. Fråga vem som helst. Koppärrig och dan. Fet och slapp i hullet. Jag tror de flesta här inne som har träffat mig kan intyga att jag dessutom är ytterst osympatisk. :rolleyes:

Du vet, det finns mellanting. Vad sägs om ett samhälle där män och kvinnor lever på lika villkor?

Jag är iallafall jävligt glad att inte min pojkvän är en sån jävla mansgris som det tycks finnas här inne! (då skulle jag väl inte vara tillsammans med honom, men ändock...)
Du kanske skulle ta och lära dig hur kvinnor fungerar! :tummenupp
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
fezt skrev:
De säljer ju antagligen.... annars skulle de inte använda sig utav det... :kocko huh?
Det finns ju tonvis med reklam med snygga tjejer som inte har ngt alls med saken som säljs att göra.. men brudarna finns där för att det drar ögonen till sig, kalla det vad du vill, men det har med försäljning att göra, PR !!


Jag VET att det är så. Men det är ju just det jag tycker är fel!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Syss skrev:
Jaha, du förespråkar alltså rena mans- och renodlade kvinnointressen?

Har du hört talas om att kompromissa?
Det är något som är ganska bra, jag rekommenderar det bland annat i ett förhållande. Du vet, när en man och en kvinna lever tillsammans osv. :rolleyes:

Därför vore det kanske bra om man kunde tillåta även kvinnor att ha något att säga till om, vi kanske också vill hålla på med hojar. Och slippa bli pådyvlade mer eller mindre lättklädda kvinnokroppar. Eller, för den delen, manskroppar.
nu börjar du bli patetisk.......

DET ÄR REKLAM, FATTA DET NU!!!!!!


ingen tvingar dig att titta på brudarna, va tittar du på dom för???

Hmm tänka om man hade en sån kropp som henne, kolla dom börsten så perfekta. ååååh vilken midja, önksar min var sån. Vilket ljuvligt ansikte, jag ser inte så fin ut.....

Tror detta är det ni tänker på egentligen!!!!!!!!!!!!!!!!11
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Blondie skrev:
All jävla tampongreklam vi får stå ut med då hur kul e det?


Tja, jag vill inte se TV-reklam om all fotboll, ishockey och annan bollsport som sänds, men det får jag göra ändå.
Så när du har kommit på ett sätt att filtrera bort all icke-önskvärd reklam kan du ju säga till. :fyllisar
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Syss skrev:
Ja, jag är ganska ful. Fråga vem som helst. Koppärrig och dan. Fet och slapp i hullet. Jag tror de flesta här inne som har träffat mig kan intyga att jag dessutom är ytterst osympatisk. :rolleyes:

Du vet, det finns mellanting. Vad sägs om ett samhälle där män och kvinnor lever på lika villkor?

Jag är iallafall jävligt glad att inte min pojkvän är en sån jävla mansgris som det tycks finnas här inne! (då skulle jag väl inte vara tillsammans med honom, men ändock...)
Du kanske skulle ta och lära dig hur kvinnor fungerar! :tummenupp
kvinnor är det sista du behöver lära mig om, dom kan jag tillräckligt bra:)

Jag är för lika villkor, det vore det bästa. Lika jobb, lika lön, samma förmåner mm. :tummenupp

Är jag en mansgris?`?? Varför tror du det? För att jag tycker titta på er? På vilket sätt är man en mansgris, vad är definitionen av en mansgris?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Syss skrev:
Tja, jag vill inte se TV-reklam om all fotboll, ishockey och annan bollsport som sänds, men det får jag göra ändå.
Så när du har kommit på ett sätt att filtrera bort all icke-önskvärd reklam kan du ju säga till. :fyllisar
starta en reklamfri kanal, med bara kvinoor som medverkar då!!!!
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ravetrancer skrev:
nu börjar du bli patetisk.......

DET ÄR REKLAM, FATTA DET NU!!!!!!


ingen tvingar dig att titta på brudarna, va tittar du på dom för???

Hmm tänka om man hade en sån kropp som henne, kolla dom börsten så perfekta. ååååh vilken midja, önksar min var sån. Vilket ljuvligt ansikte, jag ser inte så fin ut.....

Tror detta är det ni tänker på egentligen!!!!!!!!!!!!!!!!11



Oj, jamendåså, då kommer jag ju snart ner till din nivå, då. :näsblod
Jag är jätteglad att du älskar reklam över allt annat, då måste du sätta värde på det samhälle vi lever i, men alla kanske inte delar den åsikten, om det är okej med dig?

(Vilket jag iofs vet att det inte är, det brukar vara så att alla andra har fel och bara du har rätt om jag inte missminner mig från tidigare diskussioner vi har haft....)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ravetrancer skrev:
Hmm tänka om man hade en sån kropp som henne, kolla dom börsten så perfekta. ååååh vilken midja, önksar min var sån. Vilket ljuvligt ansikte, jag ser inte så fin ut.....

Jag tror det är du som tänker så Rejvis. Erkänn att du egentligen vill se ut så... :tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ravetrancer skrev:
nu börjar du bli patetisk.......

DET ÄR REKLAM, FATTA DET NU!!!!!!
det har vi fattat för länge sedan, saken är just den att vi tycker reklam på det sättet är fel.

Ravetrancer skrev:
Hmm tänka om man hade en sån kropp som henne, kolla dom börsten så perfekta. ååååh vilken midja, önksar min var sån. Vilket ljuvligt ansikte, jag ser inte så fin ut.....

Tror detta är det ni tänker på egentligen!!!!!!!!!!!!!!!!11
återspeglar detta hur du vill att en tjej ska tänka? tycker du det verkar kul?
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Syss skrev:
Oj, jamendåså, då kommer jag ju snart ner till din nivå, då. :näsblod
Jag är jätteglad att du älskar reklam över allt annat, då måste du sätta värde på det samhälle vi lever i, men alla kanske inte delar den åsikten, om det är okej med dig?

(Vilket jag iofs vet att det inte är, det brukar vara så att alla andra har fel och bara du har rätt om jag inte missminner mig från tidigare diskussioner vi har haft....)
jag ´tycker vare sig bu eller bä om reklam, låter mig inte påverkas av den.

Du är okvinnlig, därför blir våra diskussioner såna här :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
CorbenDallas skrev:
Jag tror det är du som tänker så Rejvis. Erkänn att du egentligen vill se ut så... :tungan
klart det e, då hade jag fan knullat villt omkring mig, hade satt på dig oxo sötnos :)
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
gixxermf skrev:
Vad är det för fel på er?

99,5% av mässans besökare gillar lättklädda tjejer och det är helt klart det enklaste och billigaste sättet att få folk till montern!

Sen är ju alltid problemet med 0,5% av besökarna som vill men inte kan, som istället gnäller på lättklädda tjejer... tolka det hur ni vill!

Tvivlar på att andelen manliga besökare uppgick till 99,5%. Fast kvinnor kanske inte räknas.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
R2 skrev:
det har vi fattat för länge sedan, saken är just den att vi tycker reklam på det sättet är fel.


återspeglar detta hur du vill att en ska tänka? tycker du det verkar kul?
tVarför är det fel???? På vilket sätt är det fel???
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ravetrancer skrev:
kvinnor är det sista du behöver lära mig om, dom kan jag tillräckligt bra:)

Jag är för lika villkor, det vore det bästa. Lika jobb, lika lön, samma förmåner mm. :tummenupp

Är jag en mansgris?`?? Varför tror du det? För att jag tycker titta på er? På vilket sätt är man en mansgris, vad är definitionen av en mansgris?

Okej, du kan allt du behöver veta om kvinnor. Jag kan allt jag behöver veta om människor, så då kan vi lämna det ämnet. :)

Men eftersom du är för det där med jämlikhet och sånt då, och gillar naket, då kan vi väl kräva att för varje halvnaken tjej som står i montern ska det stå en halvnaken kille också. JAG vill INTE se dem, och det är säkert flera med mig som inte vill det, men det finns säkert också folk som VILL se halvnakna killar, så har vi väl ett jämlikt samhälle. :)

Jag tycker du verkar ha vissa fördomar om exv benrangel, som du säger är underställd sin fru. Du tycker inte att det verkar som att inta en lite - enligt din egen åsikt - överlägsen ställning? :rolleyes:
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Syss skrev:
Tja, jag vill inte se TV-reklam om all fotboll, ishockey och annan bollsport som sänds, men det får jag göra ändå.
Så när du har kommit på ett sätt att filtrera bort all icke-önskvärd reklam kan du ju säga till. :fyllisar


Va fan gnäller du om då?
Vill du inte se något är väl Amischlivet något att fundera på!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top