Tjockisar i alla länder, förena eder!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Bingo skrev:
Alltså... Skit i det där. Ska du tävla i athletic fitness om en månad eller så är det av intresse. Annars är det inte det. Bantarens fundamentalsamband är; viktförändring = energiintag - energiförbrukning. Svårare än så är det inte.

Börjar låta som veckotidningarnas "Så blir du mager som en slanggurka på fyra veckor - NY SENSATIONELL METOD!" här inne.

Edit: träna -> tävla


nej nej nej...... Kosttilskott kan man även andvända även ifall du inte tävlar eller idrottar på elit nivå... Jag har själv spelat hockey i ca 15år och när man kom upp i lite äldre ålder med mer tränning och mer fys så är det ett måste för kroppen att orka med alltså, kosttillskott är till för att hjälpa kroppen så att den slipper gå på högvarv flera timmar efter ett pass + att det hjälper till att maximera muskel uppbyggnaden men det är väl ett + bara eller :)
så om du plumber kör 3ggr i veckan hårt så tycker jag personligen att du ska köpa protein, jag har nämligen gått på kurser ang kost och häls + att vi hade en kost rådgivare i både hockeyn och fotbollen så jag ser inget fel med att du tar en protein drink efter din tränning... Sen om du vill tok rasa i vikt (inget jag rek) men om du känner att de kan vara kul så finns det måltids ersättare "hemsk mycket tjejer som köper detta innan sommarn" så de får en slankare figur till bad modet ta inte illa upp nu tjejer men det är faktiskt så och jag ser absolut inget fel i de...
Men som sagt kost och kondis tränning är ju absolut den bäst metode för att gå ner i vikt, så ut och gå/spring/jogga gå på gym det är ett bra koplement till all löpning för desto mer muskler du får desto mer energi behöver kroppen och då tar den ifrån kroppens reserver till att förbränna alltså fettet...


///Micke :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sgtpepper skrev:
Nej, den dieten är gjort för idioter, liksom alla andra mirakelmetoder, de är alla skräddarsydda för idioter.

Bingo :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr_Mike skrev:
så om du plumber kör 3ggr i veckan hårt så tycker jag personligen att du ska köpa protein, jag har nämligen gått på kurser ang kost och häls + att vi hade en kost rådgivare i både hockeyn och fotbollen så jag ser inget fel med att du tar en protein drink efter din tränning...


///Micke :tummenupp

Ok tack för svaret! :tummenupp men kostar inte det mycket? Och finns det några lågprisvarianter som ändå är effektiva. "Gainomax Recovery" (eller vad det heter måste väl vara ganska dyrt? Vilka finns det att välja mellan? Och var köper man dem, på naturapoteket?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
The_Plumber skrev:
Ok tack för svaret! :tummenupp men kostar inte det mycket? Och finns det några lågprisvarianter som ändå är effektiva. "Gainomax Recovery" (eller vad det heter måste väl vara ganska dyrt? Vilka finns det att välja mellan? Och var köper man dem, på naturapoteket?


Nej köp i lös vikt... 4kg milk & power protein för ca 600kr räker väldigt länge för dig antar jag....

Kolla in den här sidan... http://www.finalresearch.nu/
detta är de protein jag kör på...


///Micke
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr_Mike skrev:
Nej köp i lös vikt... 4kg milk & power protein för ca 600kr räker väldigt länge för dig antar jag....

Kolla in den här sidan... http://www.finalresearch.nu/
detta är de protein jag kör på...

///Micke

Men hur mycke tar man efter varje träning? Varför tar man efter träning och inte före? Kan detta få några som helst bieffekter? Vilken smak tycker du e godast?

Mycket frågor men jag är väldigt intresserad.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har sprungit sex gånger på två veckor. Lite duktig känner man sig allt, förvisso inte långt eller snabbt men en början är det. Inte vikten som är mitt problem utan avsaknaden av kondition.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Bra Freppa

Bra tråd Freppa :tummenupp
Jag tillhör ju nu i o för sig inte RR folket..

Nu har jag fått lite mer inspiration till att göra nått åt "valkarna" :tummenupp

Kosten
Tidigare har jag levt på i stort sätt ett mål om dagen (mest skräpmat)
Nu för en vecka sedan så började jag äta minst 4ggr per dag.

Kosten består av till stor del av en rejäl Frukost:
Mörkt bröd (och då menar jag mörkt inte typ gott o gräddat)
med sallad/skinka/tomat eller liknande på, alternativt havregrynsgröt.
Lunch: Helt vanlig husmanskost med allt vad det innebär,
med skillnaden från tidigare att jag äter en lagom portion...
Middag: En lättare form av lunch

Här i mellan maten så äter jag frukt och jag dricker i stort sätt bara vatten.
(jag försöker se till att jag äter något var tredje timme)


Motion
Sen en tid tillbaka så går jag till och från "jobb-bussen"
det blir ca 3km när jag ska till jobbet och ca 6km när jag ska hem 5dgr/vecka.
(tar den kortare vägen till jobbet för att få en sittplats på bussen)


Igår fick jag tummen ur och aktiverade mitt Gym/simmkort igen :tummenupp
eftersom jag hatar löpning, cykling så är det simning som gäller för mig.
Jag kommer att börja mjukt första 1-2 veckorna med 500meter sen blir det
1000meter och jag tror att efter ca 1-2 månader så blir det 2*1000meter.
(har testat detta för ett par år sedan och det funkade bra för mig)

Tanken är att sedan runt slutet av Februari så har jag bränt hyffsat mycket fett
och då ska jag köra igång seriöst med styrketräningen varvat med simningen.


Mitt mål
I dagsläget så väger jag ca 105 sladdriga kilo och ska till Maj ner under 95kg.
Nu är jag inte en sån som stirrar mig blind på vikt,
utan mitt huvudmål är att ändra om denna slappa kropp till en hård..


Det som känns kul är att redan nu innan jag har kommit igång med den riktiga träningen
så mår jag klart mycket bättre tack vare att jag har ändrat min kost :banana
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Affe_R1 skrev:
eftersom jag hatar löpning

Löpning innebär inte att du ska löpa 10 km på 45 minuter i ett sträck. Jogga tills din andhämtning inte längre går att hålla i takt med stegen, då är det snabb promenadtakt tills andningen återhämtat sig, sen på't igen bara. Till slut orkar du jogga i 15 minuters pass med en kort minuts drickapaus emellan. Så länge du väger över 80 kg är det ingen egentlig vits att jogga längre än 40 minuter totalt, bryter isf bara ned kroppen eftersom du förmodligen ligger på eller över 80% av maxpulsen. Om du känner för det kan du power-walk'a 45 minuter efter joggingpasset för att få upp lite förbränning. Även ett bra sätt att mjuka upp stela lår- och vadmuskler.

Jag har kört stenhårt med inlines & stavar under våren/sommaren men har löpt de tre senaste veckorna pga vädret. Igår på första inlines-passet på tre veckor märkte jag direkt att min kondition väsentligt hade förbättrats pga av joggingen.

/45 år, maxpuls 184, vilopuls 43, typ 2'a
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Freppa skrev:
This thread ROCKS!!!! Jag väger för övrig 93.5 idag. WOHOO!!!
Det är nåt vajsing på din våg. Jag väger 83.3 idag, och jag är fetare än du. Köp ny våg, det är enklast.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
andersbrink skrev:
Löpning innebär inte att du ska löpa 10 km på 45 minuter i ett sträck.
----en himla massa text----
/45 år, maxpuls 184, vilopuls 43, typ 2'a
Tack för tips och råd :tummenupp
Tyvärr så har jag problem med mina knän som också sabbar det,
så jag får tyvärr hålla mig till raska promenader ett tag framöver...

Jag hoppas dock att mina knän blir bättre när jag lyckats
bygga upp lite mer muskler runt om dom... :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har gått ner 2-3 kg över en månads periods nu med hjälp av att äta mer regelbundet och att motionera lite mer (läs: cyklar till kontoret, och motionerar i skogen 1-2 gånger i veckan).

Tänkte nå 75 med mer muskler än nu. Vilket då innebär ner 5 kg fett och upp 2 kg muskler. Borde gå till våren.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Swedie skrev:
Jag har gått ner 2-3 kg över en månads periods nu med hjälp av att äta mer regelbundet och att motionera lite mer (läs: cyklar till kontoret, och motionerar i skogen 1-2 gånger i veckan).

Tänkte nå 75 med mer muskler än nu. Vilket då innebär ner 5 kg fett och upp 2 kg muskler. Borde gå till våren.
Fast du måste vara beredd på att träna som helvete med vikter för att bygga två kilo muskler. Kör hårt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Affe_R1 skrev:
Tyvärr så har jag problem med mina knän som också sabbar det, så jag får tyvärr hålla mig till raska promenader ett tag framöver...

Efter 30 års rökande och fjärrkontrolltryckande började jag för 1-1/2 år sedan med promenader under 6 månaders tid, köpte sen nya gasdämpade dojor för 1900 pix och började jogga väldigt korta och lugna intervaller på icke-asfalt. 1-1/2 år senare joggar jag fortfarande inte i nedförsbackar, alldeles för påfestande när man väger 97+kg. Fast det mesta av min träning sker med skidor eller inlines, skonsammast så + plus frisk luft & fartvind.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
andersbrink skrev:
Efter 30 års rökande och fjärrkontrolltryckande började jag för 1-1/2 år sedan med promenader under 6 månaders tid...

Promenader? Morgonpromenader?

Jag gick ner från 93 till 85 på cirka ett halvår och la samtigt på mig muskler. Gick morgonpromenader cirka 4 dagar i veckan och gymmade 4-5 dagar i veckan, spelade även squash alltid då och då. Squash är en GRYMT konditionssport och rolig också dessutom.

Nu ligger jag på 91kg igen och spelar nu beachvolleyboll 3-4 dar i veckan och gymmar 5-6 dar. Får se hur formen blir till sommaren, men hoppas på att ha lagt på mig lite mer muskler och även tappat lite fett. Men men man får se, beach är iaf mkt konditionskrävande men först och främst är det OTROLIGT roligt. :tummenupp Gymträningen har också börjat bli rätt så rolig, man kan stressa av på gymmet och bara koncentrera sig på själva träningen.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mattias skrev:
Det är nåt vajsing på din våg. Jag väger 83.3 idag, och jag är fetare än du. Köp ny våg, det är enklast.

Kom och mät mig in person. Jag saknar dina armar runt min kropp.....



(wait a minute!?)
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
valmers skrev:
Vad i hela helvete, jag är en hårsmån från tresiffrigt. :mad:

nej nej, det är din personlighet som sväller över. Seså, bli nu sådär foglig som alla vill så kommer du minska till 65 kg. Jag lovar. (Det, och sluta ha halva Kubas BNP i form av vax i håret)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
nej nej, det är din personlighet som sväller över. Seså, bli nu sådär foglig som alla vill så kommer du minska till 65 kg. Jag lovar. (Det, och sluta ha halva Kubas BNP i form av vax i håret)
Du vet mycket väl att en riktig karl skaffar fler hästkrafter istället.
Den vaxförbrukning jag har är obligatorisk om man kör Audi quattro. Precis som du har radband i innerspegeln. Jag ÄGDE er PHETT på vägen från Anderstorp i våras, by the way.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top