Tjockisar i alla länder, förena eder!

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Alicia skrev:
Idag vart det inte lika nyttigt, lite godis och en extremt liten portion av pommes och kött.
Plus en 30 minuters promenad

30 minuters promenad kan ersättas med 7 minuters busstur. :mattias
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
aRWe skrev:
Detta kan du ha på havregrynsgröten (som är liknade din blandning)Blanda 100 g keso, 1 msk solrosfrön, 1 msk krossade linfrön och lägg på gröten, strö lite kanel och fruktsocker över, mumma!


Mmmm jag älskar keso!
Tackar för gott tips! :tummenupp

The_Plumber skrev:
ok samma me gröten då...tvionga i mig den otillsatta gröten i början men nu måste ja ha gröt :kocko


Du ser. Tänk om man kunde vänja sig att vara utan lakris också. :mad:
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
McB skrev:
Effekten du får av att äta mat med låg GI är inte direkt viktminskaning. Du ökar de facto möjligheten att förbränna fett, men viktigast av allt ökar mättnadskänslan när man äter långsamma kolhydrater, och risken för småätande minskar. Däri ligger den stora vinsten.

Kaloriunderskott är givetvis det allra viktigaste, den som hävdar motsatsen är dum.
Äsch, det är bara att räkna ut vad man får äta. Sen äter man det :D
Att gå omkring hungrig runt en godisskål är bra träning för karaktären.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Martin skrev:
GI hit eller dit spelar ingen roll. Så länge du ligger på kaloriunderskott så kan du äta druvsocker och smör.

"...spelar ingen roll", då menar du minoriteten av befolkningen som inte har viktproblem eller andra "krämpor" som kan tas om hand lite bättre. Majoriteten behöver lära sig "folkvett" vad gällande diet.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
andersbrink skrev:
"...spelar ingen roll", då menar du minoriteten av befolkningen som inte har viktproblem eller andra "krämpor" som kan tas om hand lite bättre. Majoriteten behöver lära sig "folkvett" vad gällande diet.
Jo visst, men många tror att bara man äter lågt GI så kan man äta hur mycket som helst.

-edit-
Man ska äta så oraffinerat och naturligt som möjligt för att få sig mycket bra näring. Ska man följa GI värden så är det ju bättre att äta socker än potatis :D
Men som sagt, sunt förnuft i valet av mat.
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RocketQueen skrev:
Mmmm jag älskar keso!
Tackar för gott tips! :tummenupp

Du ser. Tänk om man kunde vänja sig att vara utan lakris också. :mad:

Det är enkelt. Det finns tabletter på apoteket som ersätter ditt sockerberoende. Jag har varit sockerberoende och det försvann i stort sett helt. Jag har skåpätit i flera år men det försvann helt...visst det behövs självkontroll också men det tror jag du har.

Morsan är snart apotekare och säger att det är bra grejer. Kan ta reda på vad de heter om du vill. Det är receptfritt :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
The_Plumber skrev:
Det är enkelt. Det finns tabletter på apoteket som ersätter ditt sockerberoende. Jag har varit sockerberoende och det försvann i stort sett helt. Jag har skåpätit i flera år men det försvann helt...visst det behövs självkontroll också men det tror jag du har.

Morsan är snart apotekare och säger att det är bra grejer. Kan ta reda på vad de heter om du vill. Det är receptfritt :tummenupp
ta gärna reda på vad det heter ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Det blir roligare om du springer :mattias
Orkar ju bara springa nån kilometer i början än så länge, mest för att inte frysa ihjäl på promenaden.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Martin skrev:
Jo visst, men många tror att bara man äter lågt GI så kan man äta hur mycket som helst.

-edit-
Man ska äta så oraffinerat och naturligt som möjligt för att få sig mycket bra näring. Ska man följa GI värden så är det ju bättre att äta socker än potatis :D
Men som sagt, sunt förnuft i valet av mat.
Var alldeles för otydlig i mitt inlägg och borde inte lagt in GI. Menade bara att det inte är några problem att äta havregrynsgröt till frukost, snarare attd et är bra, men om man vill göra det nyttigare så köper man fullkornsvarianten av havgregrynen och får då även en bättre mättnadskänsla och stabilare blodsocker, etc etc.

Det är ju som du säger mer sunt förnuft och lite mer tanke bakom som behövs och inte mirakelmetoder, nya sätt att räkna etc för att folk ska må bättre.
Dessutom fattar jag inte hur folk inte vill äta grönsaker eftersom det är väldigt gott och en måltid utan det är ju skittråkig.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Orkar ju bara springa nån kilometer i början än så länge, mest för att inte frysa ihjäl på promenaden.
Jag ska nog ta och jaga runt dig så att du inte stannar, lata gubbe :fatta!

Skall jag lägga upp bilderna här efteråt?
Eller så säljer jag dom till högsbjudande :D :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
The_Plumber skrev:
Det är enkelt. Det finns tabletter på apoteket som ersätter ditt sockerberoende. Jag har varit sockerberoende och det försvann i stort sett helt. Jag har skåpätit i flera år men det försvann helt...visst det behövs självkontroll också men det tror jag du har.

Morsan är snart apotekare och säger att det är bra grejer. Kan ta reda på vad de heter om du vill. Det är receptfritt :tummenupp


Jag tycker att sockerbehovet minskar nu när man äter mer regelbundet, köpte visserligen godis häromkvällen men det var inte alls lika gott som annars så jag skippade att äta upp det.
Men kromtabletter kanske man ska testa ändå..
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
En annan sak jag tänkte fråga, är det okej att jag tränar, utan att jag skriver om det här?! :va
Bara så att ingen blir arg och sådärliksom.... :kulspruta
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Åsa skrev:
En annan sak jag tänkte fråga, är det okej att jag tränar, utan att jag skriver om det här?! :va
Bara så att ingen blir arg och sådärliksom.... :kulspruta


Haha, vi skriver bara för att alla ska veta hur duktiga vi har varit :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alicia skrev:
Jag tycker att sockerbehovet minskar nu när man äter mer regelbundet, köpte visserligen godis häromkvällen men det var inte alls lika gott som annars så jag skippade att äta upp det.
Men kromtabletter kanske man ska testa ändå..
När man blir sugen på godis så brukar jag försöka käka annat som är gott men inte lika illa. Popcorn utan smör och läsk tex fram för tv:n. Annars är ju nötter, mandlar kanongott som snack. Inte rostade och saltade utan paranötter ( de godaste), hasselnötter, sötmandel etc. Frukt kan man ju också äta nästan hur mycket man vill.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Gustav O skrev:
När man blir sugen på godis så brukar jag försöka käka annat som är gott men inte lika illa. Popcorn utan smör och läsk tex fram för tv:n. Annars är ju nötter, mandlar kanongott som snack. Inte rostade och saltade utan paranötter ( de godaste), hasselnötter, sötmandel etc. Frukt kan man ju också äta nästan hur mycket man vill.

Frukt har jag börjat äta mycket nu, fått dille på apelsiner. Dom är hur goda som helst nu. Dags att ta sin dagliga promenad snart, kallt :3freak
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Alicia skrev:
Frukt har jag börjat äta mycket nu, fått dille på apelsiner. Dom är hur goda som helst nu. Dags att ta sin dagliga promenad snart, kallt :3freak
Tar du med dig Swetty på promenaderna, eller sitter han och häckar vid sin dator hela dagarna :va
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Åsa skrev:
Tar du med dig Swetty på promenaderna, eller sitter han och häckar vid sin dator hela dagarna :va

Tyvärr klarar inte hans fot en timmas långa promenader, går vi ihop så går vi runt kvarteret typ 15-20 minuter. Förhoppningsvis så blir foten bra efter operation så han kan följa med och springa sen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top