Tjockisar i alla länder, förena eder!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Så morsan säger att man ska gå in i en hälsobutik och be om kromtabletter för sitt sötbehov. För dewt finns olika och därför ska man prata med personalen först vilka man ska ha.

Jag lovar er att det hjälper om ni också har lite självkontroll.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
The_Plumber skrev:
Det är enkelt. Det finns tabletter på apoteket som ersätter ditt sockerberoende. Jag har varit sockerberoende och det försvann i stort sett helt. Jag har skåpätit i flera år men det försvann helt...visst det behövs självkontroll också men det tror jag du har.

Morsan är snart apotekare och säger att det är bra grejer. Kan ta reda på vad de heter om du vill. Det är receptfritt :tummenupp


Är det sant? Hemskt gärna. Jag sket i att äta godis i 6 månader med undantag som kan räknas på en hand. Funkade kanon men när man började igen var det kört.
Får du reda på vad dom heter så berätta! :)

/Marielle

By the way, någon som testat CLA?
Sägs ju öka fettförbränningen. Stämmer det?

Körde själv Themro X och Röda rippar förut men jag blev så jäkla stressad och kissnödig. :3freak Kunde ju inte sova så jag vågar ej köra på sånt mer. En kompis sa att det enda han tycker jag ska stoppa i mig är i så fall CLA.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kromtabletter ska du fråga efter =)

RocketQueen skrev:
Är det sant? Hemskt gärna. Jag sket i att äta godis i 6 månader med undantag som kan räknas på en hand. Funkade kanon men när man började igen var det kört.
Får du reda på vad dom heter så berätta! :)

/Marielle

By the way, någon som testat CLA?
Sägs ju öka fettförbränningen. Stämmer det?

Körde själv Themro X och Röda rippar förut men jag blev så jäkla stressad och kissnödig. :3freak Kunde ju inte sova så jag vågar ej köra på sånt mer. En kompis sa att det enda han tycker jag ska stoppa i mig är i så fall CLA.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Kromtabletter ska du fråga efter =)

Precis och jag kan bara säga att jag tog tabletterna i kanske 30 dagar. Nu har jag inte tagit dem på flera veckor och känner fortfarande inte suget....JAG ÄLSKAR DE TABLETTERNA!!! :D :tummenupp :Bugar
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Åsa skrev:
En annan sak jag tänkte fråga, är det okej att jag tränar, utan att jag skriver om det här?! :va
Bara så att ingen blir arg och sådärliksom.... :kulspruta
Men vaffan :mad:

Går du och tränar utan att skryta om det här? FÖRRÄDARE :mad: :mad: :pannkyss

GSXR1100R skrev:
Orkar ju bara springa nån kilometer i början än så länge, mest för att inte frysa ihjäl på promenaden.
Well, så är det ju. Man springer så långt som man orkar. Sen går man en stund och springer en bit till osv. Springsträckorna blir längre och längre och gåsträckorna kortare och kortare. Efter ett tag behöver du inte gå alls. Det tar inte särskilt lång tid.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mitt konditionstips just nu är långfärdsskidor! Jag köpte ett billigt paket med skidor, bindningar, stavar och pjäxor för 999:-. Absolut inget Vasaloppspaket men helt ok för motionären. Tidigare på hösten så sprang jag mycket men det är inte lika kul nu när det är vinter, så skidåkning passar perfekt.

Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :).

Lycka till alla tjockisar! Snart är badsäsongen här ;)
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
sgtpepper skrev:
Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :)

Wow! Grymt bra jobbat, måste jag säga. :tummenupp
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
sgtpepper skrev:
Mitt konditionstips just nu är långfärdsskidor! Jag köpte ett billigt paket med skidor, bindningar, stavar och pjäxor för 999:-. Absolut inget Vasaloppspaket men helt ok för motionären. Tidigare på hösten så sprang jag mycket men det är inte lika kul nu när det är vinter, så skidåkning passar perfekt.

Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :).

Lycka till alla tjockisar! Snart är badsäsongen här ;)
Det var en grotesk viktminskning, det är bara att lyfta på hatten. Själv går det åt helvete. 116 kilo i somras, 113 nu. Långt kvar till målet. Strax under 100. Tur man har lite pulver i hojen. En orginalbusa gör väl knappt 200 med mig på?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sgtpepper skrev:
Mitt konditionstips just nu är långfärdsskidor! Jag köpte ett billigt paket med skidor, bindningar, stavar och pjäxor för 999:-. Absolut inget Vasaloppspaket men helt ok för motionären. Tidigare på hösten så sprang jag mycket men det är inte lika kul nu när det är vinter, så skidåkning passar perfekt.

Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :).

Lycka till alla tjockisar! Snart är badsäsongen här ;)
Törs man gissa att din kondis och ditt allmäntillstånd båda har förbättrats kraftigt?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sgtpepper skrev:
Mitt konditionstips just nu är långfärdsskidor! Jag köpte ett billigt paket med skidor, bindningar, stavar och pjäxor för 999:-. Absolut inget Vasaloppspaket men helt ok för motionären. Tidigare på hösten så sprang jag mycket men det är inte lika kul nu när det är vinter, så skidåkning passar perfekt.

Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :).

Lycka till alla tjockisar! Snart är badsäsongen här ;)
:tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
sgtpepper skrev:
Mitt konditionstips just nu är långfärdsskidor! Jag köpte ett billigt paket med skidor, bindningar, stavar och pjäxor för 999:-. Absolut inget Vasaloppspaket men helt ok för motionären. Tidigare på hösten så sprang jag mycket men det är inte lika kul nu när det är vinter, så skidåkning passar perfekt.

Just nu ligger jag -31 kg, från 122 till 91 kg på knappt 7 månader, helt kopiöst att jag vägde så mycket som jag gjorde när jag började egentligen. Nu måste jag köpa ny motorcykelställsgarderob, både skinnställ och endurokläder. Men det är ju ganska trevligt ändå :).

Lycka till alla tjockisar! Snart är badsäsongen här ;)

Satan va bra! :tummenupp Du har alltså gått ner 1,1 kg i veckan i snitt. Det är inte många som klarar av att göra det under så lång tid. Du ska vara riktigt stolt över dig själv. Hur gick det för dig i jul?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Peter lots skrev:
Tur man har lite pulver i hojen. En orginalbusa gör väl knappt 200 med mig på?
Hehe, själv har jag ju bara ynka 120 hästar på veven så jag var tvungen att gå ner ordentligt, hade jag haft en busa hade behovet inte varit lika stort ;).

Bingo skrev:
Törs man gissa att din kondis och ditt allmäntillstånd båda har förbättrats kraftigt?
Jo, absolut. Konditionen och allmäntillståndet har helt klart blivit mycket bättre. Dock så har jag märkt att konditionen inte ökar i samma fart som tidigare, men jag är medveten om att det är normalt, för att öka konditionen så måste man ju hela tiden öka träningen och just nu kör jag på i lugn takt och fokuserar mest på förbränning, ska ned till 88-89 kg tänkte jag, så ett par kg kvar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sgtpepper skrev:
Jo, absolut. Konditionen och allmäntillståndet har helt klart blivit mycket bättre.
Det vi har märkt är att mängden elaka och vassa kommentarer har minskat från din sida. :hihi
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
The_Plumber skrev:
Hur gick det för dig i jul?
I jul har jag käkat ganska fritt, jag tillåter mig att fuska då och då och det har jag gjort hela tiden, jag tror inte att det blir så bra annars. Under julhelgen så har jag legat ganska så still viktmässigt, jag har varken gått upp eller ner. Nu är det dags att ta nya tag! :)

Gustav O skrev:
Det vi har märkt är att mängden elaka och vassa kommentarer har minskat från din sida. :hihi
Haha, fan också. Jag gör mitt bästa trots att jag är en fjärdedel mindre! :)
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
sgtpepper skrev:
I jul har jag käkat ganska fritt, jag tillåter mig att fuska då och då och det har jag gjort hela tiden, jag tror inte att det blir så bra annars. Under julhelgen så har jag legat ganska så still viktmässigt, jag har varken gått upp eller ner. Nu är det dags att ta nya tag! :)

ok...jag lät det gå lite längre...2 kg upp men det gick ja ner på 1 vecka sen.

Precis utan att fuska lite blir man tokig.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
JA!!!!
Äntligen stod vågen under 80 kilo :banana
Visserligen bara på 79 kg men ändå, jämfört med för några veckor sen då den stod 80 plus.
Nu blir man mer motiverad till att fortsätta, har iallafall gått ner 1 kilo på en vecka.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
JA!!!!
Äntligen stod vågen under 80 kilo :banana
Visserligen bara på 79 kg men ändå, jämfört med för några veckor sen då den stod 80 plus.
Nu blir man mer motiverad till att fortsätta, har iallafall gått ner 1 kilo på en vecka.

BRAVO :tummenupp Keep that way and the boys will hang after you at the beach!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
The_Plumber skrev:
BRAVO :tummenupp Keep that way and the boys will hang after you at the beach!


Haha, den största anledning till att jag vill gå ner i vikt är för min egen del plus att min hoj kommer gå lite bättre då den slipper allt extra fett :hihi
Sen blir säkert Swedie glad oxå :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top