Tjockisar i alla länder, förena eder!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Haha, den största anledning till att jag vill gå ner i vikt är för min egen del plus att min hoj kommer gå lite bättre då den slipper allt extra fett :hihi
Sen blir säkert Swedie glad oxå :)


haha ja de e ju det viktigaste...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åsa skrev:
Här kommer bildbeviset.
Tur att jag har en så pass snabb kamera :D
Du hade nog kunnat ta en bild på Micke med den första kameran som uppfanns med tanke på hur snabb Micke verkar vara i löparspåret. :D

sgtpepper skrev:
Haha, fan också. Jag gör mitt bästa trots att jag är en fjärdedel mindre! :)
Det låter bra det!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
The_Plumber skrev:
Precis och jag kan bara säga att jag tog tabletterna i kanske 30 dagar. Nu har jag inte tagit dem på flera veckor och känner fortfarande inte suget....JAG ÄLSKAR DE TABLETTERNA!!! :D :tummenupp :Bugar


Måste fasen skaffa sådan. :tungan
Allt som kan hjälpa en att nå sina mål. :banana

Alicia skrev:
JA!!!!
Äntligen stod vågen under 80 kilo :banana
Visserligen bara på 79 kg men ändå, jämfört med för några veckor sen då den stod 80 plus.
Nu blir man mer motiverad till att fortsätta, har iallafall gått ner 1 kilo på en vecka.


Va duktig du är tjejen! :tummenupp
Själv ska jag till bödeln (även kallad PT) och mäta fett igen snart. Jag är asskraj att det inte skett några reslutat. Vågen har gått upp 1kg bara hoppas att det är muskler. :rolleyes:

Jag kör ju inte bana men lika bra att bli av med lite så man inte vurpar på nästa uppkörning också. :hihi
 

MC Doktorn

Guest
Glöm piller finns ingen anledning, det enda som räknas är.

Gå ner i vikt = minska intag och öka uttag av energi :fakta
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RocketQueen skrev:
Jo det förstår man men är det inte ok att få lite hjälp på vägen?

Jo det är det som tråden är till för. Att få tips och hjälpa andra.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
The_Plumber skrev:
Jo det är det som tråden är till för. Att få tips och hjälpa andra.


hehe Det har jag förståt. Det är en kanontråd! Tänkte mer på om det inte är ok att få hjälp av tex krompiller.
2ono skrev att piller ej hjälper. :) eller ja att det ej finns nån anledning att ta dem.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RocketQueen skrev:
hehe Det har jag förståt. Det är en kanontråd! Tänkte mer på om det inte är ok att få hjälp av tex krompiller.
2ono skrev att piller ej hjälper. :) eller ja att det ej finns nån anledning att ta dem.

Jag har använt det som du har sett och hur dyrt är det att testa?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
RocketQueen skrev:
Ja precis. Jag är inte den som spottar i handsken (eller vad de heter). Imorgon ska jag på apoteket. Testa går ju.

Japp. Som sagt be om tips då det finns massa olika. Är inte säker på att apoteket har men Naturaffärer har det.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
För att krångla till det lite till angående det här med GI, blodsocker och insulinfrisättning.

Saxat från ett annat forum:

När blodsockret stiger frisätts insulin, men det är inte i direkt förhållande till GI-värdet, inte ens vid ett enskilt livsmedel. I en komplett måltid är det inte GI korrelerat med insulinfrisättning överhuvudtaget.

Du kan tillaga en måltid som ger bra förhållande mellan protein, fett och kolhydrater genom att basera den på ister, kollagenprotein och druvsocker.

Eller du kan tillaga en måltid med samma mängd energigivande nutrienter av kokt potatis, kycklingfilé och rapsolja.
Den första har lägre GI, men vilken är bäst att äta?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Martin skrev:
Du kan tillaga en måltid som ger bra förhållande mellan protein, fett och kolhydrater genom att basera den på ister, kollagenprotein och druvsocker.

Eller du kan tillaga en måltid med samma mängd energigivande nutrienter av kokt potatis, kycklingfilé och rapsolja.
Den första har lägre GI, men vilken är bäst att äta?
Den första kanske inte är godast men den är ju klart mest spännande. :hihi
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
JAG ÄR FÖR LAT FÖR ATT ANSTRÄNGA MIG. FINNS DET NÅGON SOM KÄNNER TILL NÅGRA GENVÄGAR?

:banana :banana :banana
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Bra tips är att läsa några av Fredrik Paulúns senare böcker, som t.ex Paulúns näringslära. Finns som pocket för inte många slantar.

Förklarar många av dessa begrepp och vilka som jag vet många sjukgymnaster använder sig av när dom lägger upp en rehab-plan för sjuka/överviktiga/tillfrisknande fr div. saker för.

Själv kämpar jag med. Har inte egentligen svårt alls att tappa vikt eller lägga muskler, saknar bara motivationen... :(
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Martin skrev:
Ja, sluta äta så förbannat mycket :mad:
DET ÄR VÄL FÖR FAN INGEN GENVÄG :mad: :kulspruta :mad:

JAG VILL LIGGA PÅ SOFFAN OCH KÄKA CHOKLAD OCH DRICKA RÖDVIN OCH ÄNDÅ BLI STARK OCH SLANK. FATTAR DU NU VAD JAG MENAR MED GENVÄG, MARTINJÄVEL :mad:
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Bingo skrev:
DET ÄR VÄL FÖR FAN INGEN GENVÄG :mad: :kulspruta :mad:

JAG VILL LIGGA PÅ SOFFAN OCH KÄKA CHOKLAD OCH DRICKA RÖDVIN OCH ÄNDÅ BLI STARK OCH SLANK. FATTAR DU NU VAD JAG MENAR MED GENVÄG, MARTINJÄVEL :mad:
TV-shop har lösningen för dig min vän.

Finns massa bra saker som man sätter runt magen och grejer, sen är det någon elektrisk grej som tränar åt en. Man blir inte ens svettig i soffan.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Cat skrev:
Bra tips är att läsa några av Fredrik Paulúns senare böcker, som t.ex Paulúns näringslära. Finns som pocket för inte många slantar.
Jag är lite tveksam till Paulún, även om jag villigt kan erkänna att jag inte har läst allt för mycket av hans böcker. Men det känns rent allmänt som att han driver den här GI-tesen stenhårt av rent ekonomiska orsaker, han har ju blivit Mr. GI himself och tjänar säkerligen duktiga pengar på hela GI-industrin i form av böcker, kosttillskott, framträdanden och gud vet allt.

Ska jag lägga några pengar på kostböcker så satsar jag hellre på Stephan Rössner, överläkare trumfar självutnämd GI-kostexpert i min kortlek ;).
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top