Tjockisar i alla länder, förena eder!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Folk här verkar ha koll. Så jag frågar: Jag har svullat och spritat mycket under julhelgerna och inte motionerat alls i princip, men jag väger fortfarande samma som jag gjorde innan helgerna. Kan viktuppgången komma i efterhand? Kan jag komma undan med den där svullningen, då jag nu sätter igång att träna som vanligt i veckan igen?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Macho Woman skrev:
Folk här verkar ha koll. Så jag frågar: Jag har svullat och spritat mycket under julhelgerna och inte motionerat alls i princip, men jag väger fortfarande samma som jag gjorde innan helgerna. Kan viktuppgången komma i efterhand? Kan jag komma undan med den där svullningen, då jag nu sätter igång att träna som vanligt i veckan igen?
Det kommer inte att komma någon viktuppgång i efterhand.

Det är det inte så konstigt att du inte gått upp så mycket, säg att du ska gå upp ett kilo då måste du äta 7500 kcal utöver ditt basbehov.
Dvs ca 4-5 pizzor extra.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Folk här verkar ha koll. Så jag frågar: Jag har svullat och spritat mycket under julhelgerna och inte motionerat alls i princip, men jag väger fortfarande samma som jag gjorde innan helgerna. Kan viktuppgången komma i efterhand? Kan jag komma undan med den där svullningen, då jag nu sätter igång att träna som vanligt i veckan igen?
Haha, klart som fan att viktuppgången kan komma i efterskott. Tro inte att du kan slappna av bara för att du inte gått upp i vikt än. En morgon vaknar du, intet ont anande, bara för att se ett fettomonster i spegeln. Mähähä :D

Nej, viktuppgången kan inte "komma i efterhand". Den har redan kommit. Viktförändringar på kort sikt beror på mängden vätska i kroppen, inte på att man blivit fetare eller slankare (i bemärkelsen att kroppens fetthalt gått upp eller ned).

Vilken otrolig tråd detta blivit förresten. Den ena mirakelkuren efter den andra blandad med "fettbrännande" kemikalier ( :lol :lol :lol ). DET FUNKAR INTE SÅ. Träna mer och ät mindre kalorier så händer det saker. Annars inte.

Martin skrev:
Det är det inte så konstigt att du inte gått upp så mycket, säg att du ska gå upp ett kilo då måste du äta 7500 kcal utöver ditt basbehov.
Tja, det är väl inte så mycket. 1000 gram alkohol är vad som krävs. Det är bara tre helrör tysk fulsprit :D
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Bingo skrev:
Vilken otrolig tråd detta blivit förresten. Den ena mirakelkuren efter den andra blandad med "fettbrännande" kemikalier ( :lol :lol :lol ). DET FUNKAR INTE SÅ. Träna mer och ät mindre kalorier så händer det saker. Annars inte.

Tja, det är väl inte så mycket. 1000 gram alkohol är vad som krävs. Det är bara tre helrör tysk fulsprit :D
Precis, så sitt inte här å slappa! Du hade väl gått upp 18 kilo över julen?
Det blir 54 helrör tysk fulsprit, någon har legat i! :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Martin skrev:
Precis, så sitt inte här å slappa! Du hade väl gått upp 18 kilo över julen?
Det blir 54 helrör tysk fulsprit, någon har legat i! :D
Nah, jag håller mig till billigt fulvin. Ungefär 190 pavor blev det.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Martin skrev:
Det kommer inte att komma någon viktuppgång i efterhand.

Tack för det! Gör mig betydligt lugnare. Vad som däremot inte är så kul är mitt BMI. Kollade idag och det visade sig att jag kan gå ner tio kilo till :gnissla och fortfarande vara normalviktig. Jag ligger just nu mitt på normalvikt. Vet inte riktigt var jag ska sluta. När magen är platt? När jag gått ner en storlek till? När jag når nedre gränsen på indexet?
 

Dr.Bike

Guest
Macho Woman skrev:
Tack för det! Gör mig betydligt lugnare. Vad som däremot inte är så kul är mitt BMI. Kollade idag och det visade sig att jag kan gå ner tio kilo till :gnissla och fortfarande vara normalviktig. Jag ligger just nu mitt på normalvikt. Vet inte riktigt var jag ska sluta. När magen är platt? När jag gått ner en storlek till? När jag når nedre gränsen på indexet?


Din konstanta vikt över julen beror nog på att muskler är tyngre än fett, och de försvinner som bekant rätt fort när man inte tränar..
Gissa vad de ersatts av? ;)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Macho Woman skrev:
Tack för det! Gör mig betydligt lugnare. Vad som däremot inte är så kul är mitt BMI. Kollade idag och det visade sig att jag kan gå ner tio kilo till :gnissla och fortfarande vara normalviktig. Jag ligger just nu mitt på normalvikt. Vet inte riktigt var jag ska sluta. När magen är platt? När jag gått ner en storlek till? När jag når nedre gränsen på indexet?
Tja, BMI kan vara ganska missvisande. Sluta när du är nöjd. Eller så får du göra en fettmätning.

Dr.Bike skrev:
Din konstanta vikt över julen beror nog på att muskler är tyngre än fett, och de försvinner som bekant rätt fort när man inte tränar..
Gissa vad de ersatts av? ;)
Åja, riktigt så fort går det inte
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Ah, va trött jag är på alla mätmetoder!!!!
Det Finns en miljard o alla är halvkassa, det finns ju en metod aom har funnits ganska länge nu... SPEGEL. Där ser man tämligen enkelt om mad är vältränad, har "lite för mycket" eller bara är fet o grotesk, svårare än så är det inte, eller???????????
Har svårt o tänka mig att någon som inte har fullständigt sned verklighetsbild inte kan avgöra hurvida man har för mycket underhudsfett eller inte, löjl, o funderar man kring de högre siffrorna så är man ju ett fetto o får bestämma sig för att trivas med det eller göra ngt åt saken...
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Mr Brownstone skrev:
Ah, va trött jag är på alla mätmetoder!!!!
...
Ja så är det, men folk vill ju så gärna passa in i rätt mall. Så länge man är nöjd själv, och inte lider av för mycket övervikt vilket kan vara farligt så är det bara att njuta av livet.
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Alicia skrev:
Började dagen med en stadig frukost.
Tog sen på mig hand och fotledsvikter och tog mig en promenad på 50 minuter. Ouch jobbigt, men kändes bra då jag inte tycker att en vanlig promenad ger något då jag gick konstant på jobbet hela tiden.
Sen frukt och någon liter vatten.

Dags för meck i garaget.

tänkte bara påminna lite lätt att extravikter på vristerna kan slita hårt på knäna...
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Starstriker skrev:
Kolla in den här snubben..... Det är en månad mellan bilderna.

John Stone
En liten sak bara.
Om man läser under bilden står det Jan 2003 till Dec 2005
Dvs mer än en månad :)
Har lusat igenom hela tråden och önskar alla lycka till.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Martin skrev:
Du kan ju engelska också ;)


Det kan väl inte vara många % BF det rör sig om? Eller har du blivit så fet det senaste året?

Nja, jag väger som vanligt 55kg. Har dock aldrig kollat mitt BF% förut så det var en överraskning. :D
Man har ju åldern att tänka på nu. Man vill ju inte rasa ihop efter 30 liksom. :3freak
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Kom igen nu fetton!

Tråkig med alla som gnäller och tycker allt är jobbigt. Är man lat så får man stå ut med att vara fet, lös och klen :tummenner.

Detta är även typiska kännetecken på de lägre samhällsklasserna där flertalet dessutom har låg IQ :fakta. Att någon vill riskera att förknippas med sådant "slödder" är för mig obegripligt.

Jag tycker rökare :pangihuve och fetton :arsele ska få betala sin läkarvård själv eller tvångsslaktas.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr Brownstone skrev:
Ah, va trött jag är på alla mätmetoder!!!!
Det Finns en miljard o alla är halvkassa, det finns ju en metod aom har funnits ganska länge nu... SPEGEL. .
Ja det är konstigt hur man mäter BMI, jag är 171 centikort och enligt denna http://www.markazits.com/diet/bmi.php
ska jag ligga mellan 56-76 kg beroende på hur mycket muskler man har, när jag väger 72-75 kg så passar skinnstället perfekt och det är mitt sätt att mäta.

Ser man ut som en zeppelinare med skinnstället på så är man överviktig, men vikt är inte allt, det finns tjockisar med järnkondis som orkar köra tvåtimmarspass i ERF.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Faizty skrev:
tänkte bara påminna lite lätt att extravikter på vristerna kan slita hårt på knäna...

Yepp kände det, har dom icke längre.
Går med stavarna istället nu
 

sandstream

Guest
Nu är jag med i racet också :)

Gick ner 15 kilo förra våren men efter en vecka på Kreta var det svårt att lämna det "goda" livet och gå tillbaka till långsamma kolhydrater och motion.
Har gått upp 9 kilo på 7 månader och tänkte försöka gå ner 12 den här gången för att nå målvikten 80 Kg.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Dino Velvet skrev:
Jag tycker rökare :pangihuve och fetton :arsele ska få betala sin läkarvård själv eller tvångsslaktas.
Det heter faktiskt nödslakt :mattias
 

Gabor

Guest
andersbrink skrev:
Jag tycker att alla som har låg EQ ska få betala sin läkarvård själv eller tvångsslaktas.

eller bara ignorera, mindre vetande brukar uttala sig om just dylika områden för att dölja stora brister hos sig själva. Insikt och självkänsla :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top