Tjockisar i alla länder, förena eder!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
sandstream skrev:
Nu är jag med i racet också :)

Gick ner 15 kilo förra våren men efter en vecka på Kreta var det svårt att lämna det "goda" livet och gå tillbaka till långsamma kolhydrater och motion.
Har gått upp 9 kilo på 7 månader och tänkte försöka gå ner 12 den här gången för att nå målvikten 80 Kg.
Samma visa här, jag brukar gå ner från +80 kg till 74kg i början av året, men sen sviktar moralen och sakta men säkert så kommer kilona tillbaks igen till hösten, det är svårt som tusan att ligga kvar på idealvikten konstant, troligtvis för lite motion i kombo med sena grillkvällar :fyllisar

Inte lätt att vara smal när man är rik, blir till att slösa bort alla pengar på racing i år så att man inte har råd att svulla.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Inte lätt att vara smal när man är rik, blir till att slösa bort alla pengar på racing i år så att man inte har råd att svulla.
Eller så skänker du pengarna till mig, så slipper du både:

1) skada dig
2) tjocka till dig med en massa mat

Åsa - sponsorjagaren Nr 1 :D

Bingo skrev:
Det heter faktiskt nödslakt :mattias
:rofl :rofl

GSXR1100R skrev:
Ser man ut som en zeppelinare med skinnstället på så är man överviktig, men vikt är inte allt, det finns tjockisar med järnkondis som orkar köra tvåtimmarspass i ERF.
Jag säger bara: Kim Raes - he rocks :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Gick ner 15 kilo förra våren men efter en vecka på Kreta var det svårt att lämna det "goda" livet och gå tillbaka till långsamma kolhydrater och motion.
Det där är problemet med diverse patentmetoder, de går inte att leva efter uthålligt. Strunta i kolhydraternas hastighet. Ät som du vill och motionera därefter. Reservation dock för läskdrickandet. Tre liter läsk ger dig drygt 1 300 kalorier om dagen. Och då måste du ändå äta normalt för att få i dig alla nödvändiga näringsämnen. Skippa läsken och motionera lite så blir det bra.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Detdär med att mäta kroppsfettet. Vad är det bra för? Alltså, vad har jag för konkret nytta av att göra en sån mätning?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Det där är problemet med diverse patentmetoder, de går inte att leva efter uthålligt. Strunta i kolhydraternas hastighet. Ät som du vill och motionera därefter. Reservation dock för läskdrickandet. Tre liter läsk ger dig drygt 1 300 kalorier om dagen. Och då måste du ändå äta normalt för att få i dig alla nödvändiga näringsämnen. Skippa läsken och motionera lite så blir det bra.
Exakt, allt snack om GI, Atkins, CLA och fan och hans moster förblindar folk. Visst, byt gärna ut basvaror mot fullkorns- och lågfettvarianter, och se upp med sockret som man hittar i mängder i skrämmande många livsmedel, men skaffa först och främst mat- och motionsrutiner som håller på lång sikt. Resten av livet helst.

Dessutom bör man blunda för den våldsamma propaganda som mjölkproducentindustrin matar oss med från dagis och genom hela livet.

anja skrev:
Detdär med att mäta kroppsfettet. Vad är det bra för? Alltså, vad har jag för konkret nytta av att göra en sån mätning?
Den som seriöst vill minska sin fettprocent, om man exempelvis tävlar i Athletic Fitness, vill givetvis verifiera de metoder man använder för att nå sina mål. Då är en kalipermätning nödvändig. För en motionär är det overkill.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu har jag varit arbetslös en vecka, är otroligt rastlös, spring i kroppen, kan inte sitta still. blä. Har varit ute å gått 40 minuter nu, sen ska jag iväg igen ner till friskis och svettis så det blir 40 minuters gång till då Swedie har nallat bilen, plus en timmas bas/styrkepass. Jag är fortfarande rastlös efter 40 minuters promenad. Knappt sovit inatt, behöver få jobb igen och det snabbt.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Nu har jag varit arbetslös en vecka, är otroligt rastlös, spring i kroppen, kan inte sitta still. blä. Har varit ute å gått 40 minuter nu, sen ska jag iväg igen ner till friskis och svettis så det blir 40 minuters gång till då Swedie har nallat bilen, plus en timmas bas/styrkepass. Jag är fortfarande rastlös efter 40 minuters promenad. Knappt sovit inatt, behöver få jobb igen och det snabbt.

Så är det men du vänjer dig snart...själv har jag precis vart på gymmet....satan va jobbigt de e om man verkligen anstränger sig
:3freak

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
The_Plumber skrev:
Så är det men du vänjer dig snart...själv har jag precis vart på gymmet....satan va jobbigt de e om man verkligen anstränger sig
:3freak

Haha ja, själv ska jag svettas å pusta i full fart i en timma, runt halv fem

Är det dåligt på något sätt att äta för många apelsiner?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alltså, frågan "får jag äta det eller det?" är felformulerad. Den korrekta frågan är "är det värt det?" Ät vad du vill och ta konsekvenserna av det. Mer kalorier in än du förbrukar så går du upp i vikt. Om kalorierna kommer från fett, socker, alkohol eller protein kvittar i sammanhanget.

Ät gott, drick gott och motionera mer :tummenupp

@ valmers: när det gäller mejeriprodukter, tänker du på det höga energiinnehållet eller vad?

Alicia skrev:
Haha ja, själv ska jag svettas å pusta i full fart i en timma, runt halv fem

Är det dåligt på något sätt att äta för många apelsiner?
Ja, om du bantar. Apelsiner innehåller rätt mycket socker. Apelsinjuice t ex innehåller ganska precis lika mycket kalorier som läsk (samt en del mineraler och vitaminer, vilket läsk inte innehåller) Frukt är mycket bättre än godis men inte alls så energifattigt som många tror. Energiinnehållet varier så klart mellan olika frukter.

Edit: för många är alltid dåligt. Av allting :D

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Bingo skrev:
Ja, om du bantar. Apelsiner innehåller rätt mycket socker. Apelsinjuice t ex innehåller ganska precis lika mycket kalorier som läsk (samt en del mineraler och vitaminer, vilket läsk inte innehåller) Frukt är mycket bättre än godis men inte alls så energifattigt som många tror. Energiinnehållet varier så klart mellan olika frukter.

Edit: för många är alltid dåligt. Av allting :D

Men jag bantar inte, gör av med mer än vad jag får i mig bara :)
Käkar bara typ 2 apelsiner på en dag

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Men jag bantar inte, gör av med mer än vad jag får i mig bara :)
Käkar bara typ 2 apelsiner på en dag

Det är ingen fara...men mer kan börja bli lite dumt då du får i dig lite för mycket..äpplen vet jag att man kan käka 3 om dan utan problem

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
@ valmers: när det gäller mejeriprodukter, tänker du på det höga energiinnehållet eller vad?
Många konsumerar oerhörda mängder mjölk, ost och andra mejeriprodukter. Sossepropagandan pratar om att det ger starka ben. Man borde kanske påpeka att det animaliska fettet starkt bidrar till hjärt- och kärlsjukdomar också.

The_Plumber skrev:
Det är ingen fara...men mer kan börja bli lite dumt då du får i dig lite för mycket..äpplen vet jag att man kan käka 3 om dan utan problem
Du kan käka 20 äpplen om dagen om du motionerar därefter.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Frukt är svårt att äta för mycket av. Ät på, massa bra fibrer, vitaminer, mineraler och andra mikronutrienter och inte allt för mycket energi i förhållande till sin vikt.

1 Kilo Apelsin = ca 450 kcal

RocketQueen skrev:
Har dock aldrig kollat mitt BF% förut så det var en överraskning.
Nåå, hur löd domen då? :)

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Alicia skrev:
Yepp kände det, har dom icke längre.
Går med stavarna istället nu
Bra att du märkte det (i tid hoppas jag)
fick bannor av mina friidrottstränare för många år sedan när jag körde med det!
stavar låter betydligt nyttigare!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Faizty skrev:
Bra att du märkte det (i tid hoppas jag)
fick bannor av mina friidrottstränare för många år sedan när jag körde med det!
stavar låter betydligt nyttigare!

Har bara tagit två promenader med dom tror jag, eller tre kanske.
Är det lika skadligt runt handlederna?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Martin skrev:
Frukt är svårt att äta för mycket av. Ät på, massa bra fibrer, vitaminer, mineraler och andra mikronutrienter och inte allt för mycket energi i förhållande till sin vikt.

1 Kilo Apelsin = ca 450 kcal

Nåå, hur löd domen då? :)
Nja, om man bantar, vilket ju många här verkar göra, så är det lätt att äta för mycket frukt också. Ett halvkilo apelsiner är lätt att stoppa i sig under en dag om man bantar och går hungrig - och de bidrar också. Äpplen och apelsiner är inte hela världen, men bananer t ex är ganska kaloririka. Men visst, jag håller i stort med dig. Bantar man skall man se upp för frukt också, men det är bättre att äta frukt än godis och allra bäst är att äta frukt och motionera lite. Frukt är nyttigt och gott.

valmers skrev:
Många konsumerar oerhörda mängder mjölk, ost och andra mejeriprodukter. Sossepropagandan pratar om att det ger starka ben. Man borde kanske påpeka att det animaliska fettet starkt bidrar till hjärt- och kärlsjukdomar också.
Haha, det är alltså en socialdemokratisk konspiration med förgreningar in i Skånemejerier och Arla. Maaaaaa-htiiiiiin, vad har du att säga till ditt försvar :mad: :D

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Alicia skrev:
Har bara tagit två promenader med dom tror jag, eller tre kanske.
Är det lika skadligt runt handlederna?

inte vad jag vet! i och med att du inte belastar nån led på samma sätt i armen så som man gör med knäna när man går... knäna är tydligen väldigt känsliga för extra vikter när man går. att träna med vikter är ju en sak, men när man går/springer så tar du ju flera hundra-tusen steg, o gör den lilla viktökningen att det sliter betydligt mer.
Men med handlederna vågar jag inte svara. menar du medans du är ute och går?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Faizty skrev:
inte vad jag vet! i och med att du inte belastar nån led på samma sätt i armen så som man gör med knäna när man går... knäna är tydligen väldigt känsliga för extra vikter när man går. att träna med vikter är ju en sak, men när man går/springer så tar du ju flera hundra-tusen steg, o gör den lilla viktökningen att det sliter betydligt mer.
Men med handlederna vågar jag inte svara. menar du medans du är ute och går?

Yepp, medan man går. Har testat att gå med vikter me stavarna också, då känns det som att handledern får stöd medan man går och det känns betydligt bättre än att gå utan stavar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Haha, det är alltså en socialdemokratisk konspiration med förgreningar in i Skånemejerier och Arla. Maaaaaa-htiiiiiin, vad har du att säga till ditt försvar :mad: :D
Det är ett nytt riktmärke i Sossepropagandatermer. :D

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...