Tjockisar i alla länder, förena eder!

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Motala
Hoj
fireblade
Har slängt 2 kg deg på 2 veckor trots en rejäl fylla förra helgen, väger nu 86 kg och målet är 80 pannor muskler :hihi
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
furiousrage skrev:
Har slängt 2 kg deg på 2 veckor trots en rejäl fylla förra helgen, väger nu 86 kg och målet är 80 pannor muskler :hihi

Hehe 80pannor muskler... Då är du ju i kanon form isåfall... För 80kg rena muskler är ju grymt...STENHÅRD...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sweedo skrev:
Kan någon förklara vad bokstäverna i TIBA står för.
Att det betyder att föraren sitter fast mitt på sadeln med ett spett upp i arslet har jag förstått.
/O. Kunnig
Team Iron Bar in the Ass
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sweedo skrev:
Kan någon förklara vad bokstäverna i TIBA står för.
Att det betyder att föraren sitter fast mitt på sadeln med ett spett upp i arslet har jag förstått.
/O. Kunnig
Team Iron Bar up the Ass
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Doh!
Tack GSXR1100000000000000000000000000000000000000000000000000R och Valmers, det borde jag ha kunnat gissa mig till. :huvet
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Målet känns avlägset när man sitter och tittar på underklädesmodellerna i vårens klädkataloger :rolleyes:
 

Dr.Bike

Guest
Alicia skrev:
Målet känns avlägset när man sitter och tittar på underklädesmodellerna i vårens klädkataloger :rolleyes:

Men Alicia... är du verkligen överviktig?
Jag har aldrig sett dig irl, men det verkar inte så iaf.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dr.Bike skrev:
Men Alicia... är du verkligen överviktig?
Jag har aldrig sett dig irl, men det verkar inte så iaf.

Haha jag har lite för många såkallade trivselkilon. Visst, kanske många som inte skulle kalla mig överviktig och jag kallar inte mig själv det heller.
Men när jag vet att min kropp kan se mycket bättre ut än vad den gör just nu så vill jag bli av med några kilon. Jag vägde runt 70 kilo när jag träffade Swedie, sen sa det poff och jag vägde 80 kilo istället. Eftersom jag är lång så kan jag väga 80 kilo men jag känner inte för det.
 

Dr.Bike

Guest
:lol Haha, "bara" +10

Det är ju lugnt. Det betyder att du iaf inte fått en släng av graviditet...
Fast, det går över. Även om inkubationstiden är 9mån.

Då tar vi tio var tillsammans! *deal?*

Hur planerar du att gå tillväga?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dr.Bike skrev:
:lol Haha, "bara" +10

Det är ju lugnt. Det betyder att du iaf inte fått en släng av graviditet...
Fast, det går över. Även om inkubationstiden är 9mån.

Då tar vi tio var tillsammans! *deal?*

Hur planerar du att gå tillväga?

Haha nej det tillståndet är det inte dags för en på ett bra tag. Ska bli snabb på att köra hoj först ;)
Just nu följer jag hälsovakten, äter runt 1500 kalorier om dagen, försöker att hinna med en timmas träning varje dag. Antingen i form av promenader eller som idag blir det 40 minuters promenad plus en timmas styrkebaspass på friskis och svettis. Har hållt på i två veckor nu, har minskat mina kroppsmått med cirka 2 cm överallt förutom runt buken där är det 3 cm som har försvunnit och under bysten cirka 4 cm. "Bullen" på magen lär försvinna sist så det är väl bara att fortsätta träla.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Alicia skrev:
Har hållt på i två veckor nu

Var uppmärksam och känn dig för hur du verkligen mår, speciellt vid läggdags. Håll koll på din vilopuls och lär dig vad den säger om din kropps status. 1500 kalorier för en fysiskt aktiv person är väldigt lite. Fysisk stress kan skada vitala organ - även om det känns "gu va kul att det är så lätt att gå ned i vikt".
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
andersbrink skrev:
Var uppmärksam och känn dig för hur du verkligen mår, speciellt vid läggdags. Håll koll på din vilopuls och lär dig vad den säger om din kropps status. 1500 kalorier för en fysiskt aktiv person är väldigt lite. Fysisk stress kan skada vitala organ - även om det känns "gu va kul att det är så lätt att gå ned i vikt".

Jag mår utmärkt, piggare än förut, äter mer grönsaker och frukt än aldrig förr. Dricker mycket och äter regelbundet. Äter säkert mer än 1500 kalorier om dagen då det är svårt att veta exakt. Jag äter var tredje timma, går aldrig hungrig.
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Dr.Bike skrev:
Men Alicia... är du verkligen överviktig?
Jag har aldrig sett dig irl, men det verkar inte så iaf.

Det ska såklart vara så att man trivs med sig själv, om det är nåt kilo som man vill bli av med, för att det ska kännas bra. Alltså inget som syns, men som känns. :)

MEN det är absolut snyggare med en vältränad lite kraftigare tjej, än nån trådsmal stackare. Jag pratar alltså om kurvor...och sådana gillar vi väl här på SH. :tungan
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Madhonda skrev:
Det ska såklart vara så att man trivs med sig själv, om det är nåt kilo som man vill bli av med, för att det ska kännas bra. Alltså inget som syns, men som känns. :)

MEN det är absolut snyggare med en vältränad lite kraftigare tjej, än nån trådsmal stackare. Jag pratar alltså om kurvor...och sådana gillar vi väl här på SH. :tungan

Precis kurvor ska det vara :banana
Jag är mest ute efter att tona min kropp, bli av med lite fettreserver som sitter på sina utvalda ställen :huvet
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
andersbrink skrev:
Var uppmärksam och känn dig för hur du verkligen mår, speciellt vid läggdags. Håll koll på din vilopuls och lär dig vad den säger om din kropps status. 1500 kalorier för en fysiskt aktiv person är väldigt lite. Fysisk stress kan skada vitala organ - även om det känns "gu va kul att det är så lätt att gå ned i vikt".
Allt detta ligger i Hälsovakten, man knappar in om man är kontorsråtta eller grovarbetare, sen räknar den ut din kaloriförbrukning samt alla annat som du måste få i dig, järn, kalcium, fibrer osv. dessutom kompenserar den staplarna om du motionerar, dvs du ska äta mera ju mer du rör på dig.

Funkar kalas iaf för mig :tummenupp -3,5 kg
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
Allt detta ligger i Hälsovakten, man knappar in om man är kontorsråtta eller grovarbetare, sen räknar den ut din kaloriförbrukning samt alla annat som du måste få i dig, järn, kalcium, fibrer osv. dessutom kompenserar den staplarna om du motionerar, dvs du ska äta mera ju mer du rör på dig.

Funkar kalas iaf för mig :tummenupp -3,5 kg
"Hmmm, få se nu...
Ålder: Ointressant, okej för gammal
Yrke: Shit pårej, kontorsstolsförare
Motionerar: Va fan jag zappar på tvn"
osv
:lol
 

Dr.Bike

Guest
GSXR1100R skrev:
Allt detta ligger i Hälsovakten, man knappar in om man är kontorsråtta eller grovarbetare, sen räknar den ut din kaloriförbrukning samt alla annat som du måste få i dig, järn, kalcium, fibrer osv. dessutom kompenserar den staplarna om du motionerar, dvs du ska äta mera ju mer du rör på dig.

Funkar kalas iaf för mig :tummenupp -3,5 kg

Problemet med hälsovakten är ju när man reser och inte alltid kan ha samma dator tillgänglig... jag testade det programmet för ett par år sedan, inte för att banta, utan för att verifiera vad jag äter och att kosten verkligen räckte till.

Detta var super, då man kan använda hälsovakten både fram och baklänges!

Det var efter det jag såg att man INTE behövde kosttillskott bl.a

NU vill jag emellertid göra som ALicia, fixa bort vinterns kakor och bullar.
5-7 Kg är det korrekta måttet, men 10 hade kanske inte varit fel? ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sweedo skrev:
"Hmmm, få se nu...
Ålder: Ointressant, okej för gammal
Yrke: Shit pårej, kontorsstolsförare
Motionerar: Va fan jag zappar på tvn"
osv
:lol
Går ut i garaget och räknar.... 2 racehojar, en gathoj, en 70 cc rejsmoppe, en italiensk 2 sitsig cabbe samt en minimoto.

Funkar din trampcykel bra :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dr.Bike skrev:
Problemet med hälsovakten är ju när man reser och inte alltid kan ha samma dator tillgänglig... jag testade det programmet för ett par år sedan, inte för att banta, utan för att verifiera vad jag äter och att kosten verkligen räckte till.

Detta var super, då man kan använda hälsovakten både fram och baklänges!

Det var efter det jag såg att man INTE behövde kosttillskott bl.a

NU vill jag emellertid göra som ALicia, fixa bort vinterns kakor och bullar.
5-7 Kg är det korrekta måttet, men 10 hade kanske inte varit fel? ;)


Det finns ju hälsovakten över internet, dock kostar det så.
 

Dr.Bike

Guest
Alicia skrev:
Det finns ju hälsovakten över internet, dock kostar det så.

Åh tusan!

Men numera har jag ju en bärbar dator med mobil åtkomst... tänkte jag ju inte på!!!
Så varför har jag inte programmet inlagt på den då... *alzheimer light*
Jag är ett uppfuckat :kocko Får fixa det snarast. Har en br....jag menar köpt skiva hemma! ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top