Tjockisar i alla länder, förena eder!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
Går ut i garaget och räknar.... 2 racehojar, en gathoj, en 70 cc rejsmoppe, en italiensk 2 sitsig cabbe samt en minimoto.

Funkar din trampcykel bra :hihi
:gnissla nä, det är lite svårt att köra med knäskrap å man svettas grymt i skinnstället! :4skrika
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dr.Bike skrev:
Åh tusan!

Men numera har jag ju en bärbar dator med mobil åtkomst... tänkte jag ju inte på!!!
Så varför har jag inte programmet inlagt på den då... *alzheimer light*
Jag är ett uppfuckat :kocko Får fixa det snarast. Har en br....jag menar köpt skiva hemma! ;)

Haha precis. Lägg in direkt å kör igång. Nu ska jag promenera till friskis och svettis...pust.. alltid jobbigt innan man sätter igång.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sweedo skrev:
:gnissla nä, det är lite svårt att köra med knäskrap å man svettas grymt i skinnstället! :4skrika
Du får torrbryta hemma i skinnsoffan, husägare = inga fritidsproblem.

:pannkyss

(Bingo är tjockare & äldre än mig)
 

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
Freppa skrev:
En gång i tiden vägde jag 90 kilo. Jag tränade fem dagar i veckan och var en sexuell atlet (med mig själv iallafall). Efter min MC-olycka gick jag ner till 78 kilo. Jag var skinn och ben och behövde få tillbaka lite kroppshydda. Någonstans på vägen gick det åt helvete. Ordentligt.

Idag är jag en 95 kilos degklump och enda skälet till att min flickvän vill ligga med mig är.... nä fan, jag har ingen aning. Men vid tillfällen så har jag sex. Tror jag. Mr K kallar det sex iallafall. Fast det är klart, han är gammal och äcklig och gillar spättekaka.

Som om detta inte vore nog så är jag långsam på hoj och har ingen utålighet, vilket är bra om man kör ERF. Så, det är dags att väcka en fin gammal tradition till liv igen. Jag TROR det var GSXR1100Uråldrig som startade tråden där man hetsades att gå ner i vikt. Ett slags bullemi-forum för RR-idioter. Så, min utmaning är:

Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa några fettkilon till. Jag tror inte att
- GSXR1100R
- Zmurfen
- Robso
- Lasker
- Nr.18
kommer klara det på den tiden. Vadet gäller en öl (man måste ju fortfarande kunna dricka öl trots att man skall träna sig ner i vikt). Gentlemannaregler gäller, dvs om man hävdar att man klarat det så har man.

Kom igen nu, utmana några du också.

/Freppa

Ps. Egentligen borde jag utmana Chrille på att komma tillbaka på banan nästa år, men eftersom jag inte ens kan få västkustbon att komma till Stockholm för att dricka öl så får väl utmana på det näst bästa ;)

edit: Eftersom folk hakar upp sig på detaljer så ändrade jag vägen för att nå målet, men inte målet ;)



sega muskler? ....muskler som muskler går ej att forma
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jlite skrev:
sega muskler? ....muskler som muskler går ej att forma
Visst kan man forma muskler, man bygger ju upp dom med träning, seghet är dock mer kopplat till kondition och envishet, Freppa har 50% av dessa faktorer.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
Visst kan man forma muskler, man bygger ju upp dom med träning, seghet är dock mer kopplat till kondition och envishet, Freppa har 50% av dessa faktorer.
Fan, jag trodde aldrig jag skulle hålla med dig.
Muskler kan man forma!
Det värsta är att det är lättare att oforma musklerna bara!
 

Dr.Bike

Guest
GSXR1100R skrev:
Visst kan man forma muskler, man bygger ju upp dom med träning, seghet är dock mer kopplat till kondition och envishet, Freppa har 50% av dessa faktorer.

Aha... 25% kondition och 25% envishet... :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Idag var det jobbigt. Våran instruktör sa att ju fler gånger hon kör och desto starkare hon blir desto hårdare får vi träna. Å nu känns det verkligen, blir bara jobbigare å jobbigare. Totalt slut. Dags för käk.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sweedo skrev:
Fan, jag trodde aldrig jag skulle hålla med dig.
Muskler kan man forma!
Utöver att ändra volymen (grovleken)?
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag sitter här och äter chips... Träna är jättekul. Mindre kul att behöva tänka på vad man käkar. Jag går iofs inte upp just nu, men inte ner heller. Motivationen kommer kanske när det börjar bli varmare och man kommer på att man snart ska visa sig i bikini.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Macho Woman skrev:
Jag sitter här och äter chips... Träna är jättekul. Mindre kul att behöva tänka på vad man käkar. Jag går iofs inte upp just nu, men inte ner heller. Motivationen kommer kanske när det börjar bli varmare och man kommer på att man snart ska visa sig i bikini.
Prova att gå med bikinni inomhus, så kommer kanske motivationen igång igen ;-)

*kram*
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter 18 dagar så avstannade viktminskningen, vågen visar envist 77,5, dock har livremmen nog töjt sig eller nåt, två hack mindre nuförtiden motsvarar 5 cm mindre ölmage.

Intervallträning är bra, i mitt fall så fördelar sig joggning/snabb promenad på 20/80 när jag kör ett entimmespass, men kondisen börjar att bli mindre sämre nu iaf.

Kom igen nu alla RR fettisar, ut och kämpa i skitvädret :banana
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Den här fettisen har varit och tokgått i 30 minuter, jobbigt då det snöar.
Ikväll vankas det avslappningspass ala yoga/pilates/quigong typ.
Jag funderar på om jag ska orka upp klockan 7 imorgon bitti för att köra ett styrkepass klockan 8.. känns väl seriöst men allting har börjat ge resultat.
Nu blir jag bara mer motiverad till att fortsätta. Jag ska kunna beställa alla fina sommarkläder som jag har tittat på.
 

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
GSXR1100R skrev:
Visst kan man forma muskler, man bygger ju upp dom med träning, seghet är dock mer kopplat till kondition och envishet, Freppa har 50% av dessa faktorer.

NEJ NEJ Muskler går ej att forma visst kan du få uthållighet har knappast med musklernas utseende att göra muskeln växer utifrån muskelfästena du kan inte styra hur en muskel ska utvecklas ......en gammal myt...så nu vet du
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jlite skrev:
NEJ NEJ Muskler går ej att forma visst kan du få uthållighet har knappast med musklernas utseende att göra muskeln växer utifrån muskelfästena du kan inte styra hur en muskel ska utvecklas ......en gammal myt...så nu vet du
När en muskel växer så formas den väl :va
 

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
GSXR1100R skrev:
När en muskel växer så formas den väl :va

jo visst formas den men d e ju din genetik som bestämmer det hate it or love it vissa har grym genetik andra inte ända man kan justera är underhudsfettet .. :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jlite skrev:
jo visst formas den men d e ju din genetik som bestämmer det hate it or love it vissa har grym genetik andra inte ända man kan justera är underhudsfettet .. :)
Jag fattar inte vad du menar, om man tränar sina muskler så växer dom väl :va
 

Dr.Bike

Guest
Alicia skrev:
Nu blir jag bara mer motiverad till att fortsätta. Jag ska kunna beställa alla fina sommarkläder som jag har tittat på.

Var inte din kommande sommarstass ett nytt skinnställ? ;)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dr.Bike skrev:
Var inte din kommande sommarstass ett nytt skinnställ? ;)

Haha om jag hade råd så...nu kommer Swedies gamla ställ bli för stort.
Jag är seriös, jag ska stiga upp klockan 07.00 för att träna ett styrkepass på friskis och svettis klockan 08.00.
Så ut å jogga med dig klockan sju imorgon Dr Bike :D
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Vilken var den där sidan där vi på sh skulle skriva in vikt mm? Skulle behöva uppdatera mig men kommer inte ihåg adressen.

Kan också berätta att jag har gått ner 8,5 kg på 11 veckor (gick upp 2 kg i jul) tyvärr så syns det inte så mycket och jag måste fortsätta neråt ett antal kg.

Kom igen nu gubbar och tjejer. :) :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top