Tjockisar i alla länder, förena eder!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Wargen skrev:
Vilken var den där sidan där vi på sh skulle skriva in vikt mm? Skulle behöva uppdatera mig men kommer inte ihåg adressen.

Kan också berätta att jag har gått ner 8,5 kg på 11 veckor (gick upp 2 kg i jul) tyvärr så syns det inte så mycket och jag måste fortsätta neråt ett antal kg.

Kom igen nu gubbar och tjejer. :) :tummenupp

det är http://vikt.vtr.nu ska ställa mej på vågen snart igen, lite träning har det ju blivit, får se om det ger utslag på vågen också...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fas 2 i avfettningsplanen är innebandy varje fredag 07.00, eländet börjar i morgon, innebandy brukar ge fina racemässiga blåmärken och stukade fotleder.

Träningsvärken brukar släppa efter tre dagar :död

Kan man inte snabbspola vintern nu så att det blir vår.
 

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
GSXR1100R skrev:
Jag fattar inte vad du menar, om man tränar sina muskler så växer dom väl :va

självklart växer dom men hur dom ska formas /utvecklas kan inte du bestämma utan d ligger i din genetik förutbestämt så att forma vore omöjligt såvida du inte operarar om dina muskelfästen lr ngt förstår du nu ? hehe :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jlite skrev:
självklart växer dom men hur dom ska formas /utvecklas kan inte du bestämma utan d ligger i din genetik förutbestämt så att forma vore omöjligt såvida du inte operarar om dina muskelfästen lr ngt förstår du nu ? hehe :)
beror väl på hur man menar med forma.

Om du kör många reps, lite vikt blir musklerna inte riktigt lika stora som om du tränar för att få storlek, få reps o mkt vikt.

Sen kan man träna olika delar av en muskel, tex biceps kan man få väldigt spetsigt med att göra tunga korta armcurls (utan att sträcka ut armen som man "ska" göra).
Sen har man tex bröstmuskeln, man kan träna övre/nedre muskeln där också och på så vis "forma" bröstmuskeln för att få den form man vill ha. Tränar man bara bänkpress så blir nedre delen av bröstmuskeln större än övre och bitchtits är ett faktum ;)

Såvisst går det att "forma" en muskel till viss del med träning.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
håkan skrev:
beror väl på hur man menar med forma.

Om du kör många reps, lite vikt blir musklerna inte riktigt lika stora som om du tränar för att få storlek, få reps o mkt vikt.

Sen kan man träna olika delar av en muskel, tex biceps kan man få väldigt spetsigt med att göra tunga korta armcurls (utan att sträcka ut armen som man "ska" göra).
Sen har man tex bröstmuskeln, man kan träna övre/nedre muskeln där också och på så vis "forma" bröstmuskeln för att få den form man vill ha. Tränar man bara bänkpress så blir nedre delen av bröstmuskeln större än övre och bitchtits är ett faktum ;)

Såvisst går det att "forma" en muskel till viss del med träning.

I agree..

Går ju oftast att sätta fokus på delar av muskler så de ansträngs mer eller mindre.. Men det gäller ju då såklart att man har koll på vad man gör och har tränat tillräckligt för att kunna uppnå bra kontakt..
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det var jobbigt när klockan ringde idag för att stiga upp och träna. Kan inte vara normalt och tvinga upp sig själv för att träna när man kan ligga kvar och sova. Som tur var så körde intstruktörern lugnt, då det egentligen är en annan som har passet och det är personer mellan 50 och 80 år som tränar i vanliga fall. Trodde att en del av tanterna skulle kola efter ett tag, tyvärr så var det vissa som klarade sig bättre än vad man själv gjorde.

Känns ändå skönt att man har varit duktigt och tränat, nu är det bara en promenad kvar till affären lite senare sen gör inte jag något mer idag.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Alicia skrev:
Kan inte vara normalt och tvinga upp sig själv för att träna när man kan ligga kvar och sova.

Säg inte sådär...jag går upp 05:20 varje tisdag och torsdag för att simma 2000 m. :brinnerup

Men å andra sidan behöver jag inte tvinga mig...jag går upp alldeles frivilligt. !! Sova är överskattat. :tungan
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
håkan skrev:
Sen kan man träna olika delar av en muskel, tex biceps kan man få väldigt spetsigt med att göra tunga korta armcurls (utan att sträcka ut armen som man "ska" göra).

Sen har man tex bröstmuskeln, man kan träna övre/nedre muskeln där också och på så vis "forma" bröstmuskeln för att få den form man vill ha. Tränar man bara bänkpress så blir nedre delen av bröstmuskeln större än övre och bitchtits är ett faktum ;)
Nja, det där med korta curls stämmer kanske inte helt...

Bröstmuskeln, du menar bröstmusklerna. Det är ju två skilda muskler du skriver om.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Madhonda skrev:
Säg inte sådär...jag går upp 05:20 varje tisdag och torsdag för att simma 2000 m. :brinnerup

Men å andra sidan behöver jag inte tvinga mig...jag går upp alldeles frivilligt. !! Sova är överskattat. :tungan


Haha det var det värsta.. jag har inga problem att stiga upp men jag ligger ju hellre kvar om man säger så :)
Nu har jag gått 40 min i kylan.. usch.. nu ska jag äta gott gott :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Extra motigt i morse, 06.20 piper den elaka väckarklockan, det båser som satan och snöar, motvilligt drar man på sig innebandykostymen och greppar den slitna klubban med en suck, det är nästan ett år sen sist man spelade, tvångstankar om träningsvärk hela helgen gör inte saken bättre.

Vi möter ett gäng unga grabbar som spelar skjortan av oss, vi har inte en suck och dom bara leker med oss, matchen slutar 3-12 och då hade vi ändå tur, sjöblöt av svett masar man sig till duschen, men pga all eftersvettning så får man snällt sitta och vänta en halvtimme tills pulsen slutar slå hål i huvudet.

Varför ska det vara så jobbigt att komma i form, vem har uppfunnit den dära j-a kärringsporten innebandy, vem är det som fyller min kropp med fett på nätterna när jag sover, jag kämpar och sliter med träning och kost men vågen bara flinar 78 kg var gång.

En riktig bakfylla ger eftersvettningar & illamående, då går man ju ner i vikt och har kul dagen före iaf.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag upptäckte något trevligt igår när jag var ute och gick i kylan.
Har en riktigt jobbigt lång uppförsbacke hela vägen hem till mig, i vanliga fall så dör jag minst tre gånger på vägen hem, pulsen skenar och man kan knappt andas, man får stanna cirka 3 gånger för att ens orka sig upp för backen.
Men igår, då var det andra bullar. Backen kändes som ingenting, pulsen höll sig rätt hyfsad och jag kunde fortsätta i samma takt hela vägen upp för backen. Träningen har kanske gett lite resultat ändå.
 

MC Doktorn

Guest
Tränings pass med styrka och springer på löpband gör så varannan dag.
Börjar med styrka och alternerar armar benmuskel med bålmuskler

Sprang 30 min igår på löpband i ca 9km/h :rolleyes: mitt HR låg då runt 125 :tummenupp
Ökar med 2 min varje vecka .
Har tappat 1 kg sedan 2005 :hihi Målsättning är -10kg till sommaren

F..n kunde ju springa milen på 42 min för 15 år sedan :gnissla men vägde då 15 kg mindre och hade ett syre upptag på 4,5 l/min som max.

Alicia skrev:
Jag upptäckte något trevligt igår när jag var ute och gick i kylan.
Har en riktigt jobbigt lång uppförsbacke hela vägen hem till mig, i vanliga fall så dör jag minst tre gånger på vägen hem, pulsen skenar och man kan knappt andas, man får stanna cirka 3 gånger för att ens orka sig upp för backen.
Men igår, då var det andra bullar. Backen kändes som ingenting, pulsen höll sig rätt hyfsad och jag kunde fortsätta i samma takt hela vägen upp för backen. Träningen har kanske gett lite resultat ändå.

Samma här upplever drastiskt bättre kondition på bara 3 v kondisträning av lågintensiv typ.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2ono skrev:
Samma här upplever drastiskt bättre kondition på bara 3 v kondisträning av lågintensiv typ.
Jo i ärlighetens namn så var min kondis ännu sämre för tre veckor sedan, då orkade jag knappt gå 6 km utan att få hjärtflimmer, nu orkar jag tom jogga en del av sträckan och det känns bra.

Det är väl bara att bita ihop och kämpa i ett par månader till, även om vågen visar samma vikt var morgon så känns det att kroppen mår bättre, midjemåttet minskar fortfarande, i min värld så omvandlas nu allt fett till RR muskler, därför tappar jag inga kilon, fett har lägre densitet än muskler så jag borde altså bli tyngre.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
...även om vågen visar samma vikt var morgon så känns det att kroppen mår bättre..
Väg dig en gång i veckan, vid ungefär samma tidpunkt, kläder och med lika mkt mat i magen så ska du se att du ser skillnad :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ska se om jag vågar ställa mig på vågen idag...
Visserligen så har mina mått minskat så det är väl positivt.
Vågen känns som att den hånler mot en varje gång... :huvet
 

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
ingen än
Freppa skrev:
Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa några fettkilon till.

Jag är gärna med och kör lite peppning/träning på distans, men du bör veta att det är en omöjlighet att bygga muskler och samtidigt gå ned i vikt. För att bygga muskler krävs träning och att du äter mer än du gör av med, för att gå ned i vikt måste du äta mindre än du gör av med (vet inte om någon har påpekat detta, orkar inte läsa igenom alla sidor).
Bra tanke iallafall, motivation är det viktigaste och jag är så trött på alla fetton överallt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
mikkelrev skrev:
...jag är så trött på alla fetton överallt.
Det är ömsesidigt.

Tråkigt springvägen den senaste tiden. Att det är kallt är ok, men kyla i kombination med blåst är inte kul.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top