Tjockisar i alla länder, förena eder!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Var och körde ett pass idag, till min besvikelse så hade den ordinarie instruktörern fått förhinder och istället möttes vi av en stor hårig karl med en ölmage som inte gick av för hackor. Vilken sexuell läggning han hade behövdes inte nämnas högt utan märktes snabbt på hans låtval. Det tråkiga var att det här var ett vanligt baspass/jympa och inte ett styrkepass på basnivå som det annars är. Tror att armhävningar var det som var jobbigt under hela programmet, lite synd då jag verkligen ville köra stenhårt idag och nu blev det alldeles för sissy för min del. Dags å mecka hoj istället.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tjoho ingen träningsvärk efter innebandyn, det måste betyda att långpromenaderna har gett resultat ändå, det kan även betyda attt jag inte tog i tillräckligt mycket, det fick bli ett par glas rödtjut för att fira igår.

En timmes rask promenad i den skånska kyliga vinden pulsandes i snön blev det idag oxo, jag har nog blivit beroende av dessa långpromenader, blir rastlös om jag inte gör detta varje kväll.

I morgon blir det iaf rolig träning, 4 timmars körning på Minimoto inomhus brukar kännas i kroppen.

:)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Alicia skrev:
Var och körde ett pass idag, till min besvikelse så hade den ordinarie instruktörern fått förhinder och istället möttes vi av en stor hårig karl med en ölmage som inte gick av för hackor. Vilken sexuell läggning han hade behövdes inte nämnas högt utan märktes snabbt på hans låtval. Det tråkiga var att det här var ett vanligt baspass/jympa och inte ett styrkepass på basnivå som det annars är. Tror att armhävningar var det som var jobbigt under hela programmet, lite synd då jag verkligen ville köra stenhårt idag och nu blev det alldeles för sissy för min del. Dags å mecka hoj istället.


Därför ska du hänga i gymet istället tjejen. Gillar du ej styrketräning? Där väljer man allt själv utom möjligtvis musiken.
Vill man gå ner i fett är det ju bra träning.
Fy fan man vill inget annat än hänga där nu när det går så bra.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det låter lite väl mycket tycker jag, även om det är jäkligt jobbigt.

Från Hälsovakten:
Löpa långsamt, ca 7 km/h 270 kcal/h
Löpa snabbt, ca 11 km/h 400 kcal/h
Löpa mycket snabbt, ca 15 km/h 530 kcal/h
Gå, 160 kcal/h
Gå snabbt, 240 kcal/h

andersbrink skrev:
Då går du för sakta, håll en kadens på 1.2, dvs högerfoten i backen 12 gånger på 10 sekunder och håll på i 2 timmar. Första halvtimmen är behaglig, nästa timme svettas du och under sista halvtimmen nästan fryser du. Du kommer att lukta gubbe efter en sådan promenad. Dvs 1800 kalorier senare... Hungrig blir man iaf efteråt!
 

Dr.Bike

Guest
andersbrink skrev:
håll på i 2 timmar....1800 kalorier senare..

Hörrö!! Ge mig en metod där jag bränner 1800 callerjones på två timmar!

(påminner om att EN kilokalori värmer EN liter vatten EN grad upp, det betyder att du gör av med 900 kcal/h i ditt exempel = dina gissningsvis 85 kilo skall kyla bort 10,6 grader C tempökning och det gör den inte även om kroppstempen tillåts gå upp ca 2-2,5 grader och såvida du inte ligger i 4-gradigt vatten.)

Synapserna slutar fungera vid pass 42 grader = död, så nej, 900 kcal/h verkar LITE högt.
I roddmaskinen brukar jag bränna 300-320 kcal på en halvtimma (om jag minns rätt) Men då är tempot och intensiteten rätt mördande vilket gör att jag inte tror på 900/timme med gång hur snabb den än är.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
Därför ska du hänga i gymet istället tjejen. Gillar du ej styrketräning? Där väljer man allt själv utom möjligtvis musiken.
Vill man gå ner i fett är det ju bra träning.
Fy fan man vill inget annat än hänga där nu när det går så bra.


Usch vad tråkigt.. Hellre styrketräning plus jympa, roligt och dessutom så tränar du hela kroppen samtidigt och inte en muskelgrupp i taget.
Stå och hänga på ett gym med massa knuttar, nej tack.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Usch vad tråkigt.. Hellre styrketräning plus jympa, roligt och dessutom så tränar du hela kroppen samtidigt och inte en muskelgrupp i taget.
Stå och hänga på ett gym med massa knuttar, nej tack.

Vad är det för fel på gym nu då? Jag tycker det e skitgött.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alicia skrev:
Usch vad tråkigt.. Hellre styrketräning plus jympa, roligt och dessutom så tränar du hela kroppen samtidigt och inte en muskelgrupp i taget.
Stå och hänga på ett gym med massa knuttar, nej tack.
Du har massuppfittat hela grejen med muskelträning.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
valmers skrev:
Du har massuppfittat hela grejen med muskelträning.

Dom få gånger jag har varit och provtränat på gym har jag bara fått dåliga vibbar. Nu har jag hittat något jag trivs med så.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Alicia skrev:
Usch vad tråkigt.. Hellre styrketräning plus jympa, roligt och dessutom så tränar du hela kroppen samtidigt och inte en muskelgrupp i taget.
Stå och hänga på ett gym med massa knuttar, nej tack.


:hihi Om du känner så ska du nog inte köra i gymet. Själv föredarar jag det framför pass. :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
:hihi Om du känner så ska du nog inte köra i gymet. Själv föredarar jag det framför pass. :)


Haha jag överlåter gymmet till dig istället.
Jag trivs på friskis och svettis, man behöver inte få några komplex eller liknande när instruktörerna är överviktiga och dallriga själva.
På dom gym jag har varit inne på, så känns det som att har man inte rätt kläder eller rätt figur från början så har man inte där och göra. Så nu har jag dålig inställning till alla gym :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har gått ner 4 kilo utan att göra nånting mer än äta rätt och vara lite mer aktiv. Från 83 till låg 79 nu.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Haha jag överlåter gymmet till dig istället.
Jag trivs på friskis och svettis, man behöver inte få några komplex eller liknande när instruktörerna är överviktiga och dallriga själva.
På dom gym jag har varit inne på, så känns det som att har man inte rätt kläder eller rätt figur från början så har man inte där och göra. Så nu har jag dålig inställning till alla gym :hihi

Men då har du ju varit på rikemansgym. På mitt gym går folk i vilka "kläder" som helst och ingen bryr sig om hur man ser ut. Ibland får man t.o.m. hjälp av folk som inte jobbar där om de ser att man gör fel. :tummenupp

Lågklass gym är bäst!
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Shit.. Jag låg på 85 kg rena muskler för ett tag sen :rofl ..mkt gym..mkt thaiboxning ..men jag pallar inte att att hålla den kosten o den träningsfliten längre.. :3freak

Nu .. 72 kg .. Lagom tränad.. lite fotboll..lite thaiboxning..lite gym
Mkt jobb o mkt kärlek .. :tummenupp

O måttligt med sprit.. :fyllisar
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Alicia skrev:
Haha jag överlåter gymmet till dig istället.
Jag trivs på friskis och svettis, man behöver inte få några komplex eller liknande när instruktörerna är överviktiga och dallriga själva.
På dom gym jag har varit inne på, så känns det som att har man inte rätt kläder eller rätt figur från början så har man inte där och göra. Så nu har jag dålig inställning till alla gym :hihi

Jag förstår hur du menar. Jag tränar ju på ett litet gym i Bromma och det är helt kanon. Inte alls nåt glassigt gym utan jag glider omkring i det fulaste träningsbrallor du kan tänka dig. Plus att det finns jätte många shyssta killar och tjejer där. Så alla gym är inte sådär. Men har du hittat din grej på friskis så är det ju kanon. :)

Wargen skrev:
Men då har du ju varit på rikemansgym. På mitt gym går folk i vilka "kläder" som helst och ingen bryr sig om hur man ser ut. Ibland får man t.o.m. hjälp av folk som inte jobbar där om de ser att man gör fel. :tummenupp

Lågklass gym är bäst!


Precis! Man ska helst träna i en gammal verkstad med bara en cable och massa fria vikter. Såna gym rockar!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Dr.Bike skrev:
Hörrö!! Ge mig en metod där jag bränner 1800 callerjones på två timmar!

I roddmaskinen brukar jag bränna 300-320 kcal på en halvtimma (om jag minns rätt) Men då är tempot och intensiteten rätt mördande vilket gör att jag inte tror på 900/timme med gång hur snabb den än är.

Gå på Spinning..man bränner uppåt 700 till 800 kalorier under en timmes pass om man tar i ordenligt.
Själv körde jag crosstrainer stenhårt tempo i 35 minuter och cyklade 30 minuter, också stenhårt tempo med motståndet ganska högt o brännde totalt 780 kcal (gemensamt). Så det går att bränna mycket om man har hög intensitet. :)
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
David81 skrev:
Shit.. Jag låg på 85 kg rena muskler för ett tag sen :rofl ..mkt gym..mkt thaiboxning ..men jag pallar inte att att hålla den kosten o den träningsfliten längre.. :3freak

Nu .. 72 kg .. Lagom tränad.. lite fotboll..lite thaiboxning..lite gym
Mkt jobb o mkt kärlek .. :tummenupp

O måttligt med sprit.. :fyllisar


Var tränar du Muay Thai? mvh
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag hoppas att du är medveten vad din maxpuls är samt vilken puls du ligger på när du kör hårt väldigt länge. Kör du över 80% av maxpulsen under mer än ca 40 minuter börjar kroppen att "äta" av kroppens alla delar, INKLUSIVE hjärtmusklerna. En pulsklocka är ett väldigt trevligt hjälpmedel. Jag brukar lägga mig på runt 135 till 140 i puls (larmspannet jag ställt i min pulsklocka, dvs väldigt behaglig lunk) med min maxpuls på 185 då jag vill bränna. Under 1-1/2 timmes körning bränns det då av ca 1800 kalorier. Väger 96 kg.

Över 80% kör man i intervaller (så att kroppen får återhämta sig mellan körningarna) under totalt max ca 40 minuter. Finns mycket skrivet om det där...

Nursey skrev:
Gå på Spinning..man bränner uppåt 700 till 800 kalorier under en timmes pass om man tar i ordenligt.
Själv körde jag crosstrainer stenhårt tempo i 35 minuter och cyklade 30 minuter, också stenhårt tempo med motståndet ganska högt o brännde totalt 780 kcal (gemensamt). Så det går att bränna mycket om man har hög intensitet. :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jahapp, själv har jag blivit slank och muslulös som en ål (greppa tag i en och försök hålla den kvar, om du undrar hur slank och muskulös en ål är). Typ nästan... :gnissla

Nä fullt så bra är det inte. Men sakta men säkert går det åt rätt håll. Viktmässigt är det inga större sensationer men både kondis och styrka är på uppåtgående. Well, i vart fall styrkan. Jag tar det som ett tecken på att kroppens fetthalt är fallande. På tisdag skall jag separera styrketräning och löpning. Löpning på morgonen och styrketräning efter jobbet. Ska bli kul. Ännu roligare skulle det vara om snön kunde försvinna.

En tråkig sak med träningen: det blir mycket tvätt.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
Jag förstår hur du menar. Jag tränar ju på ett litet gym i Bromma och det är helt kanon. Inte alls nåt glassigt gym utan jag glider omkring i det fulaste träningsbrallor du kan tänka dig. Plus att det finns jätte många shyssta killar och tjejer där. Så alla gym är inte sådär. Men har du hittat din grej på friskis så är det ju kanon. :)




Precis! Man ska helst träna i en gammal verkstad med bara en cable och massa fria vikter. Såna gym rockar!


Jag får väl ompröva då.. Får helt enkelt följa med dig ut till Bromma och träna.
Så får du visa hur man ska göra så att jag blir slim å snygg ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top