Tjockisar i alla länder, förena eder!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Madhonda skrev:
Jag måste undra en sak, hur gör ni med träningen om ni känner er lite, lite sjuka.

Tränar ni ändå, och hoppas att det ska försvinna?

Eller känner ni efter och skiter i att träna vid minsta tecken på en analkande förkylning eller så.

HUR farligt är det att träna även om man inte känner sig riktigt Top Of The Line. För min del ska det mycket till, om jag ska hoppa en träning. Beroendet är starkare än förnuftet är jag rädd. Även om jag försöker "tvångsvila" ibland. :rolleyes:

//M
Det är bara att vräka på och köra. Lite AIDS skall väl en karl tåla.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Madhonda skrev:
Jaha på så vis, och om man inte är någon karl då??? :va

:tungan
Anpassa träningsintensiteten efter sjukdomsgraden. Är du "lite" sjuk så tränar du lättare än när du är helt frisk. Är du "mycket" sjuk så hoppar du över träningen. Det är inte riskfritt att träna hårt om man har en infektion i kroppen. Fast det där är väl ändå självreglerande? Det ger sig självt hur hårt man kan träna :pannkyss
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
När man hamnar på Akuten med hjärtflimmer vet man att man har tränat med infektion i kroppen samtidigt som man är något övertränad. Det är väldigt otrevligt, dvs flimmer. Det gick dock över samma dag, men nu är det lågintensiv aktivitet som gäller ett tag framöver.

Har du feber, NOLL träning. Har du förhöjd puls på morgonen eller är feberfri men känner dig inte riktigt 100, lugn promenad.

Bingo skrev:
Anpassa träningsintensiteten efter sjukdomsgraden. Är du "lite" sjuk så tränar du lättare än när du är helt frisk. Är du "mycket" sjuk så hoppar du över träningen. Det är inte riskfritt att träna hårt om man har en infektion i kroppen. Fast det där är väl ändå självreglerande? Det ger sig självt hur hårt man kan träna :pannkyss
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Madhonda skrev:
Jo förvisso, men ibland vill jag mer än jag förmår, och går då enbart på vilja.

Envis som den oxen jag är! :tomten

Du får vara rädd om dig.
Om du är frisk nu i veckan så se till å träna åt mig också.
Förhoppningsvis så har hotellet något slags motionsrum, om jag har tur.
Fem dagar i Göteborg kommer säkert sätta sina spår, ska försöka undvika allt för mycket skräpmat.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Madhonda skrev:
Jo förvisso, men ibland vill jag mer än jag förmår, och går då enbart på vilja.

Envis som den oxen jag är! :tomten
Hmmm, det låter inte förnuftigt. Att vara envis som en oxe är bra. Att ha en oxes förstånd är inte bra.
 

Dr.Bike

Guest
Madhonda skrev:
Jag måste undra en sak, hur gör ni med träningen om ni känner er lite, lite sjuka.

Tränar ni ändå, och hoppas att det ska försvinna?

Eller känner ni efter och skiter i att träna vid minsta tecken på en analkande förkylning eller så.

HUR farligt är det att träna även om man inte känner sig riktigt Top Of The Line. För min del ska det mycket till, om jag ska hoppa en träning. Beroendet är starkare än förnuftet är jag rädd. Även om jag försöker "tvångsvila" ibland. :rolleyes:

//M

Risken är ju hjärtsäcksinflammation.

Hur viktigt det är att träna kontra vara frisk resten av livet avgör ju du.
Och även en liten infektion i kroppen kan ge bestående men om man tränar hårt.

Swoosh - what was that?
Life mate.
Does it give another opportunity?
Sorry.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dr.Bike skrev:
Risken är ju hjärtsäcksinflammation.

Hur viktigt det är att träna kontra vara frisk resten av livet avgör ju du.
Och även en liten infektion i kroppen kan ge bestående men om man tränar hårt.

Swoosh - what was that?
Life mate.
Does it give another opportunity?
Sorry.
Träna när man är sjuk är ingen bra ide, på sin höjd ska man ut och ta en nypa frisk luft, men att anstränga en sjuk kropp speciellt om man har feber är rentav farligt.

Jag har provat när jag tävlade i skidåkning och har lärt mig av den läxan.

Men jag är så frisk som jag kan vara nu och mår kanonbra tack vare regelbunden träning och vettig kost, dock får man enligt säkra källor synda på helgerna.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Träna när man är sjuk är ingen bra ide, på sin höjd ska man ut och ta en nypa frisk luft, men att anstränga en sjuk kropp speciellt om man har feber är rentav farligt.

Jag har provat när jag tävlade i skidåkning och har lärt mig av den läxan.

Men jag är så frisk som jag kan vara nu och mår kanonbra tack vare regelbunden träning och vettig kost, dock får man enligt säkra källor synda på helgerna.
Var det Sixten Jernberg och Mora-Nisse du tävlade mot?
 

Dr.Bike

Guest
GSXR1100R skrev:
Tjärade skidor med stålkant, det gick fortare på den tiden. :tomten

Helt rätt.
ALLT handlar om KRAFT.
Teknik är för svaga.

Det spelades (helt klart) bättre boll på Gunnar Nordahls tid...
;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fredag och invägning, samma vikt sedan två veckor nu, 78 kg fortfarande men ölmagen minskar för varje vecka, teorin om att muskler väger mer än fett gör mig motiverad.

2 ggr 50 situps är numera inga problem, 6 km intervallträning funkar oxo, ligger på ca:1400 kalorier om dagen och mår jättebra, äter så att jag känner mig mätt men undviker att frossa i gräddiga såser, inga pommes på en månad.

Nu är det helg och dags att synda lite så att kroppen får igång förbränningen.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
GSXR1100R skrev:
Fredag och invägning, samma vikt sedan två veckor nu, 78 kg fortfarande men ölmagen minskar för varje vecka, teorin om att muskler väger mer än fett gör mig motiverad.
Inte för att förstöra glädjen, men på ett kaloriunderskott är det inte speciellt
troligt att du byggt några muskler.
GSXR1100R skrev:
Nu är det helg och dags att synda lite så att kroppen får igång förbränningen.
Du menar lägga på dig lite mer fett igen?
Det är inte troligt att metabolismen sjunker så mycket, det gör den bara när man går på extrem svält och då handlar det inte om några jätteskillnader ändå. Ligger du -500 kcal varje dag i veckan och sedan svullar i dig +2000 kcal över helgen igen så blir ju totalunderskottet över veckan bara -500 kcal. Då lär det ta evigheter att bli av med någon vikt.

Ta det passtivt med svullandet du :piska
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Martin skrev:
Inte för att förstöra glädjen, men på ett kaloriunderskott är det inte speciellt
troligt att du byggt några muskler.

Folk verkar i allmänhet tro att om dom tränar och står still i vikt så blir dom av med massa fett och bygger precis lika mycket muskler. Om man förbränner fett lika snabbt som man bygger muskler så tar det ju ett år att bara tappa ett kilo eller två.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Martin skrev:
Inte för att förstöra glädjen, men på ett kaloriunderskott är det inte speciellt
troligt att du byggt några muskler.

Du menar lägga på dig lite mer fett igen?
Det är inte troligt att metabolismen sjunker så mycket, det gör den bara när man går på extrem svält och då handlar det inte om några jätteskillnader ändå. Ligger du -500 kcal varje dag i veckan och sedan svullar i dig +2000 kcal över helgen igen så blir ju totalunderskottet över veckan bara -500 kcal. Då lär det ta evigheter att bli av med någon vikt.

Ta det passtivt med svullandet du :piska
Njae jag svullar inte några +2000 kalorier under helgerna, tror inte ens jag skulle få i mig det utan att kräkas, jag har ett stillasittande jobb och min kropp klarar sig bra på 1400 kalorier om dagen, jag tränar inte heller extremt hårt, detta är tredje året som jag kör Hälsovakten.

Om vikten är oförändrad och midjemåttet krymper så räcker det bra för mig.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top