Tjockisar i alla länder, förena eder!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Anneli skrev:
Jag måste i motvikt till alla neggon här säga att jag tycker du är jätteduktig! :pannkyss


... Björn blev inspirerad av ditt inlägg igår så det blev vin till tacosen här också :hihi
Ohhh tackar så mycket, två timmar i pulkabacken blev det idag, hälsa Björnen :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Ni gör allt för att paja min helg va :mad:
Ja, vi hattar dig :mad:

Wargen skrev:
Om Ryggen inte tränas lika bra som magen kommer du se jävligt rolig ut + att du kommer få enorma problem med ryggen.
Nä, en stark bukmuskulatur hjälper ryggen. Det är svaga bukmuskler som kan ge ryggproblem.

GSXR1100R skrev:
Nästan som situps, man jobbar mer med ryggen bara.
Chrunches belastar uteslutande bukmuskulaturen - förutsatt att man kör dem strikt. Inget fel på traditionella situps heller. Det var länge sedan man trodde att man kortade höftböjarna om man körde dem.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Nästan som situps, man jobbar mer med ryggen bara.
Ryggen? Du isolerar magmusklerna, främst de övre mittre med crunches. Traditionella sit-ups är skit, tränar mest höftböjarna. Dessutom rycker folk nästan nacken av sig i ivern att göra fler reps. Sätt pekfingerknogarna mot tinningarna och kör koncentrerade crunches, se till att kontrahera (spänna) magmusklerna maximalt i slutläget. Gör man det är man ordentligt slut efter 15-20 reps.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Traditionella sit-ups är skit, tränar mest höftböjarna.
Kör dem ordentligt så är det en bra övning. Att dra i nacken så man förskjuter nackkotorna är inte att köra dem ordentligt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Kör dem ordentligt så är det en bra övning. Att dra i nacken så man förskjuter nackkotorna är inte att köra dem ordentligt.
Nej, men om inte folk rycker satan i nacken så sätter de fast benen i en ribbstol/maskin och tror att de tränar mage. Skitövning. Att köra triceps pushdown tar mer på magmusklerna än sit-ups.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
GSXR1100R skrev:
2 ggr 50 situps är numera inga problem,
du bör nog tala med någon om att slipa lite på tekniken.. gör du dom rätt så orkar du kanske max 20st.

blom skrev:
du bör nog tala med någon om att slipa lite på tekniken.. gör du dom rätt så orkar du kanske max 20st.
som den kloke ove R sa :)..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
blom skrev:
du bör nog tala med någon om att slipa lite på tekniken.. gör du dom rätt så orkar du kanske max 20st.


som den kloke ove R sa :)..
Oj då ska jag genast dra ner på antal situps
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Oj då ska jag genast dra ner på antal situps
Ta dig ett snack med vår nya friskvårdskonsulten på jobbet (du kan få hans namn i morron) så kan han ge dig lite tips å råd.
Tänk va vältränad, smärt å slim du kommer va i sommar :)
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ahem. Vecka två lider mot sitt slut.
Jag har:
Spinnat två gånger
Gått till och från jobbet (cirka 25 minuter enkel resa)
Gått tre långa promenader ( cirka 60 minuter)
Jag kan nu meddela att jag tappat tillbaka till där jag var för alldeles för många veckor sedan, dvs 95kg. MEN....
Jag tycker nog jag är lite smärtare än när jag vägde 95 när denna tråd startades. Nåja, två kilo på två veckor är ok. Det är ju mycket vätska som försvinner såhär när man börjar igen.

/Freppa - nu bara fet.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag hade tänkt att sätta igång hårt igen nu efter en veckas latande i Göteborg. Men nehe, då blir man sjuk istället. Sitter med snuva, halsont och förmodligen lite feber. Blä.
Behöver träna bort all Mc-donalds mat.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Skitväder och lathet präglar denna vecka, ligger kvar på 78 pannor men får göra ett ryck snart igen, inte kul att ge sig ut en timme på kvällen när det är dimma och kallt, får bli en långrunda i kväll iaf.

När snön försvinner så blir det långrundor på inlines modell racing med 5 hjul på varje skena, det är roligt och ger fartkänsla, bra träning mao.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Kände mig lite flitig idag när jag faktiskt promenerade till jobbet, vilket tog 25 minuter. Härligt, men halkigt.
Men kan ju vara en bra upptrappning till RR säsongen :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fredagsinvägning 78 kg fortfarande, inte så konstigt eftersom denna vecka gick i omotivationens tecken (pissväder), endast 1 träning men kosten sköter jag iaf, idag skiner solen och snart ska väl snöhelvitet försvinna, dagarna blir ljusare och längre.

I kväll blir det :fyllisar och god mat, ska träna mer nästa vecka om bara vädret tillåter.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Fortfarande sjuk :( Idag har jag monterat ner våran stora klädkammare, sjukt hur mycket en träskiva kan väga eller så är det förkylningen som talar.
Lite slit kvar idag innan jag kan ta det lugngt. Måste vila innan man ska flytta imorgon och släpa all skit tre trappor upp.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Martin fick rätt till slut, fredagskvällen blev en orgie i :fyllisar och god mat, kebabtallrik 04.00 avslutade partajet :död

Det blev 2 timmars finpromenad i Lund samt en timmes intervallträning på kvällen för att komma i balans igen, men nu mår man prima och i morrn är det 4 timmar minimoto igen (läs skruva mycket och köra lite).
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Det blev 2 timmars finpromenad i Lund samt en timmes intervallträning
6 med sig själva räknas inte som intervallträning :D Det är bara 6 med tösabid som räknas gamgubben....oj oj, vad illa du ligger till nu
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Åsa skrev:
6 med sig själva räknas inte som intervallträning :D
Precis, man måste skilja på intervallträning och självbefläckelse.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Precis, man måste skilja på intervallträning och självbefläckelse.
Du är sur bara för att du inte har någon Minimoto att leka med på söndagar, iof är det mest skruva och svära men ändå.
Nu blir det 1 timme traska i snön och räta ut ryggen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top